Guest Hubertinus Posted 17 november 2006 Report Share Posted 17 november 2006 Ik lees vaker dat de REGA armen een bekabeling hebben die uit stukken aan elkaar gesoldeerde dan wel gekrompen kabel zou bestaan. Wat schetst mijn verbazing vanavond tijdens het doorbladeren van de voorlaatste folder van REGA? Uiteraard tijdens het draaien van de fijne Miles Davis cd Bags Groove. REGA schrijft: ook de interne bedrading is uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 17 november 2006 Report Share Posted 17 november 2006 Ik lees vaker dat de REGA armen een bekabeling hebben die uit stukken aan elkaar gesoldeerde dan wel gekrompen kabel zou bestaan. Wat schetst mijn verbazing vanavond tijdens het doorbladeren van de voorlaatste folder van REGA? Uiteraard tijdens het draaien van de fijne Miles Davis cd Bags Groove. REGA schrijft: ook de interne bedrading is uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 De arm bekabeling van rega is altijd uit 1 stuk geweest. Het is ons onbekend dat deze kabel uit meerdere stukken bestaat. Dit is het antwoord van Joenit, de importeur van REGA op mijn vraag of de armbekabeling recentelijk pas uit 1 stuk is of dat dat altijd zo is geweest. Ook in mijn vraag aan Joenit heb ik de bevindingen die op de diverse modificatiesites staan aangedragen. Dus die liegen dan of die mensen zijn blind. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Joenit is soms heiliger dan de paus. Toen ik jaren geleden bij hen aankwam met vragen over armbekabeling en potentiele verbeteringen verliep het gesprek, laat ons zeggen, moeizaam (*). Ik heb toen mijn vragen maar naar Rega gemaild. Enkele dagen later werd ik op het werk opgebeld door Roy Gandy die mij haarfijn uitlegde wat ik wilde weten. En de kabel die ik daarna uit mijn RB-300 rukte was echt wel uit verschillende stukken gemaakt. (* Hebben we later wel goedgemaakt. Wat niet wegneemt dat toen, en dat is tien jaar geleden of zo, deze importeur op mij een wat overdreven fanatieke indruk maakte die niet zou misstaan hebben in de flat-earth periode.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Joenit is soms heiliger dan de paus. Toen ik jaren geleden bij hen aankwam met vragen overarmbekabeling en potentiele verbeteringen verliep het gesprek, laat ons zeggen, moeizaam (*). Ik heb toen mijn vragen maar naar Rega gemaild. Enkele dagen later werd ik op het werk opgebeld door Roy Gandy die mij haarfijn uitlegde wat ik wilde weten. En de kabel die ik daarna uit mijn RB-300 rukte was echt wel uit verschillende stukken gemaakt. (* Hebben we later wel goedgemaakt. Wat niet wegneemt dat toen, en dat is tien jaar geleden of zo, deze importeur op mij een wat overdreven fanatieke indruk maakte die niet zou misstaan hebben in de flat-earth periode.) Ha die Werner, Kun je mij vertellen waarom de meeste arm fabrikanten de groene - ader met de massa verbinden ? Want deze constructie geeft problemen bij het aansluiten van een MC element naar een Symetrische(XLR) aansluiting van een Phonoversterker, en geeft ook een duidelijke mindere kanaalscheiding dan Symetrisch waarvan een MC element veel voordelen ondervindt. Dus waarom geen gewoon echte Symetrische cq afzonderlijke bedrading in de arm. plus / min 1 kant plus /min andere kant en een massa. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 22 november 2006 Report Share Posted 22 november 2006 Kweetetniet. Ik kan me voorstellen dat het eenvoudiger is om te maken, eenvoudiger om thuis aan te sluiten, en voor de meeste consumenten goed genoeg. Zijn er dan nog anderen, naast Rega, die het zo doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts