Mctijn Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 Ik heb al flink resource gedaan, maar kom er toch niet helemaal uit. Hier mijn verhaal: Allereerst ga ik binnenkort een Panasonic TX-32LX52F lcd-tv kopen met hdmi aansluiting: Hierbij komt een dvd-speler met hdmi aansluiting. Hiervoor ga ik waarschijnlijk voor de 'goedkopere' merken, zoals Pioneer. Dit scheelt 200 euro met merken als Harman/Kardon. Daarentegen wil ik wel graag meteen een goede receiver met 2 goede boxen. Het hoeft geen high-end te zijn (heb niet zo'n grote kamer Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Als je het woord "boxen" gebruikt vrees ik dat je hear weinig respons zult krijgen... "Speakers" , McTijn, sp Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Misschien moet je bedenken om de receiver op de huidige situatie te kopen en niet voor een eventuele toekomst. Oftewel, koop een stereo receiver. In de toekomst heb je waarschijnlijk toch weer andere eisen, zoals 9.3 of weet ik veel, en je wilt genieten van met name muziek zeg je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mctijn Posted 4 februari 2006 Author Report Share Posted 4 februari 2006 De receiver lijkt me wel goed na hier en daar wat meningen gepolst te hebben. Ik zit meer met de speakers. Na de Kef serie gezien te hebben, heeft die opeens wel mijn voorkeur Ik dacht aan de Kef iQ5, zo'n 275 euro per stuk. Dark Apple is een mooie kleur voor ons Wel aan te bevelen deze speaker lijkt me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 De receiver lijkt me wel goed na hier en daar wat meningen gepolst te hebben. Ik zit meer met de speakers. Na de Kef serie gezien te hebben, heeft die opeens wel mijn voorkeur Ik dacht aan de Kef iQ5, zo'n 275 euro per stuk. Dark Apple is een mooie kleur voor ons Wel aan te bevelen deze speaker lijkt me? *kuch* luisteren doe je met je oren niet met je ogen ;-) Wellicht kun je beide speakers vergelijken op die h/k receiver??? Lekker paar uurtjes luisteren ... wat van je favoriete muziek mee... Verder heb ik weinig advies / ervaring voor je.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Ik zou zeggen ga naar de Mediamarkt en ga het allemaal beluisteren. Die Harman Kardon receiver hebben ze daar vast wel staan en een stuk of 20 soorten luidsprekers ook wel, kun je naar hartelust combineren. Die TV staat er ook wel, kun je voor de gehele set een mooie prijs bedingen. Koop je voor het verschil cd's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mctijn Posted 5 februari 2006 Author Report Share Posted 5 februari 2006 Jup, ik ga vanmiddag langs Mediamarkt en BCC (in Enschede) om de boel te bekijken. Echt vergelijken kan toch pas als het lekker rustig in de winkel is, dat moet dus een andere keer..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 De receiver lijkt me wel goed na hier en daar wat meningen gepolst te hebben. Ik zit meer met de speakers. Na de Kef serie gezien te hebben, heeft die opeens wel mijn voorkeur Ik dacht aan de Kef iQ5, zo'n 275 euro per stuk. Dark Apple is een mooie kleur voor ons Wel aan te bevelen deze speaker lijkt me? beste. de kleur is niet zo belangrijk,maar hoe hij klinkt! ikzelf heb de q5 gehad op een onkyo reciever en dat ging heel goed,een hele mooie klank en de speakers hadden nergens moeite mee . zeker een mooie speaker. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mctijn Posted 5 februari 2006 Author Report Share Posted 5 februari 2006 beste. de kleur is niet zo belangrijk,maar hoe hij klinkt!ikzelf heb de q5 gehad op een onkyo reciever en dat ging heel goed,een hele mooie klank en de speakers hadden nergens moeite mee . zeker een mooie speaker. gr piet. Voor mensen die minder audiofiel zijn, weegt de kleur soms mee hoor Ik zou geen roze speakers in mijn huis willen hebben, wanneer deze iets beter zouden klinken dan andere 'neutralere' speakers. Ik wil gewoon goed geluid en een leuk aanzicht Maar goed, ik kom er langzaam achter dat de Kef's prima speakers zijn voor het geld. Nu nog even zelf goed luisteren...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Voor mensen die minder audiofiel zijn, weegt de kleur soms mee hoor Precies... Jammer dat ze bij BCC en MM geen fatsoenlijke ruimte hebben om te luisteren. Iedereen kan ongestoord in en uit de ruimte lopen en bijvoorbeeld voor de speakers die je aan het beluisteren bent gaan staan. Trouwens, ze hebben bij MM (en ik meen ook bij BCC) in Enschede ook het merk Canton. Zien er (naar mijn mening) wel strak uit (vooral de Karat-serie) en klinken ook wel goed denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
freno Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Kijk eens op de tweede hands markt en dan met name voor je speakers. Er is hier vrij veel te krijgen tegen redelijke prijzen, zeker als je goede kwaliteit zoekt. Uiteraard moet je wel gericht zoeken en niet elke speaker klinkt goed met een bepaalde receiver. Hiervoor moet je toch verschillende combinaties beluisteren. Aangezien in jouw situatie ook het uiterlijk belangrijk is houd ook rekening met plaatsing van je speakers dit is van grote invloed op je geluidsbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts