Jump to content

De wondere wereld van Philips....


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat philips overal word toegepast, je kan het zo gek niet bedenken of dat merk komt wel weer boven drijven, dus als iemand zegt, philips ik hoef die troep niet, dan reageer ik altijd met een :D

 

Dat bedoelde ik maar te zeggen

Link to comment
Share on other sites

Philips heeft zoveel goede dingen gemaakt waar de meeste mensen geen idee van hebben, mensen die bijvoorbeeld nu een cdtje op hebben staan, heeft philips dat niet uitgevonden samen met sony.

 

Sony is overigens ooit een echt Fries merk geweest:) Sa Nei, alleen konden die chinezen het niet uitspreken en hebben ze er maar sony van gemaakt. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Even een tussentijds berichtje...

 

Ik heb nog steeds niks gehoord.

Verder speelt de SACD1000 nog steeds als een zonnetje.

 

Ik heb dus nog geen behoefde de "zaak" aan te wakkeren.

 

Ik ben wel erg benieuwd of de heer Tol zich aan z'n afspraak houdt.... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Geen e-mail of posadres om je klachten te kunnen dumpen. Moet ik Kleisterlee zelf aanschrijven....???? :confused:

Ophouden met jammeren en Rob zijn advies ter harte nemen als je serieus bent. Hij is toch duidelijk genoeg.

 

Suc6 ;)

Maak je maar niet ongerust.... Ik zal dat zeker doen. <_<

 

Voorlopig moet ik nog wachten tot EP Tol mij een antwoord geeft.

 

:wacko:

Heb je dat schriftelijk gedaan en een termijn van b.v. 14 dagen genoemd? Anders kun je lang wachten denk ik.

 

;)

Voorlopig wacht ik al 5 weken i.p.v. de beloofde 2 tot 3. EP Tol houdt zich dus niet aan de afspraken..!!! :(

 

Hoezo klantvriendelijk...??? :confused:

 

Maar niet getreurd. De SACD1000 doet het nog tseeds perfect. Ik denk dus dat de software is vastgelopen en na enige tijd uit bij het opnieuw opstarten zichzelf heeft gereset.

 

Ik denk overigens wel, dat wanneer dit geen andere wending krijgt, de SACD 1000 het laatste Philips apparaat is wat ik ooit kocht.

 

 

:)

Link to comment
Share on other sites

hans,

 

 

zolang ie leeft: overweeg de modificaties te laten uitvoeren die nodig zijn om hem in de lucht te houden.

 

dat zijn koeling van de genoemde IC's onder het loopwerk (worden echt gloeiend heet, dat vreet levensduur, koelplaatje erop of mini-fan) en nog wat extra condensatoren na de schakelende voeding (er komt te veel HF-residu doorheen als ik het goed gesnopen heb) en op de servo-board (onvoldoende buffering chips of zo).

 

op internet staan met wat zoeken aanwijzingen waar je wat moet aanpassen, Bas de Vries weet dat wel te vinden meen ik. hij weet iig precies te vertellen waarom die dingen dood gaan.

 

Vraag Bas verder maar.

 

groetrob

 

 

======================

Oh ja ... mijn (wijlen) SACD1000-Van Medevoort klonk (een stuk) beter dan mijn standaard SA11-S1 (v

Link to comment
Share on other sites

Ik vind de Philips een beetje sloom klinken op Cd's. De HK doet dit veel beter. Om de Philips te sparen gebruik ik hem nu alleen voor het afspelen van mijn SACD's.

 

Omdat ik ook niet helemaal tevreden was met het laag van de HK heb ik voor de Cd's een Sony CDP-X-707-ES gekocht. Deze speelt ondanks zijn 10 jaar de sterren van de hemel. :)

 

De Philips kan dus nog heel lang mee. Overigens de koelblokjes zitten er al op. Dit was overigens de aanleiding om de Philips ter reparatie te wijgeren (bij Middel Electronics) ... :rolleyes: Het moet niet gekker worden.... :huh:

 

:)

Link to comment
Share on other sites

hm dus je wordt verzamelaar :D

 

 

inderdaad toppunt van domheid om dwars te liggen terwijl er maatregelen zijn genomen om de speler langer te laten leven. bij mij werd er gesputterd over de Van Medevoort modificaties tot ik er op wees dat dezelfde winkels de Philips 963sa inclusief Van Medevoort modificatie in de winkel had staan ....

 

lachen he ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En weer een ex-philips SACD/DVD gebruiker:

 

 

Advertentie Hear

 

GRATIS af te halen een PHILIPS DVD963sa speler met van medevoort modificatie(Certificaat aanwezig),eveneens aanwezig zijn afst bediening/aankoopbon/boekjes/en de orginele doos .De reden is: dat IK het helemaal Gehad heb met PHILIPS DVD/CD spelers.HENK.

 

Enno :)

Link to comment
Share on other sites

:D

 

Wat een drama, dat SACD.

Ik heb een moment overwogen een multiplayer aan te schaffen. SACD, CD en DVD.

Liefst met een gemodde analoge uitgang....

Maar volgens mij hebben die allemaal die "Philipsachtige" chips op de platinen zitten. :(

 

Nee, ik hou het maar bij "gewoon" stereo.

Al die nieuwerwetse nepstereo-zooi. <_<

Niks waard.

;)

Link to comment
Share on other sites

helaas,

 

dhr. Philips is zelf ook niet meer......

maar toch bedankt voor de mooie dingen die in zijn naam zijn uitgevonden...

Link to comment
Share on other sites

Het enige wat ik van Philips koop is hun aandelen.

 

Carl

Die zou ik ook niet meer kopen.

Zo direct begeven die aandelen het ook. :P:D

En nu de grote meneer Philips er ook niet meer is zullen de aandelen helemaal niets meer waard zijn.

Ik zou ze verkopen. ;)

Heb ik ook 5 jaar geleden gedaan en nooit spijt van gehad.

Van de krappe winst die ik eraan over heb gehouden,heb ik destijds mijn versterkers van gekocht en dat was een goede investering,want ik geniet er elke dag nog van.Ik had van dat geld ook een Philips Coolskin scheerapparaat gekocht en die begaf het binnen 2 jaar. :angry:

Wat nou Cool... :mad2: Troep of muk.... :P een ander woord heb ik niet.

 

Met een niet-philips groet,

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

:D

 

Wat een drama, dat SACD.

Ik heb een moment overwogen een multiplayer aan te schaffen. SACD, CD en DVD.

Liefst met een gemodde analoge uitgang....

Maar volgens mij hebben die allemaal die "Philipsachtige" chips op de platinen zitten. :(

 

Nee, ik hou het maar bij "gewoon" stereo.

Al die nieuwerwetse nepstereo-zooi. <_<

Niks waard.

;)

Overweeg eens naar een Denon te kijken DVD2910 of DVD3910. Prima product met prima loopwerken, met name de 3910. Goede kwaliteit in SACD, DVD-A (beide met bass-management) en CD.

 

Vroeger toen ik klein was ook met Philips begonnen want de overbuurman werkte daar en dus kon ie goedkoper kopen daar. Alleen maar ellende gehad met Philips zaken. Van strijkijzer en TV tot cassettedeck en DVD speler. Ik snap echt niet dat het imago nog niet aan de schandpaal is genageld. De pest is dat testen van bijv de consumentenbond alleen op geluidskwaliteit testen e.d. maar nooit op levensduur.

Neem nou het volgende geniale ontwerp van het topmodel autoreverse cassettedeck van philips; De kop, die dus omdraaide, was niet opgehangen aan sleepcontacten maar aan gewone draadjes. Iedere debiel kan bedenken dat als dat ding 100x omgedraaid heeft het draadje van binnen een draadbreuk heeft.

 

Voor mij echt NOOIT meer Philips. Ik vind het echt bagger spul dat altijd net na de garantie periode stuk gaat om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze slechte service hebben.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...