Jump to content

Gehoorgevoeligheid


dekkersj
 Share

Recommended Posts

Ik heb het nooit gemeten maar ik denk dat ik bij gemiddeld luistervolume met de pieken niet boven de 70dB(A) uit zal komen. De ondergrens zal wel ergens tussen de 50 en 60 dB(A) liggen.

 

Heb een decibelmeter in huis, dus zal binnenkort eens gaan meten, ik word nu wel nieuwsgierig.

Wanneer ik op normaal luisterniveau draai kom ik aan de 80-85 dB© met de pieken. Db(A) is veel lager. Ik dacht ergens rond de 75 db(A).

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Voor wie belangstelling heeft: twee jaar geleden heb ik ooit een vooraanstaand audioloog geinterviewd voor de krant (zie eerder topic 'Oren die horen').

Stuur even een persoonlijk mailtje en ik stuur het artikel.

Link to comment
Share on other sites

Met het lijstje van Haudio zou ik m'n vorige werkgever kunnen aanklagen (arbo regels) vanwege de rumoerige bedrijfsauto's waar ik langdurig in gereden heb.

Omdat ik toch in de geluidstechniek zat had ik meestal een dB-meter bij de hand en continu 90dB om m'n oren was geen uitzondering :(

Deze herrie dempte ik met in-ear oordopjes van m'n gsm, anders was het echt niet te doen, ritjes van R'dam naar Groningen of Maastricht (2,5u rijden) waren een marteling voor m'n gevoelige oortjes.

Gelukkig heb ik nog altijd weinig tot geen last van piepjes in m'n oren en ik geniet nog volop van de muziek, die piekt tot 80dB.

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Ik had gisteren een bandrepetitie, en ik was mijn oordoppen vergeten. Jammer dan. We gingen flink hard te keer, en we gingen ook nog eens minutenlange feedback-exercities houden. Me heerlijk uitgeleefd, maar bij het 'napraten' was dat toch wel te merken... :unsure:

 

Het is jammer dat de medische wetenschap nog niks heeft gevonden tegen gehoorbeschadiging. Als je slechte ogen hebt kun je er van alles aan laten opereren, maar met de oren ligt dat helaas wat lastiger..

 

Al heb ik veel concerten bezocht, en ben ik ook jarenlang naar uitgaansgelegenheden met harde muziek geweest, godzijdank heb ik nog geen last van continue fluittonen. Ik heb dat zelfs zelden meegemaakt, dat ik met een fluittoon in mijn oor zat. Gelukkig... Ondanks alle herrie waar ik me in de loop der jaren aan blootgesteld heb...

Link to comment
Share on other sites

Beste Azh,

 

 

Binnengekregen van de Arbo dienst.

 

Een werknemer mag 8 uur per dag blootstaan aan een geluidsdruk van 80 db.

 

Dezelfde of een andere werknemer mag per dag 4 uur blootstaan aan een geluidsdruk van 83 db.

 

2 uur per dag aan 86 db.

 

1 uur per dag aan 89 db.

 

30 min. per dag aan 92 db.

 

15 min. per dag aan 95 db.

 

7.5 min per dag aan 98 db.

 

3.5 min. per dag aan 101 db.

 

1.75 min. per dag aan 104 db.

 

1 min. per dag aan 107 db.

 

30 sec per dag aan 110 db.

 

15 sec per dag aan 113 db.

 

7.5 sec per dag aan 115 db.

 

3.5 sec per dag aan 118 db.

 

2 sec per dag aan 121 db.

 

 

Ik denk dat ieder 1 het beste een geluidsdrukmeter kan gaan aanschaffen, om te meten aan welke geluidsduk zijn of haar gehoor aan blootstaat.

 

 

MvG,

 

 

 

Haudio

 

 

:(

Het grappige is dan wel, dat je volgens de arbo ,bij een popconcert (

Link to comment
Share on other sites

Lol ik heb zelf ook een gehoorbeschadiging. Ik heb alleen het zeer nadelige geval dat het alleen aan de rechter kant is. Ik speel al jaren bij een harmonie orkest en ik zit aan de buitenste rand waardoor iedereen in mn rechter oor zit te tetteren. Sinds ruim een jaar heb ik dan ook altijd op maat gemaakte oordopjes in en ook tijdens uitgaan enzo.

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het echt verschrikkelijk dat juist audiofielen last hebben van piepjes, ruis e.d. en dat KNO-artsen en audiologen hier niets aan kunnen doen. Ik ken zelfs iemand die zijn hobby daardoor wil stopzetten!

Mijn mening is dat, zolang de KNO-arts niet vastgesteld heeft dat er echt iets fysiek kapot is, de klachten wel degelijk te genezen zijn. Het probleem is, dat zo'n arts prima werk doet op zijn gebied, maar toch een iets te nauwe blik heeft.

Ik ken alternatieve therapeuten die een wat bredere blik hebben. Die bijv kijken naar (inderdaad) het cholesterolgehalte die in combinatie met verkalking van de haarvaten problemen kunnen geven. Of die verbanden leggen tussen een storing op een meridiaan die over de oren lopen. Het is 'alternatief' bekend dat ziektes van de nieren en galblaas met de oren te maken hebben. Of de amandelen. Men kijkt aldus met een bredere blik naar een probleem, en lost het ook zo op. Grote kans dat ruisen en piepen dus (alternatief) wel degelijk te genezen zijn.

Ik heb onlangs een mede-audiofiel met oorklachten die door de artsen niet geholpen kan worden, doorverwezen naar zo'n therapeut. Weet niet of hij het gaat doen, maar zo ja, dan zal ik de resultaten Hear vermelden. Behandeling kost een paar maanden.

Link to comment
Share on other sites

Beste Ark,

 

Gehoorbeschadiging door beschadigde trilhaartjes, veroorzaakt door bovenmatige geluidsbelasting, is niet te repareren. Kapotte trilhaartjes blijven kopot en er komen geen nieuwe bij.

 

Misschien kunnen de alternatievo's beter een tijdmachine knutselen om weer een 10-tal jaren terug in de tijd te gaan?

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Gehoorbeschadiging door beschadigde trilhaartjes, veroorzaakt door bovenmatige geluidsbelasting, is niet te repareren. Kapotte trilhaartjes blijven kopot en er komen geen nieuwe bij. ;)

Hoi Pjotr,

 

The Ark beweert nergens dat beschadigde trilhaartjes hersteld kunnen worden.

 

;)

 

Sterker nog; hij noemt wel dat hij van mening is dat zolang de KNO-arts niet vastgesteld heeft dat er echt iets fysiek kapot is, de klachten wel degelijk te genezen zijn.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Erjee

Link to comment
Share on other sites

Sterker nog; hij noemt wel dat hij van mening is dat zolang de KNO-arts niet vastgesteld heeft dat er echt iets fysiek kapot is, de klachten wel degelijk te genezen zijn.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Erjee

Hij heeft iemand doorverwezen die door artsen niet geholpen kon worden. Weer iemand die extra geld kwijt is voor wat persoonlijke aandacht..

Link to comment
Share on other sites

Sterker nog; hij noemt wel dat hij van mening is dat zolang de KNO-arts niet vastgesteld heeft dat er echt iets fysiek kapot is, de klachten wel degelijk te genezen zijn.

Misschien kan hij daarvan dan een aantal voorbeelden noemen?

 

En dan bedoel ik niet een verminderde zintuiglijke waarnemening door (over)vermoeidheid.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het echt verschrikkelijk dat juist audiofielen last hebben van piepjes, ruis e.d. en dat KNO-artsen en audiologen hier niets aan kunnen doen. Ik ken zelfs iemand die zijn hobby daardoor wil stopzetten!

Mijn mening is dat, zolang de KNO-arts niet vastgesteld heeft dat er echt iets fysiek kapot is, de klachten wel degelijk te genezen zijn. Het probleem is, dat zo'n arts prima werk doet op zijn gebied, maar toch een iets te nauwe blik heeft.

Ik ken alternatieve therapeuten die een wat bredere blik hebben. Die bijv kijken naar (inderdaad) het cholesterolgehalte die in combinatie met verkalking van de haarvaten problemen kunnen geven. Of die verbanden leggen tussen een storing op een meridiaan die over de oren lopen. Het is 'alternatief' bekend dat ziektes van de nieren en galblaas met de oren te maken hebben. Of de amandelen. Men kijkt aldus met een bredere blik naar een probleem, en lost het ook zo op. Grote kans dat ruisen en piepen dus (alternatief) wel degelijk te genezen zijn.

Ik heb onlangs een mede-audiofiel met oorklachten die door de artsen niet geholpen kan worden, doorverwezen naar zo'n therapeut. Weet niet of hij het gaat doen, maar zo ja, dan zal ik de resultaten Hear vermelden. Behandeling kost een paar maanden.

Heel herkenbaar wat hear staat.

 

Ik zit momenteel in zo'n proces.

Weliswaar niet vanwege gehoorbeschadiging,maar vanwege evenwichtsstoornissen en dat kan ik als eigen baas van een glazenwasserij niet hebben.Stel je voor dat het mis gaat en ik sta op een grote hoogte.

Wel,de duizelingen alsmede de evenwichtsstoornissen lossen zich nu eindelijk langszaam op.Ook ik ben onder behandeling van een acupuncturist en het helpt goed,hoewel ik elke week nog (even) terug moet komen voor de naaldjesprikkerij.

Bij mij komen deze stoornissen vandaan uit mijn gebit......HUH gebit....ja gebit.

Ik heb zwaar paradontitus (terugtrekkend tandvlees) en heb dat al mijn gehele leven.Jaren elke maand bij de mondhygeniste gelopen en zo hebben we het 15 jaar uit kunnen stellen en de paradontitus eronder geprobeerd te houden.Helaas ben ik nu in het volgende stadium beland (tandbot ook zwaar aangetast) en dat is dat alles eruit gaat en ik een kunstklappertje ga krijgen.Helemaal niet erg,daar nu mijn kiezen al 3 maanden eruit zijn gaat het met mijn gezondheid ook stukken beter en heb ik minder last van evenwichtstoornissen.Ik heb er dus baat bij !!

Overigens die meridiaan waar je overspreekt en die bij je oren lopen is de meridiaan van al je organen.Ik heb behalve de paradontitus ook een ontstoken alvleesklier en deze werkt precies andersom dan hij zou moeten doen...In plaats van dat de alvleesklier energie afgeeft aan mijn lichaam geeft hij deze energie af aan de lever als zijnde gif en het (echte) gif wat naar de lever zou moeten gaan geeft de alvleesklier af aan mijn lichaam alszijde energie die het opslaat op mijn zwakste plek,namelijk mijn rechterschouder in mijn kapotte spierweefsel.Het gevolg is dat als je alvleesklier zo werkt als bij mij dan heb je verdomde weinig energie om te werken.Een ladder op kan al heel vermoeiend zijn.

De acupuncturist doet niet anders bij mij dan alles weer in balans te zetten en mede m.b.v. homeopatische medicijnen is het redelijk onder controle nu,hoewel het altijd een zwakke plek zal blijven bij mij.Volgende maand de tanden eruit en hopelijk in september dan eindelijk mijn kunstklappertje en dan zou het nog beter moeten gaan met mij volgens de tandarts en de homeopaat/acupuncturist.

Dat hoop ik ook.

Overigens van amalgaan kan je ook heel ziek worden en orgaanproblemen geven,dit terzijde.

 

De westerse geneeskunst heeft jaren mijn klachten niet serieus genomen en konden ook niets vinden met bloedonderzoeken.Ach meneer <u bent boven de 40 en dat hoort erbij uw klachten...is gewoon ouderdom,zo zei mijn huisarts verleden jaar,nadat ik hard was uitgevallen tegen haar.Die uitval ging over het feit dat ik mij totaal niet serieus voelde genomen door haar.Het was de 3e keer dat ik met die klachten bij de huisarts kwam en nadat ze mij daarvoor al 2x had weggestuurd met een wegwerpgebaar.

Kortom na de 3e bezoek en die uitval ben ik terecht gekomen bij de acupuncturist en deze nam me gelijk heel serieus en wist vrijwel direct waar het aan schortte.

 

 

Met groet,

 

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

Zodra resultaten mij bekend worden, zal ik ze, zoals gezegd, Hear posten.

Hij heeft iemand doorverwezen die door artsen niet geholpen kon worden. Weer iemand die extra geld kwijt is voor wat persoonlijke aandacht..
mensen mogen hun geld besteden zoals ze willen, of ze nou een dure kabel kopen, naar YabYum gaan, of naar een therapeut voor hun gezondheid, ik bemoei me daar niet mee...

Mij gaat het erom dat audiofielen met gehoorproblemen het proberen te laten genezen, omdat ik ervan overtuigd ben dat het kan.

Link to comment
Share on other sites

Hij heeft iemand doorverwezen die door artsen niet geholpen kon worden. Weer iemand die extra geld kwijt is voor wat persoonlijke aandacht..
mensen mogen hun geld besteden zoals ze willen, of ze nou een dure kabel kopen, naar YabYum gaan, of naar een therapeut voor hun gezondheid, ik bemoei me daar niet mee...

Mij gaat het erom dat mensen geen valse hoop moeten krijgen. Er is inmiddels genoeg onderzoek gedaan naar "alternatieve" geneeswijzen, is niet alleen mijn overtuiging hoor.

Voor meridianen is trouwens ook geen enkel bewijs.

Link to comment
Share on other sites

Hij heeft iemand doorverwezen die door artsen niet geholpen kon worden. Weer iemand die extra geld kwijt is voor wat persoonlijke aandacht..
mensen mogen hun geld besteden zoals ze willen, of ze nou een dure kabel kopen, naar YabYum gaan, of naar een therapeut voor hun gezondheid, ik bemoei me daar niet mee...

Mij gaat het erom dat mensen geen valse hoop moeten krijgen. Er is inmiddels genoeg onderzoek gedaan naar "alternatieve" geneeswijzen, is niet alleen mijn overtuiging hoor.

Voor meridianen is trouwens ook geen enkel bewijs.

Met respect gezegd,maar slaap lekker verder,joh :P

Link to comment
Share on other sites

Beste cqm,

 

Ach,natuurlijk mag je dat ook wel zeggen.

Bij het herlezen van mijn eigen bericht zie ik in dat ik weer wat TE FEL ben geweest.

Sorrij sorrij en excuus.

 

Maar ik ben vandaag opnieuw thuis gekomen met last en soms wordt ik er zo moe van en nog zieker van,want ik wil gezond zijn en mijn bedrijf op een normale manier kunnen leiden i.p.v. elke dag maar weer afwachten of het een goede dag wordt om te werken.Het kost mij zoveel geld wat ik hierdoor laat liggen.

 

 

Met groet,

 

 

:cool2:

 

 

Beste Pjotr,

 

Ik heb je link gelezen zojuist en herken er wel dingen uit en waar ik ook last van heb,maar ik ben hear al eerder op onderzocht voor 2 jaren terug.Weliswaar heb ik toen geen gehooronderzoek gehad ,wel een bloedonderzoek en zijn mijn oren toen schoongespoten.De klachten bleven en werden in de loop der tijd erger,totdat mijn kiezen eruit zijn gegaan en toen ging het wel veel beter,maar nog niet zo als het zou moeten zijn.

 

Ik hou het in mijn achterhoofd en zal de volgende keer dit bespreken met de homeopaat.Wellicht zinvol om opnieuw dit te laten onderzoeken bij kno-arts.

Dank voor de link.

 

Met groet,

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

Ik kan me goed voorstellen dat je van alles probeert om van je klachten af te komen, via het alternatieve circuit of niet.

Ik heb daar ook al wel eens aan gedacht. Tot nu toe is het er niet van gekomen, omdat de piep in mijn oren niet heel erg is. Of misschien moet ik zeggen dat ik die piep niet (meer) als heel erg ervaar. Hooguit als soms een beetje vervelend.

 

Ik hoop oprecht dat je van al die narigheid wordt verlost. Op wat voor een manier dan ook.

Link to comment
Share on other sites

Ter lering ende vermaak:

 

Grappig: Ik ga vanavond naar een concert (the strokes), dus heb (mede door dit draadje) bij beter horen wat bescherming gekocht voor mijn oren. Gelijk maar ge

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...