Jump to content

Hifi is springlevend

carl
 Share

Recommended Posts

Hai allemaal,

Laten we voorop stellen dat ik een goed huwelijk heb. Maar een week mijn vrouw met haar mentorklas naar Duitsland is ook wel weer eens leuk. Ik heb gelijk een paar dagen vrij genomen (om mijn zoontje op te vangen) dus ik kan naar bed als ik zin heb.

Voor ze wegging heb ik haar gevraagd mij even te helpen het zand uit mijn speakers te schudden. Mijn MA 20 SE kunnen gevuld worden met zand en dat had ik dus gedaan inclusief de nodige tuningsessies. Maar omdat ik net een nieuw element heb wilde ik mijn speakers weer eens even opnieuw richten. Op een of andere manier zat er meer in. Dus zand eruit en het klonk al een stuk opener - wel veel bas dus met hoofdpijn naar bed (kan ook van de wijn zijn want hij was niet uit eigen kelder).

Vanavond de speakers met een halve liter zand ( 1 kilo) bijgevuld. Ook nog een paar blokken marmer achter de speakers gelegd om de vloer wat stijver te krijgen.

Nou het klonk allemaal veel beter,ik was zelfs nog verbaasd - en nu er van af blijven. Heel veel platen gedraaid - morgen wordt het exclusief klassiek.Misschien nog even de naaldkracht een beetje bijstellen.

Hifi niet meer springelevend? Dat zit toch in de eerste plaats in jezelf. Er is best wat rotzooi op de markt, maar aan de andere kant ook veel moois en je kan het allemaal met een beetje aandacht behoorlijk goed krijgen.

Groet,

Je moet er alleen wel erg je best voor doen, eigenlijk zouden er audio zaken moeten zijn zoals er sommige wijnhandels zijn. Je zegt gewoon wat je wilt en ze zetten het voor je neer, helaas werkt het toch niet zo in de muziek wereld, ik zoek misschien wel het onmogelijke maar ok. Geef mij een systeem dat natuurgetrouw klinkt en mijn tevens meesleept in de musiek, alles om me heen doet vergeten en ik ben tevreden, helaas ben ik die combinatie (en in mijn prijsklasse) nog niet tegen gekomen. Zal wel net zoals wijn zijn, hoe beter je gewent bent met des te minder neem je genoegen.

Hai Matthias,

Wijn moet je ook zelf proeven voor je hem koopt. Ik heb een zeer goed inkoopadres en heb daar alleen maar zeer goede wijn ingekocht. Ze smaken allemaal anders maar wel lekker.

Maar ja als je ineens zin in een fles hebt en rukt hem uit de kelder en drinkt hem gelijk op, smaakt hij minder. Eerst een paar dagen op kamertemperatuur laten staan en in een goede bui drinken.

Zo gaat dat ook met hifi en in feite met alle dingen in het leven, je moet er wat aandacht aan geven.

Groet,

Proost! :D

Toch smaken de zomaar uit de 'kelder' gerukte wijnen mij ook prima. (soms iets te prima cool.gif ). Pluk de dag vertaal ik maar al te graag in drink die wijn...waarom die speciale wijn laten liggen voor een speciale gelegenheid geniet er nu van zeg ik altijd maar. Ok ik draaf een beetje door, ik ben het namelijk roerend eens dat je wel de tijd moet nemen om van een goed wijntje te genieten, net zoals van goede hifi. Weet nu nog waar ik het over heb? nee dus ik ga maar eens kappen voordat ik nog meer onsamenhangende onzin uitkraam.

U zij gegroet...

Matthias die vanavond maar weer eens een trappist heeft gepakt te afwisseling. ;)