neverland Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Hallo mensen, ik speel momenteel met een Jolida Lampenversterker JD302. De luidsprekers zijn Tannoy R3s. Ik ben wel tevreden van deze combinatie, maaaarrr... Ik zit verwikkeld in een moeilijke scheiding van mijn vrouw en de vraag is, laat ik haar de stereo en koop ik iets nieuw... Ik zat te denken aan Manley Stingray omdat die bij mijn dealer staan. Ik heb die wel nog niet beluisterd. Maar ik weet eigenlijk ook nog niet wat dit kost. Toen ik die lampenversterker kocht was dit zo ongeveer het beste wat je voor die prijs kon kopen (nieuw zijnde). Enige suggesties? Alsook voor de luidsprekers... Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geachte Neverland, Als je iets nieuws wilt aanschaffen is er nogal wat keus! Wil je een goede buizenversterker met een aangenaam prijskaartje zeg ik in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Rekening houdend met prijskaartjes aan diverse versterkers, zou ik persoonlijk mijn oren laten hangen naar de Jolida JD 502, op TNT is ook hiervan een review te vinden. Met een prijs - in de US - van nog geen 1000 dollar zou ik weinig competitie hiertegenover durven zetten........ Ook de Stingray is in de US 2.5 maal zo duur, Voor wat betreft de speakers is het inderdaad zoals PD al aangaf heel zinnig eens rond te kijken naar exemplaren met een hogere gevoeligheid, gepaard aan een vlak impedantie verloop. Afhankelijk van smaak - vwb het uiterlijk - zou ik de Klipsch Heritage lijn of Zingali op de eerste plaaats zetten. Italiaans design kost wel veel geld. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
neverland Posted 30 oktober 2003 Author Report Share Posted 30 oktober 2003 Op diezelfde TNT site wordt ook wel gezegd dat de JD302 eigenlijk beter klinkt dan de JD502 hoewel het vermogen van de laatste hoger ligt. Maar als ik het zo hoor, kan ik maar beter zorgen dat ik mijn Jolida houdt en dat de vrouw maar iets nieuws moet zoeken. Die Tannoys zouden dan misschien vervangen kunnen worden. Goede verdeling denk ik Alleszins bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts