Jump to content

Reparatie advies Spark II

johnbaeten
 Share

Recommended Posts

Helaas is een van mijn Audio Physic Spark mkII defect (kraak in rechterkanaal). Ik heb het iddee dat de middentoner/woofer aanloopt. Kent iemand dit probleem en kan iemand een reparatie advies geven? Het is echt het rechterkanaal want aansluiting wisselen (versterker) maakt geen verschil, de kraak etc blijft in het rechterkanaal.

Groeten en bedankt voor je reactie,

John

Helaas is een van mijn Audio Physic Spark mkII defect (kraak in rechterkanaal). Ik heb het iddee dat de middentoner/woofer aanloopt. Kent iemand dit probleem en kan iemand een reparatie advies geven? Het is echt het rechterkanaal want aansluiting wisselen (versterker) maakt geen verschil, de kraak etc blijft in het rechterkanaal.

Groeten en bedankt voor je reactie,

John

HAI JOHN ,het probleem is waarschijnlijk dat de spreekspoel los is geraakt , en aanloopt tegen de magneet, probeer eens als je muziek afstaat , rustig tegen de konus van de betreffende speaker te drukken , als je dan een licht schurend geluid hoort of voelt , loopt ie aan, is misschien te repareren , in Follega ,Friesland heb je een bedrijf dat speakers repareert, info in Hifimagazines?? of speaker en co misschien, succes , maar ik zou dan ook je versterker na laten kijken, mij is vertelt dat dat voorkomt bij oscillerende versterkers! www.andromeda-design.nl, (voor als je wat nieuws zoekt) :rolleyes::rolleyes: