Jump to content

Geluid Onkyo receiver op 1 kanaal valt soms weg

kosstad
 Share

Recommended Posts

Van mijn ongeveer 13 jaar oude Onkyo Receiver valt soms op 1 kanaal het geluid weg. Voornamelijk als het geluid zachtjes staat. Bij het hoger zetten van de volumeknop komt het geluid weer terug. Ik vermoed dat het te maken heeft met vuil tussen de knoppen en contacten of anders. Ik wil het probleem zelf aanpakken. Wie heeft suggesties.

<_<

Potmeters reinigen met contact spray waarna de spray verwijderen met contact WL (Laat nooit contact spray zitten)

Controleren op koude (losse) soldeerverbindingen en waar nodig opnieuw solderen(oud soldeer verwijderen)

Relais controleren ! meest denkbare oorzaak vervuild en bij hoog volume brand hij gewoon door de aanslag heen vervangen of goed reinigen

• 2 weeks later...

:unsure::D

:huh:

Beste D.

Bedankt voor je reactie

Contactspray verwijderen duidelijk, maar je gebruikt hiervoor contact WL Dit produkt ken ik niet. Is het ook een spray of anders weet je de website van dit produkt of waar te verkrijgen.

Ron

:unsure::D

:huh:

Beste D.

Bedankt voor je reactie

Contactspray verwijderen duidelijk, maar je gebruikt hiervoor contact WL Dit produkt ken ik niet. Is het ook een spray of anders weet je de website van dit produkt of waar te verkrijgen.

Ron

Contact WL is bij NEDIS en ASWO te bestellen en haalt echt al het afval en de resterende normale contact spray weg.

Een beetje electronica zaak kan WL zeker voor je bestellen.

Ook voor het verwijderen van hars resten uit het soldeer is het middel aan te raden.

Contact WL komt van Contact chemie.