Jump to content

ARCAM Delta 250 loopwerk/ Black Box 500

Porcino
 Share

Recommended Posts

Hallo allen!

Kan iemand mij verder helpen aan informatie over de ARCAM Delta 250 loopwerk/ Black Box 500 combi?

Het schijnt ooit de top van ARCAM geweest te zijn, en nu zoek ik ervaringen, informatie, testen en evt productfolders. Ik vraag mij namelijk af of de combi herstellen waard is. goedkoop zal het niet worden dat weet ik, maar anders verhuisd de boel naar het rond archief. :blink:

Ik heb de combi ondertussen hier staan. Destijds de top van ARCAM, bijna 9000 gulden (ja, die hadden we toen ;) ). Nette zwarte doosjes, standaard ARCAM uiterlijk.

Het 250 loopwerk is niet in orde. Bij het aanzetten gaat de lade open en gaat niet meer dicht. Verder geen reactie op geen van de toetsen.

Op aangave van Audiac een Cdm-14 laserunit gekocht, terwijl er een Cdm-9 in moet. Iemand een Cdm-14 laserunit nodig??? Zelf nu dus weer op zoek naar de Cdm-9. Jammergeld. Ondertussen via Audiac nu de servicemanual gekregen...

De BB500 is een heerlijke DA, misschien iets donker, maar een heerlijk detail&timbre. Nu een Pioneer DVD via de cinch aangesloten, dan maar geen reclock en AES/EBU als voer. Gaat zeer redelijk, en de pioneer blijft ook aangesloten. De 500 heeft 6 digitale ingangen, dus das zat :lol:

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de reparatie, misschien dat een admin deze draad kan verplaatsen naar DIY?