henk hifi Posted 24 maart 2007 Report Share Posted 24 maart 2007 Hallo ,heeft iemand ervaring met audio note luidsprekers bv de an-e (HE) eventueel met silver voic coil, ik draai met dezelfde versterker als markus maar dan in penthode, en wil mischien de audio note speakers kopen maar dan gemaakt door ed de jong(de jong systems) en ze heten dan de audio fanatics en zijn geheel met zilver uitgevoerd, als iemand deze speakers heeft hoor ik het graag ook met welke versterker je draaid. mvg Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 maart 2007 Report Share Posted 30 maart 2007 De beste set die ik ooit heb mogen beluisteren was bij een kennis (woont amper 5 minuten lopen bij mij vandaan) die een complete (gemodificeerde) AudioNote set heeft met AudioNote speakers. Ze zien er niet uit, maar ik vind ze fantastisch klinken! Ook heb ik weleens AudioNote speakers op andere versterkers gehoord bij een dealer en was telkens onder de indruk. Zo open/transparant, gedetailleerd en levensechte stemmenweergave. Heb zelf deze goedkope (rond €600,- p.p.) eens mogen beluisteren op m'n Naim Nait-2 en Accuphase CD-speler, bij een audio-zaak. Nogal goedkoop qua materiaalkeuze en afwerking, maar klankmatig... waaanzinnig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 30 maart 2007 Report Share Posted 30 maart 2007 De beste set die ik ooit heb mogen beluisteren was bij een kennis (woont amper 5 minuten lopen bij mij vandaan) die een complete (gemodificeerde) AudioNote set heeft met AudioNote speakers. Ze zien er niet uit, maar ik vind ze fantastisch klinken! Ook heb ik weleens AudioNote speakers op andere versterkers gehoord bij een dealer en was telkens onder de indruk. Zo open/transparant, gedetailleerd en levensechte stemmenweergave. Heb zelf deze goedkope (rond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 maart 2007 Report Share Posted 30 maart 2007 ga kopen die speakers alco Heeft weinig zin Berend.... Ik heb ze enkele jaren geleden al eens thuis mogen proberen, en helaas ging 't hier minder goed dan in de winkel waar ik ze beluisterd heb. (De Groef, Groningen) Het zijn bass-reflex speakers... Bas-poorten en mijn kamer(akoestiek) is als water en vuur... Het midden/hoog was prachtig, maar dat verrekte laag...weer 3x nix. Kortom, ik heb een voorkeur voor gesloten speaker kasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus Posted 2 april 2007 Report Share Posted 2 april 2007 Hoi Henk, Hieronder tref je een link aan van een luistertest met een AN-E. Dit moet heel bijzonder zijn. Je zou ook kunnen gaan luisteren bij de Audiofabriek. (www.deaudiofabriek.nl) Deze hebben ze staan. http://www.dagogo.com/AudioNoteAN-E-SE-2003.html Maarre, wel je versterker eerst in triode laten schakelen hoor. Groet, Markus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 3 april 2007 Report Share Posted 3 april 2007 Ik heb de zelfbouwversie jaren geleden ook eens beluistert op een AudioNote (zelfbouw)versterker en dat klonk ook wel heel erg fraai. Het was wel een versie met opgewaardeerde componenten. Het is wel een type luidspreker waarbij de eigenresonantie van de behuizing ook meedoet in het geluidsbeeld, niet alle muziek is daar even geschikt voor. Het kan geweldig klinken met goed opgenomen muziek met kleine bezetting maar of het ook goed blijft klinken met een symphonieorkest op volle sterkte of een rockband heb ik niet kunnen ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 3 april 2007 Report Share Posted 3 april 2007 Ik heb ze een paar weken geleden hier thuis kunnen vergelijken met de MC's. Op de Atma Sphere's en ik moet zeggen dat ze zeer goed presteerden. Ze halen zeker het nivo dat ik gewend ben, maar ja, dat uiterlijk he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts