Jump to content

B&W 640-i modificaties


audiofreak
 Share

Recommended Posts

paar tips dan.

 

1 probeer voor condensator op het hoog eens mundorf tinfolie, of supreme. wordt de boel verfijnder van.

 

2 plak naaldvilt op de baffle rond de tweeter, zal ie ook een stuk rustiger van worden

 

3 onder- en achterkant van de kast kan je verdikken door er een laag materiaal op te plakken.

 

4 verstevigen met latjes aan de binnenzijde. je kan idd wel ronde houtjes nemen, maar: als je op verschillende hoogte in de kast van voor naar achter cg van links naar rechts plankjes zet (2 cm dik, 6 cm breed), die je ook niet precies horizontaal of verticaal erin plakt, dan breek je staande golven als je die plankjes niet allemaal precies in dezelfde lijn zet.

 

zeker boven de basspeaker zou ik een versteviging achter de baffle zetten.

 

5 ik hou van loodbituum, ook doen. boven en onderin de kast beetje wollig materiaal (van dat spul dat in je kussen zit, kan je bij V&D kopen). niet te veel, moet alleen energie opeten bij de wanden.

 

en als je echt zin hebt, ja nieuwe kast bouwen. zelfde inhoud en zelfde opstelling speakers, maar: dik (ik heb met 3,5 cm gebouwd en dan nog erg veel versteviging), verdiep je in materiaal (diverse materialen samenvoegen? heb ik ook gedaan, breekt de resonantie), geen evenwijzige wanden, veel versteviging binnenin, zoals een matrix. afgerond front aan zij- en bovenkant.

 

groet

Link to comment
Share on other sites

beste audiofreak,

 

 

punt 1 Ik zou niet alleen merk wisselen en een hoger voltage, maar ook type: tinfolie of MKP supreme. kost niet echt veel nog, de kleine waarden althans. kijk ook eens op de site van tony gee: www.humblehomemadehifi.com onder cap test (doet het nu even niet zag ik)

 

het effect dat je inderdaad mag verwachten bij die types caps is v

Link to comment
Share on other sites

Een speaker kopen die direkt aan al je wensen voldoet...........

daar ben ik het mee eens.

 

het is toch een ouder concept model, de muziek die ze toen produceerde was wat meer computer achtiger,en minder breed.

de speakers van nu geven een groter en wat moderner geluid af.

mijn advies is, niets meer aan doen, en iets kopen wat ook mooier bij je versterker aan sluit,een wat nieuwer model. :D:D

dan zul je versteld staan.

 

ik denk wel dat je een wat pittige luidspreker nodig hebt, met de audio analoque. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

daar heb je gelijk in :rolleyes: , het geeft een mooi muzikaal geheel weer, je kunt er alles op draaien,en ik geloof stellig dat het hoog minder geprononceerd aanwezig is als je de speakers iets uitdraait.

 

en als je het leuk vind om er aan te prutsen, is daar niets mis mee. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

ik heb ook de crossovers gemodificeerd, de mundorf caps geven idd een softer hoog geen schelheid meer, ribbon tweater van bv swan schijnen erg goed te zijn en worden veel in high end luidsprekers gebruikt. ik heb mijn kast qua liter inhoud hetzelfde gelaten alleen de vorm van de inhoud is anders, dit was een goede verbetering ,ook beter isolatie aangebracht en zeeeer zwaar hout gebruikt hier werden de bassen wat zwaarder en strakker van.

 

volgende mod in mijn speakers: solid core silver/goud legering bedrading nu is het van den hul mc verzilverd.

Link to comment
Share on other sites

ik heb ook de crossovers gemodificeerd, de mundorf caps geven idd een softer hoog geen schelheid meer, ribbon tweater van bv swan schijnen erg goed te zijn en worden veel in high end luidsprekers gebruikt. ik heb mijn kast qua liter inhoud hetzelfde gelaten alleen de vorm van de inhoud is anders, dit was een goede verbetering ,ook beter isolatie aangebracht en zeeeer zwaar hout gebruikt hier werden de bassen wat zwaarder en strakker van.

 

volgende mod in mijn speakers: solid core silver/goud legering bedrading nu is het van den hul mc verzilverd.

Als ik in je profiel kijk dan zie ik 2 aets.

Ik neem aan dat het hebt over je set 2 en dus de Tannoy hebt gemodificeerd ??

 

Misschien een fotootje van je speaker.

Lijkt me leuk.

 

Groet,

:cool2:

ja idd de tannoys heb ik gemodificeerd hier wat foto's

 

set1a.jpg

 

tannoy.jpg

 

 

groeten,

 

alwin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...