Jump to content

cambridge cd 3 en andere..?

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

de cambridge cd 3 is dat een goede speler?

beter dan de marantzen 63 mk 2 etc.

?

hij is in aanschaf namelijk veel duurder geweest zo,n 3000 gulden.

:rolleyes:

maar merk je dat dan ook.

en om maar wat algemener te zijn , :

zijn alle wat onbekendere maar wel duurdere merken als arcam cambridge cyrus etc beter dan hun minder dure maar wel meer voorkomende soortgenoten?

game :D:D

Hey Game? Heb je zelf ook oren? Misschien zou je die eens moeten gebruiken voor het kiezen van je HIFI spulletjes! HIFI geluid is persoonlijk. En jij moet er tenslotte tevreden mee zijn. Het is niet belangrijk wat andere mensen van jouw spul vinden. Kies iets wat jij goed vindt klinken. Vergelijk anders de zelfde merken CD spelers in de goede hifi zaak! Misschien wordt je dan wat wijzer... ;) Forumleden hebben ook allemaal weer een eigen persoonlijke voorkeur. Dus wijzer zal je er HIER niet van worden...

groeten,

het gaat mij niet om of jullie kunnen genieten van de cambridge cd3.... !

ik wil gewoon weten of een onbekendere maar dure cd speler over het algemeen beter is. noem de cambrdige als voorbeeld...!

had je trouwens gewoon in mijn verhaaltje kunnen lezen.

als jullie me nu uit ervaring kunnen vertellen dat zoiets totaal geen zin heeft.

dan is dat toch prima.

ik heb bijde weg ook bestwel vaak gezegd dat ik wel weet dat je zelf moet luisteren maar dat dat nu eenmaal niet zo vaak kan...

tweedehands winkels hebben niet zoveel staan.

maar dankjewel :D voor jouw bijdrage :)

Ik kan je misschien toch nog wel een beetje helpen. Vaak betaal je voor een mooier geluid wat meer geld. Bekende merken hoeven niet altijd beter te zijn dan onbekende. Cambridge is toch wel aardig bekend hoor, en leverde in het verleden een legendarische DAC voor relatief weinig geld. Misschien zou je de nieuwe producten van deze merken eens moeten horen (in de HIFI winkel). Dan weet je misschien wat meer van de klank van verschillende merken. Als je zelf de klank van de merken kent, kun je misschien zo wel een beslissing nemen. Gaat (neem ik aan) over een mooie 2e hands prijs??? Dan zou je de gok wel kunnen nemen... :D Hoop dat je deze keer wel wat wijzer van mijn verhaal bent geworden ;)

Een relatief onbekend merk kan beter klinken, ze moeten immers ook een bestaansrecht opbouwen.

Maar zo'n apparaat zal door de kleine productieaantallen altijd duurder uitvallen dan een machine die in grotere hoeveelheden worden gefabriceerd.

Bij aanschaf van een gebruikt apparaat zal een onbekende machine mischien weer wat voordeliger zijn, omdat mensen mischien bij een exotisch merk meteen denken aan moeilijk vervangbare exotische componenten (valt meestal wel mee).

Richard

en naar luisteren ben je tot de slotsom gekomen

dat de cambridge wel/niet in jou set past

dat is namelijk voor jou het belangrijkste lijkt mij

en niet hoe goed die bij mij thuis klinkt

wat naar mijn mening zeker het geval is :D