CableTalk Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Die technicie zitten niet op die apparaten te ploeteren om er iets moois van te maken om door een stelletje onwetende audiofielen (die toch nooit te vreden zijn) afgezeken te worden. Of dat driekwart van de componenten, wier samenstelling zorgvuldig uitgedokterd is in een R&D-lab, direct door de nieuwe-eigenaar-met-soldeerbout vervangen wordt door allerlei andere componentjes die n Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Die technicie zitten niet op die apparaten te ploeteren om er iets moois van te maken om door een stelletje onwetende audiofielen (die toch nooit te vreden zijn) afgezeken te worden. Of dat driekwart van de componenten, wier samenstelling zorgvuldig uitgedokterd is in een R&D-lab, direct door de nieuwe-eigenaar-met-soldeerbout vervangen wordt door allerlei andere componentjes die n Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Die technicie zitten niet op die apparaten te ploeteren om er iets moois van te maken om door een stelletje onwetende audiofielen (die toch nooit te vreden zijn) afgezeken te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 @ Jacco Dekkers Hallo Jacco Vervang die 2 m royal jade aan je centerspeaker eens door 2,5 mm2 installatiedraad. Gewoon om te kijken of er iets veranderd in de weergave van je centerspeaker. koolstof yechhh bah. m.vr. grtjzz Daffy lastig he al dat kabelgeneuzel.(maar de verschillen zijn er echt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Van den Kul ...met z'n lulliefleks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Koolstof geleid ook gewoon goed...niets mis mee toch? en hoe zit dat dan met koolstofweerstanden? Een weerstand ontleent zijn eigenschap aan een weerstandsmateriaal, waarvoor koolstof en legeringen van metaal gebruikt worden. De meeste weerstanden zijn op koolstof gebaseerd. Een massaweerstand bestaat volledig uit koolstof. Andere typen zijn uitgevoerd met een koolstoflaagje, al dan niet gespiraliseerd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_w...nd_(eigenschap) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 mei 2006 Author Report Share Posted 26 mei 2006 @ Jacco Dekkers Hallo Jacco Vervang die 2 m royal jade aan je centerspeaker eens door 2,5 mm2 installatiedraad. Gewoon om te kijken of er iets veranderd in de weergave van je centerspeaker. koolstof yechhh bah. m.vr. grtjzz Daffy lastig he al dat kabelgeneuzel.(maar de verschillen zijn er echt) Hey daffy, Mijn vriendin ziet me aankomen! Is ze net gewend aan die groene kabel... Maar ik begrijp je. Eerlijk gezegd dacht ik in het begin dat het iets deed. Maar na inspectie van de gekregen centre speaker, bleek dat a) de tweeter beveiliging aan gort was en de tweeter zelf ook verbrand... Na vervanging van de tweeter voor hetzelfde model als mijn front's, was er geen verschil meer. Mijn front's hebben andere bekabeling. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Koolstof geleid ook gewoon goed...niets mis mee toch? en hoe zit dat dan met koolstofweerstanden? Een weerstand ontleent zijn eigenschap aan een weerstandsmateriaal, waarvoor koolstof en legeringen van metaal gebruikt worden. De meeste weerstanden zijn op koolstof gebaseerd. Een massaweerstand bestaat volledig uit koolstof. Andere typen zijn uitgevoerd met een koolstoflaagje, al dan niet gespiraliseerd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_w...nd_(eigenschap) bougiekabels hebben ook een koolstof kern, das handig, want bougiekabels moeten minimaal een weerstand van 10.000 ohm hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 mei 2006 Report Share Posted 26 mei 2006 Hoi Allemaal, Ik heb beide delen over de documentaire "geluid dat niet mag" aandachtig gisteren met de hoofdtelefoon beluisterd. Maar even naast die koolstofkabeltjes die kennelijk zo slecht nog niet waren (ze werden immers telkens gejat). Viel me op, dat van de Heide: "elco's, zelfs tantaal, uit de muziekweg verwijderde" zelf doe ik dat al een paar jaar standaard. Als de ruimte dat even toe laat meestal gebruik ik MKS4 63volt die zijn nog een beetje redelijk van formaat ook 10UF. Na dit gehoord te hebben ga ik de volgende 22AH673 vanaf de discriminator voorzien van Polycarbonaat =MKC . Ik kan e.e.a. straks vergelijken met 2 andere 673 een standaard, en een reeds gereviseerde 673 met MKS. Volgens mij is die man, zo gek nog niet, maar zijn veel van zijn ideeen omzeep geholpen door het management bij de reorganisatie en splitsing van het toemalige NOS. (Die nu weer samengaan ) Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 juni 2006 Report Share Posted 4 juni 2006 Als "tussen projectje" net een voor mij bekende AT-2400 tuner omgebouwd met de geadviseerde polycarbonaat condensatoren. en vergeleken met 3 andere. Het is zowiezo moeilijk om te omschrijven hoe iets klinkt, een poging... Samengevat Standaard klinkt hij behoorlijk, stemmen klinken wat hol. Met Simic II, stemmen duidelijk beter. Met Wima MKS4, er is muziek . Met MKC4, je wordt gegrepen, laag en hoog het rolt er zo uit. Zelfs een heftig getweakte AT-2600 met een mooie 12SX7 buis en stroombronnetjes klinkt, nauwelijks beter dan een standaard AT-2400 met slechts 7 condensatoren MKC4 in de muziekweg. Dus m.i. Elco's, hoe goed ook, horen niet in de directe signaalweg. punt. Van der Heide heeft hier zeker gelijk. Met de rest van zijn "ondekkingen" en beweringen kan ik niks. Lijkt me aardig om eens met deze man te praten. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 juni 2006 Report Share Posted 4 juni 2006 ik heb in enkele stappen de condensatoren in mijn tuner rond de opamps vervangen (ook de voeding is 'gedaan'), die als ik het goed snap niet in de signaalweg staan, maar tussen opamp en voeding? eerst Silmic II. beter dan standaard. Toen echter Black Gate nonpolair, en daaraan parallel een kleine Vishay MKP condensator (zie captest op site van Tony Gee). precies wat Jack beschrijft: nu is er muziek. los, open, vol, fijn. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts