Jump to content

kenwood dp1050 gemod

wollie
 Share

Recommended Posts

ik gebruik al tijden een kenwood dp1050 cd speler, het warme karakter van deze speler heeft me altijd wel aangesproken. Maar ja het is eigenlijk helemaal niet zon goede speler, hij mist vaak een stuk detail.

Dus ben ik naar andere cd speler opzoek gegaan, maar ik vond eigenlijk niks dat kwa klank zo goed bij mijn set past als de kenwood :blink:

Dus dan blijf er maar een ding over.......

Modden :D

Ik ben maar eens begonnen om de voedings elco's te vervangen voor betere.

Daarna alle elco's die in het analoge signaal pad zitten vervangen voor mkp condensatoren.

Ik heb de klock in sileconenkit gegoten. De cinch chasis delen vervangen.

En als laatste heb ik de muting transistoren er uit gehaald.

En wat denk je, een ongelofelijke vooruitgang.

Nog steeds dat lekkere warme geluid dat ik gewend was, maar gecombineerd met een helder en totaal niet schel hoog. :D

kortom ik was echt verbaast over het effect die deze goedkope modificaties tot gevolg hadden.

Een aanrader dus :rolleyes:

Leuk voor je, Martijn!

Genieten van "vintage"-apparatuur kan heerljik zijn! Ik heb zelf een paar jaar ontzettend genoten van een Thorens draaitafel, die ik steeds verder gemod had. Op een gegeven moment ben je gewoon klaar, waarna je automatisch voor een volgend dilemma staat: Een ander kopen of "de jouwe" houden... :confused:

Geniet eerst nog maar! :cool2: Heb je je mods gefotografeerd?

Leuk voor je, Martijn!

Genieten van "vintage"-apparatuur kan heerljik zijn! Ik heb zelf een paar jaar ontzettend genoten van een Thorens draaitafel, die ik steeds verder gemod had. Op een gegeven moment ben je gewoon klaar, waarna je automatisch voor een volgend dilemma staat: Een ander kopen of "de jouwe" houden... :confused:

Geniet eerst nog maar! :cool2: Heb je je mods gefotografeerd?

Het modden is altijd wel een hobbie van me geweest. Mijn eerste gemodde aparaat was een 35 jaar oude technics su7200 versterker waar ik heel veel plezier van heb gehad, het koste me dan ook heel erg veel moeite om het weg te doen, hij staat nu gelukkig bij een kamaraad van me waarvan ik weet dat hij em niet zal mishandelen.

Met de kenwood ben ik nog lang niet klaar,

de eerst volgende mods worden snellere gelijkrichter diodes en andere opamps.

Eigenlijk had ik wel even foto's moeten maken maar helaas had ik even geen batterijen voor mijn camera <_< .