tjarda Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 Goedendag, Wat is nu een goede kabel om een gebalanceerde interconnect te maken ? Ik vind maar weinig nuttige informatie over losse gebalanceerde kabel. Heeft iemand bijv. ervaring met de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Goedendag, Wat is nu een goede kabel om een gebalanceerde interconnect te maken ? Ik vind maar weinig nuttige informatie over losse gebalanceerde kabel. Heeft iemand bijv. ervaring met de Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Beste Tjarda, Interconnects zijn vaak niet zo spannend, mits ze goed klemmen en contact maken. Ik zou als kabel een goede low noise microfoonkabel gebruiken. Gebalanceerd dan he, Neutrik heeft mooie kabels. Ik heb laatst gehoord dat fabrikanten van klasse-D versterkers hun klanten proberen te dwingen om gebalanceerd te gaan werken. Trouwens, de meeste DAC's zijn in feite gebalanceerd uit. Het enige verschil dat tussen interlinks is te vinden, is de afscherming voor storingen van buitenaf. Het is daarom een slim idee om gebalanceerd te gaan werken. Iets om over na te denken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Trouwens, de meeste DAC's zijn in feite gebalanceerd uit. Maar dat heeft niets met kabels te maken en wordt meestal weer naar ongebalanceerd omgezet. Wat betreft storing heb je gelijk. Het gaat meer spelen bij lange kabels zoals in studio's of als je actieve speakers hebt maar voor korte interlinks thuis kan het ook nuttig zijn soms. In principe is het hele systeem van microfoon of PU element tot aan de luidspreker symetrisch. Meer uit praktische overwegingen zitten daar asymetrische elementen tussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjarda Posted 3 januari 2006 Author Report Share Posted 3 januari 2006 Hoi, Ik wil eens proberen hoe de set klinkt zonder de invloed van een ongeballanceerde interlink. Ik had al het vermoeden dat de samenstelling van een geballanceerde kabel niet zo van invloed zou zijn, maar voor je gevoel wil je toch een redelijk stukje kabel gebruiken. M.v.g. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Hoi, Ik wil eens proberen hoe de set klinkt zonder de invloed van een ongeballanceerde interlink. Ik had al het vermoeden dat de samenstelling van een geballanceerde kabel niet zo van invloed zou zijn, maar voor je gevoel wil je toch een redelijk stukje kabel gebruiken. M.v.g. Maar pas op, gebalanceerd impliceert vaak wel dat je twee keer zoveel elektronica nodig hebt dan ongebalanceerd. Dat kan weer meer kapot maken dan wat je er mee zou opschieten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts