Jump to content

nieuwe versterker

111111
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal

Ik heb een vraag

ik heb een linn combinatie bestaand uit

kolektor, 2x lk 85, ninka speakers + voet, active aangestuurd en een genki cd speler maar het geluid pak me niet meer (geen kippenvel gevoel).

Ik denk zelf aan een andere versterker,wat doet het goed bij de Ninka.

Ik wil geen Linn meer

De nieuwe Creek of een buizen versterker

graag wat advies

groetje Ron

Ga eens luisteren bij verschillende hifi zaken en trek je eigen plan.

Niemand kan je vertellen wat je moet nemen, wat de een mooi vindt klinken, is voor een ander weer helemaal niks. ;):)

hallo allemaal

Ik heb een vraag

ik heb een linn combinatie bestaand uit

kolektor, 2x lk 85, ninka speakers + voet, active aangestuurd en een genki cd speler maar het geluid pak me niet meer (geen kippenvel gevoel).

Ik denk zelf aan een andere versterker,wat doet het goed bij de Ninka.

Ik wil geen Linn meer

De nieuwe Creek of een buizen versterker

graag wat advies

groetje Ron

he, alles actief aangestuurd en het pakt echt niet? Zou toch echt zeer goed moeten klinken t.o.v. standaard single wiring, biwiring of biampen. Wel eens geprobeert om de luidspreker kabels opnieuw te strippen dat kan best wel schelen, oxidatie e.d. Staan de Ninka's goed opgesteld? Uitmeten is vaak het beste zodat er een optimaal mogelijk stereobeeld wordt gecreerd. Probeer dat eens uit als je dat natuurlijk niet al gedaan hebt? Wat verandert in de luisterruimte? De akoestiek is natuurlijk het meest bepalend.

De Ninka's hebben van zichzelf een "swingend" geluid en een strak warm laag en helder doorzichtig hoog. Dus aan de speakers kan het in principe niet liggen. Koud of afstandelijk is echt niet het karakter van de Ninka's. Ik kan het weten want ik heb ze ook. Maar ik gebruik een Rotel RA1062 geintegreerde versterker van 2x60 watt. Deze is zeer tranparant en soepel en kan moeilijke speakers, de linn ninka is 4 ohm, heel makkelijk aansturen. Maar dat zou met de Linn versterkers natuurlijk ook goed moeten kunnen. Het klankkarakter zal anders zijn dan de linn. Qua prijs is de Rotel een stuk goedkoper dus hij kan ook best minder zijn dan de linn's. Ik weet dat natuurlijk niet zeker.

Maar zoals gezegd moet het haast wel pakkend klinken met de Ninka's. Misschien heb je nu zoveel controle dat het haast te analytisch klinkt en dat kan wat "koud" aandoen, minder pakkend zou best kunnen hoor!! Maar daar heb jij natuurlijk niks aan.

Waar woon je?

Als je in de buurt van R.dam woont, dan kun je eens langs gaan bij Snijders hifi. Ze verkopen zowel linn als Rotel maar ook Primare en Arcam. Vraag hen om advies. Misschien mag je wel wat lenen!! Dat zou mooi zijn! Rik stoet in Den Haag verkoopt ook Linn, Arcam, Creek e.d. Kijk op de website van beiden.

Succes verder!

Robin