tube 300 Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Hoi ik heb mijn set helemaal anders gezet (kind veilig) En het is ziet er ook nog eens heel mooi uit. het nadeel is alleen dat mijn kabels wat langer moeten worden ik had mooie zilver in een dubbele helix op een massieve teflon kern gedraaid en daar overheen teflon tape. Mischien zijn er hear mensen die hem kennen of zelf gebouwd hebben het was een groot toppic op hifi.nl. is gewoon erg mooi (past goed in mijn set) maar ze zijn maar 60 cm. Mijn nieuwe moeten minimaal 180 liefst 2 meter worden is er een interlink die ong. zo'n eigenschappen als de teflon zilver heeft, en kant en klaar te koop is? Ik heb hier en daar iets over john van Gent gelezen heeft daar iemand ervaring mee of zelfs een vergelijk met de teflon zilver. Ik hoop niet dat dit toppic nu direct verziekt word met of een interlink nou wel of niet wat uit maakt . Ik vraag dit alleen aan mensen die het kleine verschil in kabels kunnen horen als je niets hierover te melden hebt reageer dan a.u.b niet vr gr Robert . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Waarom maak je die niet zelf dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 hoi Buizen Bart die 60 cm was al een pokke werk en dat ging nog net als ik met 2 meter aan de gang ga ben ik bang dat ik me mezelf ophang in die draden @Kraus ik moet eerst andere hebben daarna zal ik ze mischien verkopen gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 Ik heb hier en daar iets over john van Gent gelezen heeft daar iemand ervaring mee of zelfs een vergelijk met de teflon zilver. Hoi Robert, ik draai met de John van Gent versie II (pure silver) en een John van Gent versie III (silver/gold), en ze bevallen mij meer dan prima. Wat mij opvalt is de enorme rust in de muziek en de tijd die je krijgt om te luisteren. Heel mooi. Tevens draai ik met de JvG LS-kabels (verzilverd koper). Ook deze voldoen meer dan prima. Je kunt bij John de kabels bestellen in de door jou gewenste lengte. Ik heb zelden zo'n mooie interlink gehad met zo'n ongelooflijk goede prijs/kwaliteitsverhouding. Je kunt John ten allen tijde een mail sturen. johnvangent@tiscali.nl Veel succes. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 als ik met 2 meter aan de gang ga ben ik bang dat ik me mezelf ophang in die draden De zilverdraden gingen onge Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 21 mei 2006 Author Report Share Posted 21 mei 2006 hoi Frank Je hebt dus de zilver en de zilver goud kan je een beetje het verschil aan geven ik bedoel wat zijn de sterke en zwakke punten van elke kabel. Ik denk persoonlijk dat het minimaal is en mijn voorkeur zou in eerste instantie uitgaan naar de zilveren. ik hoop dat je me het karakter van die kabels een beetje kan uitleggen. @Bart die massieve teflon kern had ik van Sodejuu hij had zijn kabel meegenomen en hebben hem op mijn set aangesloten toen ben ik hem ook gaan bouwen volgens mij kan je nog op het oude hifi forum het topic vinden. gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 21 mei 2006 Report Share Posted 21 mei 2006 hoi FrankJe hebt dus de zilver en de zilver goud kan je een beetje het verschil aan geven ik bedoel wat zijn de sterke en zwakke punten van elke kabel. Ik denk persoonlijk dat het minimaal is en mijn voorkeur zou in eerste instantie uitgaan naar de zilveren. ik hoop dat je me het karakter van die kabels een beetje kan uitleggen. @Bart die massieve teflon kern had ik van Sodejuu hij had zijn kabel meegenomen en hebben hem op mijn set aangesloten toen ben ik hem ook gaan bouwen volgens mij kan je nog op het oude hifi forum het topic vinden. gr Robert Robert, ik was al zeer onder de indruk van de zilveren. Zoveel diepte en een ongelooflijk brede stage. Totaal niet puntig in het hoog of bonkig in het laag.(wat toch vaak voorkomt bij zilver) Het mid wordt zo mooi afgebeeld, haast tastbaar. En nogmaals wat opvalt, is de tijd die je krijgt om te luisteren. Dit geld ook voor de silver/gold. De zilver/goud geeft in mijn oren nog iets meer diepte weer met nog iets meer rust. Maar beide kabels zijn echt zeer mooi. Je kunt John altijd een mail doen voor een demoset. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 24 mei 2006 Author Report Share Posted 24 mei 2006 Ik wacht even met het kopen van interlinks. Om iets te proberen heb ik even een Prefer van de rol gehaald nou ja het is nu Dab de 206 dit is een symetrische microfoon kabel. en ik heb de 226 gehaald deze heeft een dubbele afscherming niet alleen de geweven mantel maar ook nog koolstof om de 2 aders ik denk dat ik die laatste ga gebruiken maar hoe kan ik die het beste aan sluiten? Ik kan 1 ader als "+" nemen en de ander als massa en de afscherming aan 1 kant aan massa leggen Of ik kan de 2 aders als "+" bijelkaar nemen en de afscherming als massa Heeft hier iemand al eens wat mee geexperimenteerd? gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 mei 2006 Report Share Posted 24 mei 2006 Ik zou de aders voor + en massa gebruiken, en de afscherming aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmj Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Ik wacht even met het kopen van interlinks.Om iets te proberen heb ik even een Prefer van de rol gehaald nou ja het is nu Dab de 206 dit is een symetrische microfoon kabel. en ik heb de 226 gehaald deze heeft een dubbele afscherming niet alleen de geweven mantel maar ook nog koolstof om de 2 aders ik denk dat ik die laatste ga gebruiken maar hoe kan ik die het beste aan sluiten? Ik kan 1 ader als "+" nemen en de ander als massa en de afscherming aan 1 kant aan massa leggen Of ik kan de 2 aders als "+" bijelkaar nemen en de afscherming als massa Heeft hier iemand al eens wat mee geexperimenteerd? gr Robert Hallo Robert Geexperimenteerd dat heb ik 1 ader signaal andere aarde . Mantel aan de kant waar het signaal uitkomt aarde. Groeten Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Homegrown DIY Homegrown confectie Gebreide zilver kabels die ik al enige jaren naar volle tevredenheid gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 25 mei 2006 Author Report Share Posted 25 mei 2006 Hoi bedankt voor de reacties weer ik heb nu 3 paar interlinks gebouwd van 2 meter en ik heb nog een dropveter, ga gewoon eens wat luisteren de eerste die ik gebouwd heb is een coax opgebouwd als kern, teflon ,gevlochten afscherming met daarover 2 lagen kruislings gevlochten katoen. die klinkt in iedergeval veel te scherp........ weg ermee de dropveter is mooier. nu ga ik de "Prefer"226 proberen ik heb de afscherming aan 1 zijde aan massa gelegd die gebreide zilver Kabels zien er erg mooi uit maar ik heb 2 meter interlink nodig en 5,5 meter speaker kabel per kant.......... dat kost gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 25 mei 2006 Author Report Share Posted 25 mei 2006 Nou die 226 microfoonkabel valt niet tegen klinkt mooi neutraal die blijft er voorlopig een tijdje in. Oke die John van Gent kabels had ik ook graag eens gehoord maar 2 meter is geen standaard maat en dus kan ik ze niet even proberen op proef en om ze op goed geluk te kopen is me te veel geld. gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts