Jump to content

Onderdelen MB Quart!

ThijsArnhem
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik zit met en probleem. Ik heb namelijk gister via marktplaats een set MB Quart QL40C floorstanders gekocht. Nu ik ze thuis op mijn eigen versterker aangesloten heb (Harman/ kardon AP2500 voor- en PA2200 eindversterker) merk ik dat een van de tweeters het niet doet!!

Ik weet het, stom, stom!! Beter moeten opletten met kopen, maar zoals ze daar opgesteld stonden (een half achter een kast) viel het bijna niet op.

De verkopende partij wist het ook niet en wil mee betalen aan de reparatie.

Nu hoor ik echter overal dat MB Quart failliet is in Nederland en dat vervangende onderdelen niet te leveren zijn!

Kan iemand mij helpen aan nieuwe (gebruikte mag ook) tweeters voor mijn luidsprekers, of aan gegevens van iemand of een bedrijf die dit kan???

Eventueel heb ik ook wel interesse in dezelfde speakers waar iets anders aan kapot is, als de tweeters maar goed zijn.

Ik wil graag originele onderdelen, daar het frequentie bereik opgegeven is tot 32000 Hz.

Alvast bedankt!!

Ergens op het web gevonden:

Model: QL40C

Tweeter: 1" (25mm) soft dome

Woofers: 2 x 6.5" (160mm) Poly cone

specs:

Crossover: 12 dB/Octave @ 2,500Hz

Impedance: 4 Ohms (nominal)

Freq. Response: 33Hz to 32,000Hz (+/- 3dB)

Power Limit: 110 to 200 watts (max)

Sensitivity: 87 dB (1 watt, 1 meter)

Finish: Ash Black

Dimensions: 37.4

Hallo Andre,

Ik heb inmiddels zelf en distributeur gevonden die nog onderdelen levert voor MB Quart speakers. Inderdaad via de fabriek in Duitsland.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening over dit merk. Ik kan er relatief weinig over vinden. Heeft een van jullie ervaringen met deze speakers?

Ik ben nog aan het wachten op de tweeters, dus kan de klank nog niet echt beoordelen

, maar het klinkt nu toch al heel redelijk.

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Groeten Thijs

Een huisgenoot van mij heeft MB Quart speakers, maar eerlijk gezegd kan ik daar weinig over zeggen. Het zijn zuiltjes en ze zijn zwart, veel meer weet ik niet ;) Ik heb er ook nooit echt uitgebreid naar geluisterd en m'n huisgenoot draait bovendien meestal muziek die ik niet ken of die mij niet aanspreekt...