Jump to content

de Behringer UC equaliser


erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Heb nou even geduld; ik begon vanmiddag met het lezen van de handleiding en was binnen 10 minuten in slaap gesukkeld; ik probeer het ook een weekje en wie weet........

voorlopig alleen maar raadsels.

Zegt dat iets over de handleiding of .... :unsure:

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Beste.

 

Als het aantal ultracurce gebruikers zo blijft groeien, voel ik zeker wel wat voor een Uc avond zoals eerder voorgesteld. Eigenlijk hebben we dan een projectie scherm ofzo nodig zodat dingen in het groot kunnenh worden uitgelegd.

 

@Kraus, Schroom niet om me te bellen als je er echt niet uitkomt ;)

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Beste.

 

Als het aantal ultracurce gebruikers zo blijft groeien, voel ik zeker wel wat voor een Uc avond zoals eerder voorgesteld. Eigenlijk hebben we dan een projectie scherm ofzo nodig zodat dingen in het groot kunnenh worden uitgelegd.

 

@Kraus, Schroom niet om me te bellen als je er echt niet uitkomt ;)

 

Groeten,

Bas

mmmm dat vraagt om een speciaal programma! :lol:

 

Wel een kneuterig idee. Het "UC-clubje" :)

 

Maar ik wil wel!

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Lijkt me sowieso leuk, leerzaam en interessant.

Ik ga een nieuw topic openen.

 

Bas,

er werkt van alles, de microfoon staat opgesteld en reageert.

 

Ik ben bezig met de AEQ; ik ben nog niet zover dat ik er ook in slaag iets af te lezen van de resultaten ;)

start ik de AEQ dan komt er ruis uit de speakers en die wordt op het display weergegeven via de microfoon; maar hoe kom ik er achter waar de pieken en dalen in mijn kamer zitten?

In het GEC programma heb ik een rechte doelcurve staan.

Als je bij de AEQ een rechte doelcurve hebt gemaakt, dan zullen, na het accepteren van de meting, de standen van de PEQ verandert zijn.

Die geven dan aan welke correctie moeten worden uitgevoerd om de doelcurve te bereiken.

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Lijkt me sowieso leuk, leerzaam en interessant.

Ik ga een nieuw topic openen.

 

Bas,

er werkt van alles, de microfoon staat opgesteld en reageert.

 

Ik ben bezig met de AEQ; ik ben nog niet zover dat ik er ook in slaag iets af te lezen van de resultaten ;)

start ik de AEQ dan komt er ruis uit de speakers en die wordt op het display weergegeven via de microfoon; maar hoe kom ik er achter waar de pieken en dalen in mijn kamer zitten?

In het GEC programma heb ik een rechte doelcurve staan.

Beste Kraus,

 

Als de AEQ bezig is kun je met de rechter toest linksboven naast het disply steeds switchen tussen pagina 2 en 3. Pagina 2 laat de curve zien, en pagina 3 de equalizer met de uitvoerende correcitie's. Als het goed is moet op pagina 2 de curve recht worden. LET OP: verget niet in je doelcurve ook de gebieden onder 100 Hz. aan te zetten. standaard staan die uit en neemt ie die dus niet mee.

 

Wil je helemaal los van de AEQ de resultaten bekijken, moet je in je "setup" menu i.p. een anloge of digitale ingang, de "pinknoise" generator selecteren. Dan het ruisnivo opschroeven tot een acceptabel nivo. Daarna kun je terug gaan naar de RTA. Op pagina 2 van de RTA kun je dan de snelheid van banden op AVRG zetten, je leest dan een stilstaande curve af.

 

Suc6 ;)

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Zeg Kraus, als je er uit bent, kom je dan weer eens in Sneek :unsure::D Tsjeemig, ik heb nu al pijn in m'n harses :ph34r:

Heb jij hem inmiddels binnen dan :unsure:

Het verbaast me niet dat je iemand zou gaan uitnodigen :lol:

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Musicstore is inderdaad een zeer goede zaak. Behalve dat je relatief weinig betaald is ook de service 1e klas! Bovendien krijg je je spullen altijd snel en op tijd geleverd. Ik ben eens bij ze geweest, en het is zonder ovedrijven de bijenkorf voor pro-audio. 5 etages groot warenhuis!!

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Ik ben natuurlijk al aan de slag en vraag mij intussen af hoe lang de Auteq erover doet om zijn werk te doen. Momenteel staat hij al een minuut of 10 te ruisen en alleen over de linkerspeaker. Gaat hij straks naar echts en wanneer is-ie klaar? Ik lees dat de autoeq niet vanzelf stopt.

De aeq stopt idd niet vanzelf.

Als je vind dat de responce vlak genoeg is, dan moet je 'm stoppen.

en (op page 3) "done" drukken.

Dan moet je 't andere kanaal uitruisen.

 

Dit even uit mijn blote hoofd.

 

Groeten Simon

Link to comment
Share on other sites

Rechtstreeks op de eindversterkers :blink:

Nee niet echt een aanrader!

Die gekke geluiden hoor ik ook wel eens maar nooit op volle sterkte dus heb ik me daar nooit druk over gemaakt.

Er zit blijkbaar geen muting circuit in!

Die hoef je er dus niet uit te slopen :rolleyes:

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

rechtstreeks op de eindversterkers is toch wat je gaat doen als je de UC tussen voor- en eindversterker zet?

Dat is toch echt niet de meest geschikte plek!

Je wil inprinciepe een vast signaal niveau aanbieden aan de behringer.

Dit om de resolutie van de AD convertors optimaal te houden.

Als je de UC achter een potmeter zet dan gooi je bij lage volumes heel veel dynamisch bereik weg.

 

Dan kun je 'm beter opnemen in de tapeloop.

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Hoy,

 

Ik heb er deze week ook een besteld.

Ik had de documentatie en handleiding eigenlijk al meer dan een jaar liggen, maar door al die enthousiaste verhalen ben ik ook over de streep getrokken

 

Ik had reeds een analoge eq in gebruik, die ik afgesteld had met PC,MLS metingen uit hobbybox en meetmicrofoon.

De behringer lijkt mij echter veel meer mogelijkheden te bieden, dan m'n oude eq, vandaar.

 

M'n pioneer A777 versterker heeft een signaal in en uitgang tss voor en eindversterker, waarover, indien niet gebruikt, 2 bruggen zitten.

Daartussen zit momenteel m'n huidige eq.

 

Ik weet echter niet of die tussenaftakking, voor of na de ALPSvolumepotmeter zit.

 

Als ik goed begrijp. Als ie voor de POTmeter zit is het in principe OK om hierop de behringer te zetten. (omdat ie dan een vast signaalsterkte krijgt aangeboden)

Zit ie achter de POTmeter, dan heb ik een probleem.

 

Geert

Link to comment
Share on other sites

Hoy,

 

Ik heb er deze week ook een besteld.

Ik had de documentatie en handleiding eigenlijk al meer dan een jaar liggen, maar door al die enthousiaste verhalen ben ik ook over de streep getrokken

 

Ik had reeds een analoge eq in gebruik, die ik afgesteld had met PC,MLS metingen uit hobbybox en meetmicrofoon.

De behringer lijkt mij echter veel meer mogelijkheden te bieden, dan m'n oude eq, vandaar.

 

M'n pioneer A777 versterker heeft een signaal in en uitgang tss voor en eindversterker, waarover, indien niet gebruikt, 2 bruggen zitten.

Daartussen zit momenteel m'n huidige eq.

 

Ik weet echter niet of die tussenaftakking, voor of na de ALPSvolumepotmeter zit.

 

Als ik goed begrijp. Als ie voor de POTmeter zit is het in principe OK om hierop de behringer te zetten. (omdat ie dan een vast signaalsterkte krijgt aangeboden)

Zit ie achter de POTmeter, dan heb ik een probleem.

 

Geert

Ja inprincipe heb je dan een probleem.

Maar hoe groot dat probleem precies is weet ik niet.

 

Als je de UC tussen pre en eind hangt dan hoef je nooit te schakelen tussen verschillend bronnen en hoor je waarschijnlijk nooit die vieze overgangen.

 

Maar de ADC zullen niet optimaal gebruikt worden.

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Toch moet een uc goed functioneren tussen voor en eind. Meerdere klanten van mij hebben hem in deze configuartie zonder enig probleem. Het enige wat je inderdaad niet moet doen is gaan schakelen in het I/O menu terwijl de eindtrap aanstaat. Al moet ik zeggen dat dat volgens mij wel gewoon moet kunnen.

 

Ik denk da tik wel weet wat er mis is gegaan bij Kraus. als je analoog i/o schakelt zit de pre-amp er tussen emt zijn volume control. Volgens mij heeft Krauss de digitale ingang geselcteerd. En ja dan wordt dat vol vermogen naar de eindtrap gestuurd. DAT DUS NOOIT DOEN :D

 

Verder, Als je na recht trekken te weinig laag hebt, moet je een nieuwe doelucurve maken met het laag ies opgekrikt. Nu heb je meer laag, mar nog steeds strak omdat de pieken en dippen in verhouding weg zijn.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

hallo hear,

 

Ik heb een stereo receiver en een cd speler. Kan ik nu een UC tussen de tape uitgang en de tape ingang zetten zodat zowel bij gebruik van de cd speler als van de ingebouwde FM tuner de UC zijn werk kan doen? Of gebeurt er dan helemaal niks of onstaat er dan een rookpluim en gebeurt er vervolgens ook helemaal niks meer?

 

Gegroet,

 

Jan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...