gvy Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 Hallo, Ik heb em kapot gekregen en ik ben aardig kwaad op mezelf. Bij het afspelen van sommige cd' r sloeg ie regelmatig over. Voordien deed ik em open en kuiste de lens voorzichtig met een wattenstaafje en dat hielp... soms maar na een tijdje was het er weer. Ik dacht dat het misschien aan een verzwakte lazer lag (tenslotte is ie al oud). Nu ben ik zo stom geweest om aan het volgende te prutsen : Aan de flatprintbaankabel die van het loopwerk(de lazer) naar de print loopt staat ter hoogte van de connector op de print een klein potmetertje. (dat staat dus op die flatkabel en niet op de print) . Daar heb ik dus aangedraaid en twas afgelopen. Nadien nog geprutst aan de potmetertjes VR5 VR7 en VR2 resp (TR.BAL , TR.OFS en RF.OFS) uit wanhoop en teruggezet. Maar ALLA twas blijkbaar al om zeep. Is hier feitelijk nog iets aan te repareren of is ie vuilbak. K'heb nu een pioneer DV-585A, maar die geeft mij toch de indruk platter te klinken, dan die ouwe Pioneer PD-7100. Geert. PS: scheldt mij gerust de huid vol dat ik er met m'n fikken moest vanblijven, maar alst effe kan , misschien wat hulp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts