Jump to content

Kopen in het buitenland

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Hey hallo,

Zoals jullie elders hebben kunnen lezen heb ik een 2de hands EAD DSP-7000 gekocht in Zwitserland. In principe is alles prima geregeld, ware het niet dat de douane weer moeilijk doet. De DAC staat dus nu in het magazijn van TPG Post en daar wordt ie vastgehouden totdat ik eoa formulier terug heb gestuurd, dat vandaag met diezelfde post bij mij in de brievenbus is gevallen.

Nou ben ik een techneut en weet niet veel, zoniet niks, over dergelijke papierhandel. Ik snap daar meestal niet veel van (of wil het niet snappen :rolleyes: ). Het komt er dus op neer dat de bureaucraten in NL weer eoa formuliertje moeten hebben, anders krijg ik mijn DAC niet afgeleverd.

Wie kan me hiermee enigszins op weg helpen? Wie heeft al eens een dergelijk formulier moeten invullen omdat ie iets buiten de EU heeft gekocht.

Let wel, het is een 2de hands. Naar mijn weten hoef ik daar geen BTW over te betalen, juist omdat het 2de hands is. Douanerechten OK, dat zal best, maar geen BTW.

Ja, die ken ik, maar dat helpt me weinig. Er wordt hier nl uitgegaan van NIEUW spul en dat is het niet.

De BTW is al eens afgedragen en hoeft IN TOTAAL OOIT maar 1 keer betaald te worden. Ik moet nu blijkbaar een rekening overhandigen. Deze zat niet in het pakket, maar ik heb die rekening ook niet. :blink::unsure:

Blijkbaar moet er toch BTW over betaald worden :angry: :

Invoer gebruikte goederen

Als u gebruikte goederen invoert, moet u altijd BTW betalen over de totale waarde van de ingevoerde goederen. Als u die ingevoerde goederen binnen de EU doorverkoopt, mag u de margeregeling niet toepassen. Bij doorverkoop naar andere EU-landen zijn de regels voor intracommunautaire transacties van toepassing.

Invoer van margegoederen

U kunt de individuele margeregeling (bij goederen die u individueel kunt volgen) in beginsel niet toepassen als u goederen invoert als wederverkoper. Hetzelfde geldt voor de margeregeling met globalisatie. U moet dan de BTW voldoen over de totale waarde van de goederen. Voor kunstvoorwerpen, verzamelvoorwerpen en antiek is dit onder bepaalde voorwaarden anders: u kunt hiervoor een verzoek indienen om de margeregeling toe te passen en u kunt dan wel de BTW voldoen over de winstmarge. Als de margeregeling niet van toepassing is, heeft u in beginsel recht op aftrek van voorbelasting. U moet dan wel over de vereiste invoerdocumenten beschikken. Bewaar deze daarom bij uw administratie.

Let op!

Ik heb de verkopende partij een mail gestuurd waarin ik om een rekening vraag. Tot nu toe heeft ie alle mailtjes vriendelijk beantwoord. Ik ga ervan uit dat ik die rekening ook wel krijg ;)

Ja, die ken ik, maar dat helpt me weinig. Er wordt hier nl uitgegaan van NIEUW spul en dat is het niet.

De BTW is al eens afgedragen en hoeft IN TOTAAL OOIT maar 1 keer betaald te worden. Ik moet nu blijkbaar een rekening overhandigen. Deze zat niet in het pakket, maar ik heb die rekening ook niet. :blink::unsure:

Beste Sodejuu,

Omdat ''iedereen'' heel gemakkelijk iets uit het buitenland liet/laat komen en weinig betaald, zeggen ze !

Dacht ik dat kan ik ook, tja ??

Nikon F 3 body uit Amerika laten komen voor 450 dollar ik dacht dat is voor mij , tja , eerst geld over gemaakt + onkosten dus kwam iets van 35,00 euro bij ik dacht oke valt nog mee, krijg ik bericht van de verkoper dat hij te weinig geld had gekregen van mij.

Ik denk hoe kan dat ?

In Amerika gaat het een beetje anders dan hier het gaat daar van Bank naar Bank en elke Bank haald er een beetje vanaf , dat had ik moeten weten dus hij kreeg te weinig, ik nog meer overmaken dus anders geen camera !

Weer betalen + onkosten weer dezelfde story nog steeds teweinig omdat er weer geld was afgehaald door div. Banken.

Bericht gestuurd naar verkoper stuur het geld maar terug voor mij hoeft het niet meer, verkoper kiest eieren voor mijn geld en stuurd 2e hands F 3 body naar Nederland , ha eindelijk bericht van de PTT of ik nog even invoerrechten en BTW wil betalen , nee dat wil ik niet want het is gebruikt, dus ik de belasting bellen , hebben wij niets mee te maken ''alles'' wat boven de 22,00 euro zit moet belasting over worden betaald ! nieuw of gebruikt !

Anders krijg je niets !

Ik toch maar betalen, totaal 967,00 euro betaald voor een body waarvan de teller ook nog eens stuk was !

Mij te duur dus , lekker goedkoop he <_<

Iedereen heeft dus geluk behalve ik :rolleyes:;)

INdien het nieuw is uit het buitenland en het is verkeerd of niet goed , dan ben je helemaal zuur want buiten de verzendkosten moet je rechten betalen voor export en dan moet je het juiste artikel krijgen en weer invoer en invoerrechten betalen!

Leuk als je iets moet terugsturen als er iets stuk is (onder Garantie) :lol:

Weer invoeren enzo !

Leuk gewoon doen blijf je lekker bezif kun je hard werken voor mij want af en toe krijg ik belasting terug , dat zal dan wel van jou komen (dat geld) :rolleyes:

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik weet niet welk formulier ik hier heb. Het is een TPG formulier waarmee je de inklaring kunt regelen. Er staat verder niet veel op. Alleen dit nummer: P2418-1 Asd - 70311 staat beneden in de hoek als "kenmerk".

@Haudio,

Ik ken dat verhaal. Wellicht zal er nog een behoorlijke aanslag volgen, maar dan nog heb ik niet teveel betaald. ;)

Volgende keer toch maar vragen of ze het via Fedex of UPS willen sturen. Die regelen het helemaal tot aan de deur ;)

Gegroet,

Je, we zijn weer lekker bezig in Nederland. Wat ik wel ten stelligste aanraadt is in de lijst die door de douane op het web gezet is, te kijken waar de draaitafel onder valt. Dat kan namelijk schelen in douanerechten, 6% of 2%. Aangezien er ook nog eens 19% BTW over geheven wordt, kan het schelen. De **ootzakken van de douane kiezen gemakshalve meestal het hoogste bedrag :angry: .

Je krijgt ook nog inklaringskosten op je boterham: standaard 9,50 ;) .

Volgens mij is het zo: douanerechten (6%) + BTW (19%) + inklaringskosten 9,50 :o .

En als je nu langer dan 2 weken wacht heb je kans dat het hele spul weer retour wordt gestuurd. Ik heb wel eens gehad dat ik geen papier in huis kreeg. Ik maar eens bellen. Nou ik had geluk, als ik 2 dagen later was geweest was het hele zaakje weer retour gestuurd.

Toch gaat het met TPG vaak wel goed. Maar zelf vind ik vaak niet genoeg.

Succes, groeten, Fred

P.S. Het is soms heel ernstig moeilijk om kalm te blijven.......

De BTW is al eens afgedragen en hoeft IN TOTAAL OOIT maar 1 keer betaald te worden. Ik moet nu blijkbaar een rekening overhandigen. Deze zat niet in het pakket, maar ik heb die rekening ook niet. :blink:  :unsure:

Beste Sodejuu,

Omdat ''iedereen'' heel gemakkelijk iets uit het buitenland liet/laat komen en weinig betaald, zeggen ze !

Dacht ik dat kan ik ook, tja ??

Nikon F 3 body uit Amerika laten komen voor 450 dollar ik dacht dat is voor mij , tja , eerst geld over gemaakt + onkosten dus kwam iets van 35,00 euro bij ik dacht oke valt nog mee, krijg ik bericht van de verkoper dat hij te weinig geld had gekregen van mij.

Ik denk hoe kan dat ?

In Amerika gaat het een beetje anders dan hier het gaat daar van Bank naar Bank en elke Bank haald er een beetje vanaf , dat had ik moeten weten dus hij kreeg te weinig, ik nog meer overmaken dus anders geen camera !

Weer betalen + onkosten weer dezelfde story nog steeds teweinig omdat er weer geld was afgehaald door div. Banken.

Bericht gestuurd naar verkoper stuur het geld maar terug voor mij hoeft het niet meer, verkoper kiest eieren voor mijn geld en stuurd 2e hands F 3 body naar Nederland , ha eindelijk bericht van de PTT of ik nog even invoerrechten en BTW wil betalen , nee dat wil ik niet want het is gebruikt, dus ik de belasting bellen , hebben wij niets mee te maken ''alles'' wat boven de 22,00 euro zit moet belasting over worden betaald ! nieuw of gebruikt !

Anders krijg je niets !

Ik toch maar betalen, totaal 967,00 euro betaald voor een body waarvan de teller ook nog eens stuk was !

Mij te duur dus , lekker goedkoop he <_<

Iedereen heeft dus geluk behalve ik :rolleyes:;)

INdien het nieuw is uit het buitenland en het is verkeerd of niet goed , dan ben je helemaal zuur want buiten de verzendkosten moet je rechten betalen voor export en dan moet je het juiste artikel krijgen en weer invoer en invoerrechten betalen!

Leuk als je iets moet terugsturen als er iets stuk is (onder Garantie) :lol:

Weer invoeren enzo !

Leuk gewoon doen blijf je lekker bezif kun je hard werken voor mij want af en toe krijg ik belasting terug , dat zal dan wel van jou komen (dat geld) :rolleyes:

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Da's pech,

Ik heb ook recentelijk een F3 body gekocht (ook VS)

$199 in zeer goede staat

zelfs de teller werkt :rolleyes:

Laten omschrijven als Used Photo Equipment

$35 dollar verzendkosten (per koerier service, dus geen tpg

en That's it.

En natuurlijk via Paypal cq creditcard betaald.

Bank naar bank is een drama, tenminste wanneer het naar de VS moet.

dit is ook altijd al zo geweest.

Blijkt dus maar weer dat het een kwestie van pech of geluk is.

Overigens Motordrive div. lenzen ,flash enz ook geen problemen mee gehad.

Alles keurig thuisbezorgt.

En belasting??

19% over $235 is zo weinig dat ik me daar niet druk over zou hebben gemaakt.

En dan had die 4,2% douanerechten er ook nog wel bij gemogen.

Laat ik ff vermelden dat het hier om een DAC gaat en geen draaitafel. Helaas staat dit type apparatuur niet in de lijst "Geluids- en beeldapparatuur. Waarschijnlijk zullen ze dit weer in het duurste tarief zetten en dat is 9