Jump to content

Trek hem recht !


Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Er zit een DAC in de UC, dus dat zou geen probleem mogen zijn. De vraag is wel welke analoge trap is beter. Die van de cd-speler of die van de UC :rolleyes:

 

Meest ideaal is het om de UC alleen als digtal correction te gebruiken, maar hij heeft een ADC en een DAC aan boord, dus alles is mogelijk. Volgens mij zou je 'm zelfs als RIAA kunnen programmeren. Dat weet ik echter niet zeker. Ik heb met mijn UC nog niet kunnen spelen, want die staat nog bij Dhr Klijnsmit :rolleyes:;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

De RIAA correctie valt buiten het regelbereik van de UC (de maximum correcties zijn hier +/- 19dB; de UC gaat tot +/=15dB

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Volgens mij is het wachten op Sebastiaan de Vries; hij zou overleggen met de huisbaas voor een ruimte in het gebouw waar SE zit en eventuele kosten daarvoor. Dit heeft de voorkeur.

Lukt de locatie niet dan zou er meen ik nog iemand zijn in de buurt van Hilversum die een andere mogelijkheid weet en in het allervervelendste geval kunnen we voor een Zaterdag terugvallen op Oud-Beijerland.

Ook moeten Seoman en Bas e.e.a. op elkaar afstemmen.

(Seoman zit qua tijd moeilijk ivm een verhuizing)

Link to comment
Share on other sites

Zover was ik ook. Ik kan alleen de 14e niet :(

Aiiiijjjjjjjjjjjjjj als het 14 januari is dan kan ik ook niet.

 

Is het echt de 14e?

Helaas heb ik niet alles gelezen in deze topic en wellicht daardoor de datum gemist.Had ik het eerder geweten dan had ik eerder gereageerd.

Ook i.v.m. " het parkeerprobleem" hear in Hilversum en waar ik had aangeboden om bij mij in de straat te komen parkeren om vervolgens te voet naar Bas te gaan.

 

Ik heb een Mahjongtoernooi op die dag.

Jammer hoor.

 

Met groet,

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Nee, er is nog nooit een datum genoemd, alleen is de maand januari een keer genoemd, maar dat was toen meer in de betekenis van "pas over een tijdje"

Link to comment
Share on other sites

Nee, er is nog nooit een datum genoemd, alleen is de maand januari een keer genoemd, maar dat was toen meer in de betekenis van "pas over een tijdje"

Okee Kraus.

 

Maar hoe staat het dan verder met deze bijeenkomst??

 

Wie gaat de datum dan prikken?

Wellicht Bas misschien ?

 

Zover ik heb begrepen zou het bij Bas op de zaak gaan plaatsvinden in een nog beschikbare ruimte? Zou Bas nog overleggen cq vragen aan zijn huurbaas.

 

Dus.........?

 

Met groet,

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck
Volgens mij is het wachten op Sebastiaan de Vries; hij zou overleggen met de huisbaas voor een ruimte in het gebouw waar SE zit en eventuele kosten daarvoor. Dit heeft de voorkeur.

Lukt de locatie niet dan zou er meen ik nog iemand zijn in de buurt van Hilversum die een andere mogelijkheid weet en in het allervervelendste geval kunnen we voor een Zaterdag terugvallen op Oud-Beijerland.

Ook moeten Seoman en Bas e.e.a. op elkaar afstemmen.

(Seoman zit qua tijd moeilijk ivm een verhuizing)

zie hierboven;

de datum is weer afhankelijk van de beschikbare locatie, vermoed ik.

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij is het wachten op Sebastiaan de Vries; hij zou overleggen met de huisbaas voor een ruimte in het gebouw waar SE zit en eventuele kosten daarvoor. Dit heeft de voorkeur.

Lukt de locatie niet dan zou er meen ik nog iemand zijn in de buurt van Hilversum die een andere mogelijkheid weet en in het allervervelendste geval kunnen we voor een Zaterdag terugvallen op Oud-Beijerland.

Ook moeten Seoman en Bas e.e.a. op elkaar afstemmen.

(Seoman zit qua tijd moeilijk ivm een verhuizing)

zie hierboven;

de datum is weer afhankelijk van de beschikbare locatie, vermoed ik.

Duidelijk Kraus.

We wachten rustig af.

Link to comment
Share on other sites

De RIAA correctie valt buiten het regelbereik van de UC (de maximum correcties zijn hier +/- 19dB; de UC gaat tot +/=15dB

En zit je ook niet met het probleem dat de UC op line level werkt en niet met die paar mV (hooguit) die een platenspeler geeft?

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck
De RIAA correctie valt buiten het regelbereik van de UC (de maximum correcties zijn hier +/- 19dB; de UC gaat tot +/=15dB

En zit je ook niet met het probleem dat de UC op line level werkt en niet met die paar mV (hooguit) die een platenspeler geeft?

100% correct; je moet dan ook nog op zoek naar aparte voorversterking zonder RIAA correctie.

Het is in alle opzichten onhandig om dat te doen (al eens in ander topic aan de orde geweest)

Link to comment
Share on other sites

Er zit een DAC in de UC, dus dat zou geen probleem mogen zijn. De vraag is wel welke analoge trap is beter. Die van de cd-speler of die van de UC :rolleyes:

 

Meest ideaal is het om de UC alleen als digtal correction te gebruiken, maar hij heeft een ADC en een DAC aan boord, dus alles is mogelijk. Volgens mij zou je 'm zelfs als RIAA kunnen programmeren. Dat weet ik echter niet zeker. Ik heb met mijn UC nog niet kunnen spelen, want die staat nog bij Dhr Klijnsmit :rolleyes:;)

Het kan wel maar 't heeft geen zin de UC kan de riaa fase verdraaing niet corrigeren.

 

De Grafische eq kan niet verder dan 15dB maar als je de Parametrische ook gebruikt kom je al veel verder.

Dan kun je per parametrisch filter nog eens 15dB extra boosten of verzwakken.

De parametrische gaat ook nog eens door tot -1xx db.

een 12db LP op 20Hz heeft na 10banden (20Khz) een verzwakking van 120db

Dat lukt natuurlijk nooit met de GEQ

 

De GEQ is om het voor de gebruiker (en autoEQ ) simpel te houden.

 

Groetjes Simon

 

PS Ik ben vandaag verhuist en moet deze week het oude pand nog opruimen.

Ik ben bijna klaar voor de bijeenkomst.

Link to comment
Share on other sites

Een akoestisch deskundige was niet zo positief over dit apparaat. Het kan wel eens meer kwaad dan goed doen. Je neemt toch weer een extra electronisch apparaat in de keten op. En je akoestiek verbetert er niet door.

Nogal wiedes!

Die arme man word in zijn bestaan bedreigt! ;):rolleyes:

 

Natuurlijk word je akoustiek niet beter!

Maar de samenwerking tussen speaker en kamer wel!

 

Als jij graag wil dat je kamer er zo uitziet!

tubetrap001036.jpg

Dan kun je voor het bedrag van een UC zelf tubetraps gaan maken.

:rolleyes:

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Zie je wel! :D

 

Nee de UC kan je kamer niet verbeteren. De beste metohde blijft de akoustiek aanpassen!

De UC blijft een lap middel!

Maar dan wel een met een hoog effect / prijs gehalte!

De UC kan een modern interieur niet corrigeren wat dat zijn galmbakken!

Maar als je de galm weg haald met gordijnen en vloerbekleding E.D., kan de UC de rest heel aardig afmaken.

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Nou; ook op duitse hihi forums lees ik toch wel de nodige bedenkingen hiertegen.

Bei hifi op hoog niveau, zoals velen op dit forum plegen te doen, zou je het in ieder geval niet moeten gebruiken.

Het gaat ook niet zo om wat anderen er van denken, maar wat je er zelf van vindt! Het maakt niet uit wat voor onderwerp je aansnijdt, er zullen altijd voorstanders en tegenstanders voor zijn te vinden.

 

Mijn eigen bescheiden mening is dat de eventuele nadelen van het apparaat ruimschoots worden gecompenseerd door de voordelen en vind het een welkome aanvulling op mijn systeem.

 

Wat zijn dan eigenlijk de argumenten waarmee deze mensen komen om aan te tonen dat het onverstandig is om de Ultracurve in je systeem op te nemen?

 

Extra componenten opnemen in de keten vind ik persoonlijk niet echt relevant in het digitale domein. De DA-converter is niets mis mee, alleen het analoge gedeelte is nog voor verbetering vatbaar, maar daar zijn ook al oplossingen voor aangedragen (SE).

Link to comment
Share on other sites

Nou; ook op duitse hihi forums lees ik toch wel de nodige bedenkingen hiertegen.

Bei hifi op hoog niveau, zoals velen op dit forum plegen te doen, zou je het in ieder geval niet moeten gebruiken.

Wie zegt dat je het MOET doen? :rolleyes:

 

Ik vraag me ook af of je met een kolibri element wel een UC moet gebruiken.

Je buizen cd speler zal misschien ook wat van z'n franje ontdaan worden.

Maar als je alleen digitale bronnen hebt kan de UC weinig schade aanrichten aan het inmiddels vierkante geluid.

 

Ik ga niet beweren dat de UC het signaal ongeschonden laat.

Maar hij kan wel veel storende invloeden van je speaker en kamer zo beinvloeden dat er meer details te horen zijn omdat het dominerende gedrag van de pieken weg is.

En dat scheelde bij mijn set veel meer dan de aanschaf van een betere versterker.

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...