kosstad Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Van mijn ongeveer 13 jaar oude Onkyo Receiver valt soms op 1 kanaal het geluid weg. Voornamelijk als het geluid zachtjes staat. Bij het hoger zetten van de volumeknop komt het geluid weer terug. Ik vermoed dat het te maken heeft met vuil tussen de knoppen en contacten of anders. Ik wil het probleem zelf aanpakken. Wie heeft suggesties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Potmeters reinigen met contact spray waarna de spray verwijderen met contact WL (Laat nooit contact spray zitten) Controleren op koude (losse) soldeerverbindingen en waar nodig opnieuw solderen(oud soldeer verwijderen) Relais controleren ! meest denkbare oorzaak vervuild en bij hoog volume brand hij gewoon door de aanslag heen vervangen of goed reinigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosstad Posted 3 oktober 2005 Author Report Share Posted 3 oktober 2005 Beste D. Bedankt voor je reactie Contactspray verwijderen duidelijk, maar je gebruikt hiervoor contact WL Dit produkt ken ik niet. Is het ook een spray of anders weet je de website van dit produkt of waar te verkrijgen. Ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Beste D. Bedankt voor je reactie Contactspray verwijderen duidelijk, maar je gebruikt hiervoor contact WL Dit produkt ken ik niet. Is het ook een spray of anders weet je de website van dit produkt of waar te verkrijgen. Ron Contact WL is bij NEDIS en ASWO te bestellen en haalt echt al het afval en de resterende normale contact spray weg. Een beetje electronica zaak kan WL zeker voor je bestellen. Ook voor het verwijderen van hars resten uit het soldeer is het middel aan te raden. Contact WL komt van Contact chemie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts