Groovy Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Succes, het moet toch mogelijk zijn om zonder brom te draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Los van het element speelde hij veel strakker. (...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 ik kom over een tijdje wel langs met wat rare dingetjes. bij mij was dat einde zoektocht )))) groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Gisterenavond even de phono pre open gehad, de solderingen van de chasssdelen waren niet "jofel", even wat loshangende koperdraadjes verwijderd en de chassisdelen weer aangedraaid. Helaas geen effect. Ik zat te bedenken, dat ik de phono pre ook als vv kan gebruiken (er zit een volumeknop op) en die ga ik vanavond eens direct op de ev aansluiten, dus zonder de vv ertussen. En ook met ongeaarde snoeren verder gaan...... Kan je niet een phono versterker van iemand lenen? Ik begin zo langzaam aan te vermoeden dat de brom uit de phono versterker komt. Hoe zit je met de afsluiting van je element? Als deze nu bvb op 47K staat loop je ook meer kans op storing. Ik begreep dat je met een low of mid output MC draait? Dan kan dat wel eens het probleem zijn. Je had dit namelijk ook al met dit element op je oude tafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 april 2014 Author Report Share Posted 10 april 2014 Ik wilde het omdraaien , bij SMarcel met mijn phono pre gaan draaien om te kijken of hij dáár ook bromt. Als de acties van vandaag niets zouden opbrengen dan. En dat hebben ze niet gedaan...... . Alles los gehad, zelfs met alles ongeaard gedraaid, soms sommige apparaten wel weer geaard, en ook heel basic gespeeld: alles losgekoppeld en alleen met de phono pre (zit een volumeknop op dus als "vv" te gebruiken) en de eindversterker gespeeld: niets hielp, alsmaar weer die brom. Wat mij wel opviel, het voordeel van wat uitproberen, dat met alleen de phono pre en de ev er een geweldige toename in het laag en de dynamiek was. De signaalweg is natuurlijk ook erg kort zo, er zit niets teveel tussen. Maar misschien moet de voorversterker toch eens helemaal geserviced worden, die is al behoorlijk oud en wellicht zijn er onderdelen op z'n eind. Maar goed, dat heeft dus niets met de brom te maken, maar wel met het verlies aan dynamiek en laag denk ik. Wat ik nu nog kan bedenken is (inderdaad George) dat het aan de phono pre ligt, of aan de Ace M of misschien wel aan de headshell. Daar ga ik in het weekend weer naar kijken. Ik heb nog een JVC element liggen, die zet ik ook op een andere headshell en kijken wat dat doet, op deze draaitafel. Als dát ook niets oplevert, zou het toch ergens in de phono pre moeten zitten.... De phono pre staat op 470 Ohm, zou goed moeten zijn met een Ace M? Ik weet trouwens niet eens hoe die aangepast kan worden..... Nou, wordt weer vervolgd...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 april 2014 Author Report Share Posted 20 april 2014 Gisteren op bezoek geweest bij "Malt". Getriggerd door de samenstelling van zijn set, welke op hifi.nl staat http://my.hifi.nl/index.php?user=13778, was ik nieuwsgierig geworden. Nu ik mijn phono pre verdacht van de brom, had ik hem gevraagd of ik die bij hem kon proberen. En inderdaad: ook bij hem bromde hij net zo hard als bij mij . Of eigenlijk , maar ik was blij, dat ik de oorzaak had gevonden. Dus ik ga nu kijken wie mijn pre aan een "brom"-onderzoek kan onderwerpen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 april 2014 Report Share Posted 20 april 2014 Mooie set van Malt. Met zoveel technische mensen hier zal het probleem van de phono pre wel opgelost worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 april 2014 Report Share Posted 20 april 2014 Mooie tuner heeft hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 april 2014 Report Share Posted 20 april 2014 . Dus ik ga nu kijken wie mijn pre aan een "brom"-onderzoek kan onderwerpen..... Bromt hij op beide kanalen? Bromt hij als er geen platenspeler is aangesloten.? Heb je al standaard "dropveters" geprobeerd ? René Ik vermoed dat je ooit interlinks hebt gebruikt die heel strak gaan. Daardoor heeft dit verticale ingang printje mogelijk losse contacten. Kan ook zijn dat de MC/MM schakelaar kuren heeft. Malt kan dat vast wel voor je vast solderen. Succes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 mei 2014 Author Report Share Posted 11 mei 2014 Ik ben recentelijk bij Menno van der Veen geweest (staat ook al in een ander topic), die heeft hem nagekeken en doorgemeten. Er zou nogal wat werk in zitten om hem weer enigszins goed te krijgen, en dan is het ook nog niet gegarandeerd dat het goed komt. Ik denk, dat ik hem binnenkort eens helemaal ga loshalen en de voedingen wat weghaal van de prints e.d.. En dan kan ik ook zien of er solderingen niet goed zitten en of de printplaten nog oké zijn. En hieronder dan even hoe de draaitafel er nu bij staat: met Pluto carbon/koper mat, nu nog even in de aanbieding bij o.a. Puresound. Ondanks die irritante brom kan er er heel erg van genieten..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 Mooi. Nog wat te melden over de klank nu je met de koperen mat draait Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 Zeker mooi! Kleurt fraai bij elkaar. Is dat nou dezelfde DT als jij hebt, Groovy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 Zeker mooi! Kleurt fraai bij elkaar. Is dat nou dezelfde DT als jij hebt, Groovy? Ja,ik heb een serie 1 greas bearing er is ook een serie 2 staat op de middelste faceplate dat is een oil bearing. Technisch en optisch zijn ze indentiek. De vroege grijze hamerslag uitvoering heeft een andere motor heb ik mij laten vertellen. Daarvan zegd men dat die meer laag geeft net zoals een 401. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 Ha, bedankt. Ik vond ze al zo op elkaar lijken, maar was weer te lui om het uit te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 mei 2014 Author Report Share Posted 11 mei 2014 Ik ben recentelijk bij Menno van der Veen geweest (staat ook al in een ander topic), die heeft hem nagekeken en doorgemeten. Er zou nogal wat werk in zitten om hem weer enigszins goed te krijgen, en dan is het ook nog niet gegarandeerd dat het goed komt. Ik denk, dat ik hem binnenkort eens helemaal ga loshalen en de voedingen wat weghaal van de prints e.d.. En dan kan ik ook zien of er solderingen niet goed zitten en of de printplaten nog oké zijn. En hieronder dan even hoe de draaitafel er nu bij staat: met Pluto carbon/koper mat, nu nog even in de aanbieding bij o.a. Puresound. Ondanks die irritante brom kan er er heel erg van genieten..... Ik heb de combinatiemat bij Audio 21 in Wapenveld gekocht, ik ben daar een paar weken geleden ook met een aantal forumleden geweest. Ik had de matten toen ook gehoord en vond ze te clean. Tenminste, het klonk behoorlijk anders dan ik gewend was..... Toch heb ik later een setje opgehaald om thuis kunnen proberen. Ik heb een aantal mogelijkheden geprobeerd, zoals een carbon Speed mat, met/zonder een rubber mat eronder, deze Pluto matten met/zonder rubber eronder en uiteindelijk leek het toe te gaan naar een rubber mat/Pluto carbon mat combinatie. Echter, na contact met Mark bleek dat ik de carbon en de koperen mat in bijna alle mogelijke standjes had geprobeerd, behalve, ja, behalve de goede, namelijk met de koperen versie bovenop..... Het is hem dus toch geworden: transparant, diepte en "natuurlijkheid" zijn enorm toegenomen. En daardoor LP's weer heel anders kunnen beleven...... Het enige dat iets minder is geworden is de dynamiek. Maar ik heb er zoveel verbeteringen door teruggekregen, dat ik dat accepteer. Tja, het leven is niets anders dan steeds weer een compromis . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 mei 2014 Report Share Posted 11 mei 2014 Dat is dus een goede en goedkope tweak. Ik ga eens kijken op de site van Audio 21. Nu weet ik weer dat ik er iets over gelezen in een verslag van jullie bezoek aan Audio 21 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 mei 2014 Author Report Share Posted 11 mei 2014 Bromt hij op beide kanalen? Bromt hij als er geen platenspeler is aangesloten.? Heb je al standaard "dropveters" geprobeerd ? René Ik vermoed dat je ooit interlinks hebt gebruikt die heel strak gaan. Daardoor heeft dit verticale ingang printje mogelijk losse contacten. Kan ook zijn dat de MC/MM schakelaar kuren heeft. Malt kan dat vast wel voor je vast solderen. Succes, Jack Trouwens, ook jij bedankt voor de tips. Ik ga al die tips verzamelen voor als ik hem losgehaald heb. En ja, hij bromt op beide kanalen ook als er geen speler aangesloten is Ook niet geaarde snoeren gebruikt Dit alles leverde niets op dus.... Wordt vervolgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 Is er iemand van jullie die een puk of klem gebruikt? Ik gebruik een Michell klem met af en toe, als de plaat niet helemaal vlak is een rubbertje (van een Grolsch beugelfles) eronder. Onder de LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 Gewoon de puk die bij de Acoustic Signature hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 Gewoon de puk die bij de Acoustic Signature hoort. Die op je profielfoto? Had ik ook wel kunnen zien hè. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 mei 2014 Report Share Posted 12 mei 2014 Yep die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 Kopermatje van audio 21 binnen gekregen. Ik heb nog geen tijd gehad om goed te luiisteren. Je ziet er niets van Ik gebruik soms een puk 400 gram die ik heb laten draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 Kopermatje van audio 21 binnen gekregen. Ik heb nog geen tijd gehad om goed te luiisteren. Je ziet er niets van Ik gebruik soms een puk 400 gram die ik heb laten draaien. 400 gram, is dat niet een grote belasting voor je lager? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 Ben bezig een kurken mat te maken. Zelf. Nou ja, uiteraard met wat anders erbij, anders hat es kein Zweck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 400 gram, is dat niet een grote belasting voor je lager? Niet voor de Garrard die heeft een sterke motor. De Thorens en Emt hebben een ontkoppeling daar kan hij niet op. Maar ik gebruik hem niet veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts