Jump to content

Sub stil via 5.1 ingang


Arnie
 Share

Recommended Posts

Ik heb het idee dat de ingang van het subkanaal van m'n 5.1 (analoog) ingang op mijn versterker kapot is. Als ik een film aan het kijken ben dan speelt hij nog wel, maar heel erg zacht (je hoort hem niet, maar de conus voel je licht bewegen) Ik heb vanmiddag m'n sub even rechtstreeks aan de dvd speler gezet via de 5.1 uitgang en toen deed hij het prima... Ook een andere kabel tussen de 5.1 uitgang en de 5.1 ingang hielp niet.

 

Ik heb de dvd speler aangesloten via de 5.1 (analoge) ingang van m'n versterker (Sony STR-DB725 QS)

De subuitgang van de versterker is nog wel goed, want via alle andere ingangen doet hij wel gewoon op normaal niveau mee. Ook de audioinstellingen van de dvd staan goed...

 

Iemand enig idee wat kapot zou kunnen zijn? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

In principe wel ja, alleen denk ik dat je me niet helemaal goed begrijpt... (kan voorkomen)

 

Wat ik dus bedoel is dat ik via de 5.1 (analoge) uitgang van mn dvd speler 6 tulpkabels naar de 5.1 (wederom analoge) ingang van de versterker heb lopen... Ik gebruik dus de decoder die in de dvd speler zit.

En van die 6 ingangen op mijn versterker is er een kaduuk... en wel de ingang die het subkanaal ontvangt.

 

Zo wat duidelijker?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...