Jitze Posted 4 januari 2007 Report Share Posted 4 januari 2007 De afgelopen week een set nieuwe Heresy's in huis gehad, naast mijn - gemodificeerde - tweetjes, bij de eerste kennismaking bleek namelijk dat ze toch wel anders klonken dan ik gewend was van de voorgangers. Het laag is strakker, detaillering leek beter, het eerste was rap te verklaren daar de elco, die voorheen over de woofer zat, is vervangen door een filmcondensator, overigens blijkt het hele filter te zijn gewijzigd, is wat complexer - meer componenten - geworden. De toename in detaillering lijkt ook te wijten aan de kwaliteit van de gebruikte condensatoren op het filter, dit ziet er beter uit dan ik gewend was. Ook de gevoelighed is met 3 dB gestegen naar 99 dB, niet echt schokkend, maar toch........... Al met al een upgrade van een bijna 50 jaar oud model dat hiermee nog jaren vooruit kan en vele duurdere en vooral fraaier uitgevoerde soortgenoten ver achter zich laat................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts