Jump to content

de Behringer UC equaliser


erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Beste Erik,

 

Dus je gaat ook aan de UC? :D

 

Groeten,

Bas

de kans word steeds groter, ;)

 

ik heb vanavond weer eens zitten luisteren , maar ik hoor geen spoor van nalatigeid.

en als ik het soms toch niet helemaal vertrouw dan schakel ik mijn vv. op aux ipv cd.

dan omzeil ik de UC gewoon.

 

ps: nogmaals bas, met de grafische equaliser trek ik de curve echt HELEMAAL glad,

zonder al te veel moeite. :)

Link to comment
Share on other sites

Beste Erik,

 

Dus je gaat ook aan de UC? :D

 

Groeten,

Bas

de kans word steeds groter, ;)

 

ik heb vanavond weer eens zitten luisteren , maar ik hoor geen spoor van nalatigeid.

en als ik het soms toch niet helemaal vertrouw dan schakel ik mijn vv. op aux ipv cd.

dan omzeil ik de UC gewoon.

 

ps: nogmaals bas, met de grafische equaliser trek ik de curve echt HELEMAAL glad,

zonder al te veel moeite. :)

Beste Erik,

 

En geloof me als je eenmaal "recht" gewend ben wil je nooit meer terug!

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Beste Erik,

 

Moet je wel opletten dat je je RTA ook gevoeliger kan instellen. Dus de verticale stappen groter (verfijnder) worden, zodat je een beter inzicht krijgt.

 

Valt me overigens op dat je relatief maar heel weinig corectie nodig hebt, en je speakers blijkbaar echt fullrange tot 20Hz. zijn. Petje af! dat hebben niet veel mensen!

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Beste Erik,

 

Moet je wel opletten dat je je RTA ook gevoeliger kan instellen. Dus de verticale stappen groter (verfijnder) worden, zodat je een beter inzicht krijgt.

 

Valt me overigens op dat je relatief maar heel weinig corectie nodig hebt, en je speakers blijkbaar echt fullrange tot 20Hz. zijn. Petje af! dat hebben niet veel mensen!

 

Groeten,

Bas

weet je wat trouwens heel gaaf is bas?

ik draaide net een heftig stuk orgelmuziek van dit orgel

F_Paris_SaintEustache.jpg

 

dit orgel heeft dus echte 32 voets labiaal pijpen,

de grondtoon daarvan is 16 hz C.

net had ik dus een stuk muziek wat eindigde op een D in het pedaal met 32 en 16 voet.,

je kon precies zien op de RTA functie (L+R IN) wat je hoorde,

een piek bij 40hz en bij 20 hz .

precies de 16 en de 32 voet. ;):)

Link to comment
Share on other sites

Zeg Erik, heb je al eens de metingen van de UC en je eigen rta doosje met elkaar vergeleken (wel dezelfde microfoon gebruiken) :unsure:

Ik vraag me nl. af of een aantal 'standaard' dipjes van jouw rta doos wel echte dipjes zijn :rolleyes:

Het gaat om de dip bij 2KHz die zowel bij Cgm als bij mij zichtbaar was, met 2 totaal verschillende sets en in een andere akoestiek ....

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Ok, dan zal er wel een kern van waarheid in die metingen zitten :D

Overigens boeit het niet erg meer, omdat zowel Cgm als ik inmiddels verhuisd zijn ;)

Wel leuk dat je eigen rta doos nog goed functioneert, want er werd eigenlijk blind op vertrouwd als ie in de buurt was :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

 

Moet je wel opletten dat je je RTA ook gevoeliger kan instellen. Dus de verticale stappen groter (verfijnder) worden, zodat je een beter inzicht krijgt.

Hoi Bas..,

 

Deze mogelijkheid ken ik niet.

Zou je dit willen toelichten?

Beste Robert en andere,

 

Als je in de RTA zit, en je drukt op de "RTA" toets kun je bepaalde instellingen maken voor je RTA. Op pagina 1 kun je rechts van het disply met het onderste kleine scrolwiel de "range" instellen. als je die bijv. op 15dB. zet laat de RTA alleen maar een gebeid zien van 15dB. heel gevloelig dus. Zet je hem op 30 is ie redelijk bruikbaar. Echte pieken en dippen worden ze veel beter (eerlijker) zichtbaar.

 

@Erik (en andere)

Toch moet je meer experimenteren emt de automatische roomcorrectie. Verget niet het gebied onder 100Hz. weer aan te zetten!. Behalve het laag profiteerde bij mij ook het midden-hoog ervan!. Jammer dat we bij mij even op bypass hadden gezet zodat je het verschil kon horen.

 

Zoals ik het doe. Ik laat eerst de automatosche roomcorectie het werk zelf doen. En dan in de nauwkeurige slow stand. Daarna ga ik de puntjes op de i zetten met veel metere en de Q factors berekenen.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

 

Moet je wel opletten dat je je RTA ook gevoeliger kan instellen. Dus de verticale stappen groter (verfijnder) worden, zodat je een beter inzicht krijgt.

Hoi Bas..,

 

Deze mogelijkheid ken ik niet.

Zou je dit willen toelichten?

Beste Robert en andere,

 

Als je in de RTA zit, en je drukt op de "RTA" toets kun je bepaalde instellingen maken voor je RTA. Op pagina 1 kun je rechts van het disply met het onderste kleine scrolwiel de "range" instellen. als je die bijv. op 15dB. zet laat de RTA alleen maar een gebeid zien van 15dB. heel gevloelig dus. Zet je hem op 30 is ie redelijk bruikbaar. Echte pieken en dippen worden ze veel beter (eerlijker) zichtbaar.

 

@Erik (en andere)

Toch moet je meer experimenteren emt de automatische roomcorrectie. Verget niet het gebied onder 100Hz. weer aan te zetten!. Behalve het laag profiteerde bij mij ook het midden-hoog ervan!. Jammer dat we bij mij even op bypass hadden gezet zodat je het verschil kon horen.

 

Zoals ik het doe. Ik laat eerst de automatosche roomcorectie het werk zelf doen. En dan in de nauwkeurige slow stand. Daarna ga ik de puntjes op de i zetten met veel metere en de Q factors berekenen.

 

Groeten,

Bas

hoi bas,

 

ik eerdaags weer een complete opstelling maken met twee microfoons , mijn RTA en de UC,

dan laat laat ik hem schoon beginnen , en ik ga kijken wat ie corrigeert op mijn eigen RTA,

ik zal hier foto's van maken voor de kijkers thuis. :)

 

ps : vorlopig ben ik al heel erg in mijn sas met de huidige handmatig gecorrigeerde curve.

het klinkt zeer behagelijk allemaal,

geen gehoemp en geboem meer van irritante staande golven,

het laag is veel helderder en beter te volgen. :)

Link to comment
Share on other sites

geen gehoemp en geboem meer van irritante staande golven,

het laag is veel helderder en beter te volgen. :)

Dat vind ik dus ook zo geweldig!

Het geschreeuw van de speakers en kamer is weg.

En ineens kun je veel meer horen.

 

Hoewel mijn speakers officieel niet onder 40Hz kunnen laten ze me toch veel diep horen omdat het niet meer verborgen word onder de dreun.

Een speaker die afvalt onder de 40Hz loopt nog heeeeel ver door.

Helaas wel steeds zachter.

Maar het is nu wel te horen vroeger niet.

 

Voor de duidelijkheid ik heb onder de 40Hz geen versterking toegestaan bij de autocorrectie.

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Het mooie is van al het highend moois wat ik in mijn leven heb mogen kopen, is de Ultracurve verreweg het goedkoopste componenten. Tevens is dit de beste inverstering die ik ooit heb gedaan, en heeft het product het meeste nut van alles wat ik ooit heb gehad!!

 

Eindelijk heb je meer dan ooit invloed op hoe je set gaat klinken. En ja eindelijk heb je meer grip op de nare invloeden van je kamer!! Ik wil en kan niet meer luisteren zonder ultracurve!

 

Mensen die denken dat dit highend onwaardig is hebben er echt totaal niets van begrepen ;) Dit is juiste de perfecte tool om highend zo dicht mogelijk te benaderen!

 

Overigens, of het nou is in de vorm van een Ultracurve, een Tact of de nieuwe Copland is om het even. Ik sta achter alle vormen van acoustische en digitale roomcorrectie omdat ik er voor 100% achter ben dat dit de zwakste schakel is!

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

maar als ik nu gewoon tevreden ben bas.

ik heb het apparaat niet nodig. :D

Dan neem je kennelijk met minder genoegen, da's jouw keus :rolleyes:

Ik wil op z'n minst weten wat het verschil is met en zonder UC :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

maar als ik nu gewoon tevreden ben bas.

ik heb het apparaat niet nodig. :D

Beste Joopus,

 

Ik wil toch wel serieus op je ingaan. Je hebt natuurlijk wel een punt, en ik zeg (denk) niet dat iedereen een uc nodig heeft. s'ommige mensen leven eenmaal in acoustisch gelukkige omstandigheden. Bijv. mijn opa heeft nagenoeg geen enkele piek of dip tussen 30 en 150Hz. Onder de 30Hz heeft ie een piek, maar die wordt als prettig ervaren. Dan heb je dus geen roomcorrectie nodig. De UC is ideaal voor mensen met problemen in het hogere laag tussen 40 en 150Hz.

 

En ja als je zoiezo gewoon tevreden ben, moet je alles zo laten natuurlijk ;)

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

@ Erik

 

Je had een gemodificeerde geleend, toch?

Ik ben heel benieuwd naar jou indruk als je de 'standaard' UC hebt gekregen.

 

geen ruis,

geen vervorming,

geen schril geluid,

het stereo beeld cq diepte werking blijft ook goed

 

Ik ben benieuwd of daar iets aan veranderd.

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

@ Erik

 

Je had een gemodificeerde geleend, toch?

Ik ben heel benieuwd naar jou indruk als je de 'standaard' UC hebt gekregen.

 

geen ruis,

geen vervorming,

geen schril geluid,

het stereo beeld cq diepte werking blijft ook goed

 

Ik ben benieuwd of daar iets aan veranderd.

 

Groetjes Simon

ik ook, :)

 

ik kom er snel genoeg achter dmv een A-B vergelijk

 

als ik de UC nu in bypass zet , dan hoor ik geen verschil tussen de HK dac en de UC dac,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...