Jump to content

AV-Receiver aansluiten op HK stereo voorversterker

ThijsArnhem
 Share

Recommended Posts

Hallo!

Ik heb nog niet erg veel ervaring op het gebied van HiFi en heb een vraag voor jullie;

Kan ik op een line-in ingang van mijn Harman Kardon AP-2500 voorversterker ( in combinatie met HK PA-2200 eindverst.) een AV-receiver aanluiten via de front pre-out uitgang? Dit i.v.m uitgang- en ingangsspanningen..

Dan heb ik dus eigenlijk een dubbele voorversterker :blink:

Direct op de eindversterker gaat ook een beetje lastig omdat die maar een line-in heeft. Ik wil de AP-2500 uiteraard houden voor stereo gebruik, wat ik toch het meest draai.

Of zijn hier ander oplossingen voor?

Bedankt! :)

Nee, op een line-ingang moet je eigenlijk geen signaal van een pre-out op aansluiten. Dan kan de ingang makkelijk overstuurd worden en gaat de boel vervormen. Wat je wel kan doen, is een tape-out (uitgang van een tape-lus dus) van de AV-receiver nemen en die aanstuiten op een line-ingang van de stereo voorversterker. Je voorversterker krijgt dan een signaal dan niet varieert (en dus altijd op line-niveau zit). Nadeel is dan wel, dat je de fronts met de volumeknop van de voorversterker moet bedienen, terwijl je voor de rest het volume bedient met de volumeknop op de AV-receiver. Das wel lastig...

Ik heb dus wel gewoon de pre out van mijn receiver op mijn voorversterker [line in]aangesloten en heb daar verder geen problemen mee!

Wel moet je goed de volume afstellen van je voorversterker en dan kan je gewoon via je receiver alles harder en zachter zetten!!Ik heb wel mijn cd speler op mijn voorversterker aangesloten zodat deze niet via 2 voorversterkers gaat!!

MVG

Ow..zie net dat deze vraag al een keer gesteld is.. :blink:

Toch bedankt voor de reacties. Jammer alleen dat als ik de receiver via de tape-out aansluit ik al het geluid over de frontspeakers krijg en niet alleen de front-signalen <_<

Thijs

Oh, dus dat gaat niet werken dan. Dan moet je maar op zoek naar een andere oplossing. Misschien dan toch maar de pre-outs op een line-ingang proberen. Misschien heeft je versterker er geen problemen mee...