Midcall Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Simpele vraag.... Heb tips nodig voor een nieuwe bi-wired luidspreker kabel tussen een krell FPB-250 monoblok en een Infinity Renaissance 90. Tevens heb ik een gebalanceerde interlink nodig van ong. een metertje of 3 tussen een Mark Levinson 38 voorversterker en dezelfde Krell eindbak. Heb altijd MIT gehad, bevalt me goed, maar de kabels die ik wil hebben (MH-750 of iets dergelijks) zijn moeilijk aan te komen tegen normale prijzen (hier in Nederland vragen ze er uitermate belachelijke prijzen voor tov in de USA). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Beste Arjan, via used cable heb ik een mit shotgun biwi besteld, is aangekomen in perfecte staat, als nieuw. Gewoon even kijken op de site. Volgens mij kopen ze ook vooraden op van mit als er een nieuw model komt. gr. rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 29 januari 2003 Author Report Share Posted 29 januari 2003 Heb daar zojuist dezelfde kabel besteld. Mijn dank is groot! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij:Heb daar zojuist dezelfde kabel besteld. Mijn dank is groot! Jammer, nu hoor je nog niet alles wat de R90 kan De snelheid gaat eruit (Krell en de R90 zijn hier juist goed in) en het hoog/midden wordt er niet natuurlijker op. Ik heb nl. ook ooit met de MIT SG750 gespeeld. Waarom dat ding SG heet weet ik echt niet, signal-gap misschien Mijn favoriete speakerkabel staat niet op die website btw, bij Audiogon zie ik hem wel eens staan. De interlink heeft nog meer invloed, je doet jezelf een lol als je eerst eens een paar andere merken beluistert. Dit geldt ook voor mij, de Straightwire Virtuoso is heel neutraal, maar hij presenteert "in your face" en achteraf gezien zoek ik meer laidback. Yamamura doet dat heel mooi, met minstens zoveel detaillering als de Virtuoso en overweeg ook eens de XTC van Henno, voor het geld klopt hij veel merkkabels en hij lijkt veel op de Yamamura M6000 Overigens blijkt Yamamura ook "van de rol" verkrijgbaar te zijn, nadere info volgt nog, want dit is nog niet 100% zeker. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Dat is kort door de bocht zeg Als je helemaal tevreden bent met je kabels, en je wil alleen wat beter zonder je klankbeeld teveel te veranderen kan dit toch? ps arjen: ik had ook eerst de terminator 2 luidspreker kabel, nu de schotgun, dat is een groot veschil! ben benieuwd wat je van hem gaat vinden. En mocht ie niet bevallen kun je hem waarschijnlijk zonder verlies hier weer verkopen . gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 29 januari 2003 Author Report Share Posted 29 januari 2003 Geplaatst door Rogier: Als je helemaal tevreden bent met je kabels, en je wil alleen wat beter zonder je klankbeeld teveel te veranderen kan dit toch? ps arjen: ik had ook eerst de terminator 2 luidspreker kabel, nu de schotgun, dat is een groot veschil! ben benieuwd wat je van hem gaat vinden. En mocht ie niet bevallen kun je hem waarschijnlijk zonder verlies hier weer verkopen . gr. Rogier Nou, precies, exact de overweging die ik gemaakt heb. Het klinkt nu alsof ik zomaar in het wilde weg de kabel heb besteld, maar de 750 shotgun (daar zal dat SG wel op geslagen hebben) is voor mij een erg bekende kabel, ik weet dus wel wat ik koop. Op MIT zit het grootste prijsverschil tussen de VS en in Nederland en omdat ik erg te spreken ben over MIT (het geluid bevalt me gewoon) heb ik nu gekozen voor het minste risico. Als ik gewend ben geraakt aan het geluid van mijn Krells ga ik wel eens de hort op om te kijken of iemand me kan overtuigen met andere kabels. Ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat dankzij mijn vooroordeel ten gunste van MIT ik andere kabels te weinig kans geef, wat dat betreft moet ik misschien maar wat hardhandiger worden overtuigd door menigeen die weet waar ie het over heeft en een vergelijkbare setup heeft. Wat betreft mijn gebalanceerde interlink was ik wel tevreden over mijn Cardas kabel, maar nu ik daar nog eens twee meter meer van moet hebben valt cardas af, veels te duur vind ik (vond ik voor die 1 meter al). Ongeveer de enige kabel die ik tegen oorspronkelijke gevoel in gekocht heb mag ik nu na 3 maanden weer verkopen, sjees.... Kon ik wat betreft mijn audio-ontwikkelingen maar iets verder in de toekomst kijken, dat zou wel wat geld kunnen besparen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij: Nou, precies, exact de overweging die ik gemaakt heb. Op MIT zit het grootste prijsverschil tussen de VS en in Nederland en omdat ik erg te spreken ben over MIT (het geluid bevalt me gewoon) heb ik nu gekozen voor het minste risico. Als ik gewend ben geraakt aan het geluid van mijn Krells ga ik wel eens de hort op om te kijken of iemand me kan overtuigen met andere kabels. Ik ken diverse speakerkabels die ik op Krell/Infinity heb gehoord, Cardas (hexlink 5C) rommelt in het laag (bi-wired) en is niet super open, MIT wil ik echt niet meer, met Krell/Infinity kun je je eigenlijk geen signaalverlies veroorloven vanwege het hoge opgenomen vermogen. XLO oogt te dun, maar is wel neutraal, Transparent kleurt als een gek, diverse modellen (ook de dure!) maken het geluid "raar" in de zin van een vervormd midden en tam hoog. Siltech wil hoe dan ook "hard" klinken, dat schelle randje krijg je niet weg. Wat betreft mijn gebalanceerde interlink was ik wel tevreden over mijn Cardas kabel, maar nu ik daar nog eens twee meter meer van moet hebben valt cardas af, veels te duur vind ik. Ongeveer de enige kabel die ik nieuw gekocht heb mag ik nu na 3 maanden weer verkopen, sjees.... kon ik wat betreft mijn audio-ontwikkelingen maar iets verder in de toekomst kijken. Yamamura is een voor mij onbekende kabel, XTC had ik al in ernstige overweging. Toch gaat jouw voorkeur licht uit naar de Yamamura dacht ik, waarom eigenlijk? Heel simpel, de XTC interlink heeft als grote voorbeeld een Yamamura M6000. Alles klopt met de Yamamura interlinks, snelheid, neutraliteit, het hoog, de laidback presentatie, dit hoor je ook terug in de XTC interlink Voordeel is dat je de lengte zelf kunt bepalen, tegen een wel wat hogere dan de de standaard prijs uiteraard (meer werk en materiaal). Zelf wil ik ook een lange M6000 of XTC tussen voor en eind, al streeft de Straightwire Virtuoso hem voorbij wat details betreft, met als extra eigenschap een meer upfronte presentatie. Door de speakers te verplaatsen en de helling aan te passen heb ik de Virtuoso nu aardig acceptabel kunnen maken, het laatste woord heb ik er nog niet over gezegd Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 29 januari 2003 Author Report Share Posted 29 januari 2003 Ik had nog even bij Henno geinformeerd over de beschikbare lengtes van zijn gebalanceerde kabel, maar hij kan hem niet leveren in de langere lengte zoals ik hem nodig heb (3 tot 4 meter). De LS-kabel wil ik zo kort mogelijk houden, vooral die MIT, precies om de reden die jij noemt, maar korter dan 10ft was ie er niet. In ieder geval is het de helft van de kabel die ik nu heb, maargoed, zo zie je maar weer, de ene kabel kan ik niet lang genoeg krijgen, de ander weer niet kort genoeg.... *zucht* Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 30 januari 2003 Report Share Posted 30 januari 2003 Hallo Rogier, Zou je het verschil tussen de T2 en de Shotgun onder woorden kunnen brengen? Ik ben daar bijzonder in ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 31 januari 2003 Report Share Posted 31 januari 2003 Hallo Hans, Het verschil tussen een T 2 en een shotgun is dat de shotgun meer detail laat horen, iets helderder klinkt, ruimtelijker en een minder gecomprimeerd geluid. Ook de bas wordt strakker. De T 2 is zeker een goede kabel, maar de schotgun is gewoon op alle punten beter. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Hallo Rogier, Ik was er al bang voor. Dan ga ik toch maar eens luisteren. En nog Bedankt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts