Jump to content

REGA armbekabeling

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Ik lees vaker dat de REGA armen een bekabeling hebben die uit stukken aan elkaar gesoldeerde dan wel gekrompen kabel zou bestaan. Wat schetst mijn verbazing vanavond tijdens het doorbladeren van de voorlaatste folder van REGA? Uiteraard tijdens het draaien van de fijne Miles Davis cd Bags Groove.

REGA schrijft: ook de interne bedrading is uit

Ik lees vaker dat de REGA armen een bekabeling hebben die uit stukken aan elkaar gesoldeerde dan wel gekrompen kabel zou bestaan. Wat schetst mijn verbazing vanavond tijdens het doorbladeren van de voorlaatste folder van REGA? Uiteraard tijdens het draaien van de fijne Miles Davis cd Bags Groove.

REGA schrijft: ook de interne bedrading is uit

Guest Hubertinus

De arm bekabeling van rega is altijd uit 1 stuk geweest.

Het is ons onbekend dat deze kabel uit meerdere stukken bestaat.

Dit is het antwoord van Joenit, de importeur van REGA op mijn vraag of de armbekabeling recentelijk pas uit 1 stuk is of dat dat altijd zo is geweest. Ook in mijn vraag aan Joenit heb ik de bevindingen die op de diverse modificatiesites staan aangedragen. Dus die liegen dan of die mensen zijn blind.

Hubertinus

Joenit is soms heiliger dan de paus. Toen ik jaren geleden bij hen aankwam met vragen over

armbekabeling en potentiele verbeteringen verliep het gesprek, laat ons zeggen, moeizaam (*).

Ik heb toen mijn vragen maar naar Rega gemaild. Enkele dagen later werd ik op het werk

opgebeld door Roy Gandy die mij haarfijn uitlegde wat ik wilde weten.

En de kabel die ik daarna uit mijn RB-300 rukte was echt wel uit verschillende stukken gemaakt.

(* Hebben we later wel goedgemaakt. Wat niet wegneemt dat toen, en dat is tien jaar

geleden of zo, deze importeur op mij een wat overdreven fanatieke indruk maakte die

niet zou misstaan hebben in de flat-earth periode.)

Joenit is soms heiliger dan de paus. Toen ik jaren geleden bij hen aankwam met vragen over

armbekabeling en potentiele verbeteringen verliep het gesprek, laat ons zeggen, moeizaam (*).

Ik heb toen mijn vragen maar naar Rega gemaild. Enkele dagen later werd ik op het werk

opgebeld door Roy Gandy die mij haarfijn uitlegde wat ik wilde weten.

En de kabel die ik daarna uit mijn RB-300 rukte was echt wel uit verschillende stukken gemaakt.

(* Hebben we later wel goedgemaakt. Wat niet wegneemt dat toen, en dat is tien jaar

geleden of zo, deze importeur op mij een wat overdreven fanatieke indruk maakte die

niet zou misstaan hebben in de flat-earth periode.)

Ha die Werner,

Kun je mij vertellen waarom de meeste arm fabrikanten de groene - ader met de massa verbinden ?

Want deze constructie geeft problemen bij het aansluiten van een MC element naar een Symetrische(XLR) aansluiting van een Phonoversterker, en geeft ook een duidelijke mindere kanaalscheiding dan Symetrisch waarvan een MC element veel voordelen ondervindt.

Dus waarom geen gewoon echte Symetrische cq afzonderlijke bedrading in de arm. plus / min 1 kant plus /min andere kant en een massa.

MvG,

Haudio