Jump to content

Waar haal ik rubber?

niels007
 Share

Recommended Posts

Niet voor audio doeleinden, maar omdat er nog wel eens wat gedempt wordt op dit forum toch maar even de vraag.

Heeft iemand een goed adres waar je verschillende soorten / hardheden stukjes rubber kan kopen? Bijvoorbeeld een 5cm diameter schijf van 2.5cm dik, of vierkante blokken van zeg 5x5x5cm?

Op goed geluk..

Niels

Niet voor audio doeleinden, maar omdat er nog wel eens wat gedempt wordt op dit forum toch maar even de vraag.

Heeft iemand een goed adres waar je verschillende soorten / hardheden stukjes rubber kan kopen? Bijvoorbeeld een 5cm diameter schijf van 2.5cm dik, of vierkante blokken van zeg 5x5x5cm?

Op goed geluk..

Niels

toch even de vraag.

als het niet voor audio doeleindes is bedoeld,waar wil je het dan wel voor gebruiken.

Kraus, bedankt voor de link, ik heb ze een mailtje gestuurd..

Telefunken, ik ben bezig met het ontwerp van een nieuw setje pedalen voor bij race simulaties (dus niet Colin Mcrae of Need For Speed..). Het leuke deze keer is dat met wat electronica, een 'load cell' (krachtsensor gebruikt in weegschalen) aan de praat te krijgen is. Ik kan dus eindelijk een druk (kracht) gevoelig rempedaal maken. De meeste ontwerpen draaien een potmeter rond gebaseerd op beweging van het pedaal. Omdat een rempedaal nog wel enigszins beweegt wil ik met rubber dat progressieve gevoel krijgen (i.c.m. een veer). Los van de beweging, het zal altijd de kracht zijn die linear naar de simulatie gaat.

Menselijke benen zijn een stuk beter in het kracht zetten dan 1mm bewegen, dus in theorie wordt de resolutie groter, EN het is natuurlijk weer een stap dichterbij de werkelijkheid.

Bij een condomerie? grapje

Ik weet niet waar je vandaan komt, ik uit Heerlen. Hier ligt een zaak die heet de Bouten (nee niet dat soort bouten) service daar hebben ze ook rubber dempers, of anders bij een witgoed zaak. Was machines hebben ook vaak een rubber ophanging of onderstel. Succes, groet

Andre

Op goed geluk..

Niels

Bandenboer...die hebben meestal wel lappen rubber ;)

Er zit ontzettend veel verschil tussen rem(pedaal) 1 en 2. In formule wagens moet vaak met 75kg gedrukt worden en is de beweging van het pedaal tussen de 5mm en 2cm. Dat 'eerste makkelijke stukje' zal inderdaad door een veer verzorgt worden met dan nog een stuk puntig rubber wat de overgang maakt naar vrijwel geen bewegingsmogelijkheid meer.. Het zal testen zijn wat het meest geloofwaardig overkomt. E.e.a is flexibel, er zit een ruimte tussen pedaal en sensor die met een combinatie van veren/rubber of wat dan ook tot een goed 'gevoel' zal moeten gaan leiden.. Maargoed, erg OT!