driesve Posted 18 juli 2006 Report Share Posted 18 juli 2006 hallo, Ben sinds kort in bezit van vintage "marantz 1060" versterker. Klinkt goed maar sinds vandaag probleem met de volumeknop, hij werkt ok tot bijna bij de 0 stand maar als ik hem helemaal dichtdraai begint plots de linker speaker redelijk luid te spelen. Heeft dit te maken met de volumeknop/potmeter of is er iets ergers aan de hand ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 juli 2006 Report Share Posted 18 juli 2006 hallo, Ben sinds kort in bezit van vintage "marantz 1060" versterker. Klinkt goed maar sinds vandaag probleem met de volumeknop, hij werkt ok tot bijna bij de 0 stand maar als ik hem helemaal dichtdraai begint plots de linker speaker redelijk luid te spelen. Heeft dit te maken met de volumeknop/potmeter of is er iets ergers aan de hand ? Beste Dhr, Dit is een vuile en/of versleten volumepotmeter. De koolbaan is vies of versleten. meetal gewoon vies. Deze zijn nog prima te reviseren in de meeste gevallen. Kwestie van de behuizing van de potmeter uit elkaar halen. Het koolaagje helemaal schoonmaken. De koperen lopers schoonmaken met alcohol en weer glimmend maken met een glasvezel stiftje. De lopers stukje naar beneden buigen en de potmeter weer in elkaar zetten. Anders kunt u hem ook bij ons langsbrengen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 hoi Bas ik had ook iets ot te modificeren ik heb jou toen 4mailtjes gestuurd en 2pb tjes nooit geen antwoord gekregen gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Lees even Bas zijn mededelingen pagina http://www.soundevolution.nl/ Los daarvan het staat Bas toch vrij om als forumlid iemand hulp aan te bieden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
driesve Posted 19 juli 2006 Author Report Share Posted 19 juli 2006 hallo Bas, Bedankt voor de reactie. Ik weet niet waar jullie bedrijf gelegen is maar ik ben zelf van Brussel, beetje te ver waarschijnlijk. Heb de potmeter al eens bekeken en zag dat daar wel heel veel draadjes aan vastgesoldeerd zaten (bang om iets kapot te maken) maar ga het eens proberen. bedankt en groeten, dries Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Dat stond er toen nog niet ik heb die berichtjes ook niet in 1 keer gestuurd maar er zaten wel 2 maanden tussen. Een klein tegen berichtje was voldoende geweest bv ik heb er geen zin in of geen tijd voor gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Ik weet dat Bas erg moeilijk bereikbaar is (heb zelf ook enkele berichtjes gestuurd). Wellicht is het de komende tijd iets rustiger. Vind het op zich al leuk dat Bas zo nu en dan hear langskomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 juli 2006 Report Share Posted 20 juli 2006 hoi Bas ik had ook iets ot te modificeren ik heb jou toen 4mailtjes gestuurd en 2pb tjes nooit geen antwoord gekregen gr Robert Beste Tube 300, Mijn welgemeende excuses. Het is zeker niet dat ik geen zin heb. In principe heb ik overal zin in.. Echter waren we met het bedrijf op een punt belandt dat we te klein waren voor de nog lopende opdrachten. En dit zijn allen projecten op locatie die weken zo niet maanden in beslag nemen. Het goede nieuws is, dat onze reorganisatie bijna rond is, en gevallen zoals deze nooit meer zullen voortkomen. De nieuwe website is al in de maak, met daarop onze nieuwe bedrijfsvoering, filosofie en duidelijke richtlijnen waaraan we gaan voldoen Leuker voor de gewone geintereseerde lezer is dat er een ontzettend archief met highend in de maak is, met tal van projecten en drastische redesigns. En ik denk oprecht dat zover als wij met apparaten gana dat je dat zelden tot niet elders terug vind Binnen nu en en 3 weken is ie online Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 juli 2006 Report Share Posted 20 juli 2006 Klinkt spanned Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
driesve Posted 21 juli 2006 Author Report Share Posted 21 juli 2006 hallo Bas, Het is gelukt, werkt weer perfect ! dankuwel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 juli 2006 Report Share Posted 21 juli 2006 hallo Bas, Het is gelukt, werkt weer perfect ! dankuwel Beste Driesve, Wat goed dat u de stap heeft genomen en hem, uit elkaar hebt gehaald Veel luisterplezier Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts