marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 Beste Pjotr, Waarop bazeer je dat de WNAudio goed uitziet? Want er is geen foto beschikbaar van de Tonecontrole in de aluminium case!? Op de site zie je alleen de inhoud toch! Je gaat me toch niet vertellen dat je, als je een tonecontrole nodig zou hebben (en het geld er voor (over) had) je eentje zou bestellen? Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Hallo Marjellak, Ik heb er eentje, weliswaar niet van WNA maar toch En ik gebruik hem ook zoals WNA het beschrijft op hun site. Als ik 's-avonds laat moe thuis kom en een jazzplaat op zet draai ik het hoog soms een dB'tje lager zodat het wat smoother klinkt. Vind ik op dat moment prettiger. Met goed uitzien bedoel ik technisch. 1e klas componenten en zorgvuldige layout en hun verdere beschrijving is to the point zonder opsmuk. Het kastje compleet heb ik op hun site niet gevonden, dus daar kan ik niets over zeggen. Krijg wel de indruk dat het lui zijn die goed weten waar ze mee bezig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 Shit Pjotr, Dat vond ik dus ook al! Het lijken mij vaklui en ik vind bv. de vergelijking met een Ultracurve en andere EQ. niet kloppen, Ik wil puur een tone controle, dus gewoon twee draai knopjes, hoog en laag, klaar! Ik moet maar eens in mijn geld buidel gaan kijken of er ergens nog wat in zit Weet alleen nog niet het verschil tussen die van 1500,- en 2800,-. Zou dit echt duidelijk te horen zijn, en het geld waard zijn? Blijft natuurlijk de vraag? Wat een problemen toch in audioland Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Ja ik vind het veel geld voor zoiets. Als je het zelf bouwt ben je denk ik hooguit iets van 150 a 200 EU aan componenten en kastje kwijt in totaal. "Quick and Dirty" zonder mooi kastje (maar niet minder klinkend) iets van de helft. Kwa uren ben je er toch wel een dag of twee, drie mee kwijt. Dus tja, het is eigenlijk net als met auto's, het kost je of geld of tijd (als je alles zelf doet). En als je niet handig met zelfbouwen bent heb je eigenlijk weinig keus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 met 200 euro red je het echt niet, ook al maak je hem zelf. Zie maar in het volgende mailtje dat ik van WNAudio heb gekregen, en dan heb ik het nog altijd over een kit! Dus nog niet met case en een plug and play versie. My tone control will work fine with your Mark Levinson gear. You need a tone control module and a balanced line driver receiver pair. The total cost for pcb level modules is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Ik vraag me ook af of de stappenregelaar echt nodig is. Scheelt waarschijnlijk ook zo een paar honderd euro. Verder begreep ik uit de omschrijving dat er gebalanceerde in/uitgangen op komen. Die zitten waarschijnlijk niet op de standaard kit. Als David een eerlijk technicus is, heeft hij misschien zelf een eerlijk advies over de meerwaarde, prijs/kwaliteit verhouding? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 Wat bedoelt hij precies met stappenregelaar? En wat kan het app. nou precies? Ik ga het hem allemaal nog vragen, over prijs/kwaliteit ga ik hem niks vragen, wat dat zal hij toch altijd als heel goed beantwoorden. goeje nacht, marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Of gewoon een nieuwe pre met bass/treble regeling blijft ook een optie. Deze heeft ze en is volgens mij niet verkeerd http://www.parasound.com/halonew/P3details.php De bijbehorende eindbakken zijn overigens ook heel aardig (zelfs op ML schaal) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Wat bedoelt hij precies met stappenregelaar? En wat kan het app. nou precies? Ik ga het hem allemaal nog vragen, over prijs/kwaliteit ga ik hem niks vragen, wat dat zal hij toch altijd als heel goed beantwoorden. goeje nacht, marjellak Een stapperegelaar is een potentiometer opgebouwd uit discrete weerstanden (tov een sleepcontact over een variable weerstand in een normale potentiometer). Een stappenregelaar kost al gauw rond 100 euro, afhankelijk van het aantal stappen (klikjes). Het voordel is de hogere precisie. Weet eigenlijk niet of ze ook an sich beter klinken (stel dat je mono luistert, dan is precisie niet echt relevant. Klinkt het dan toch beter?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 Kan ook, maar ik vind mijn M. L. 380S toch bijzonder mooi, dus.. En als ik die ga vekopen ga ik natuulijk zo veel geld verliezen dat ik makkelijk de duurste uitvoering kan kopen van de W N Audio Tone control! Tevens ben ik bij goede opnamens dan mijn vertrouwde M. L. kwaliteit kwijt! Groetjes Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Okay, dat is dan geen optie meer. Ik ken dat wel, een beetje extra "sentimentele" waarde aan mijn apparatuur heb ik ook wel last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Als je dan ook nog na gaat dat de pond erg duur is plus shipping en het maak uurloon van een kant en klaar produkt kom je aardig in de buurt van 1500,- euro, toch!! Groetjes Marjellak Ben ik met je eens. Zo bezien is hun prijs reeel. De bedragen die ik noemde zijn als ik zelf vergelijkbare 1e klas componenten bestel en zelf een printje en kastje maak. Reken ik arbeidsuren niet mee, het is dan tenslotte hobby nietwaar Zo'n toonregeling is niet complex en een tamelijk standaard ding. Misschien kun je ze vragen of ze niet een foto van het door hun compleet geleverde kastje kunnen sturen. Zowel buiten als binnenkant, ben wel beniewd Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 13 augustus 2005 Author Report Share Posted 13 augustus 2005 Pjotr, Van dat kasje dat ik wil, hebben ze geen foto! Ze gaan dit speciaal voor mij bouwen met gebalanceerde in en uitgangen (ook niet standaard), dus er is geen tweede van, maakt het natuurlijk nog specialer, want van de Tone controle hebben ze normaal geen plug and play model volgens hun side, alleen maar kits of A & T's Groetjes Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Mischien is dit wat voor je, McIntosch MQ 104 Equalizer 'k ken het ding verder niet, staat te koop bij W&W Audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 augustus 2005 Report Share Posted 15 augustus 2005 Die Tilt regeling van John Crable staat in het juli nummer 1998 van Hifi News. Mijn dochter is goed bekend met een jongen die in Den Bosch op zo'n electro school zit. Ga toch eens aan hem vragen. Carli Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 15 augustus 2005 Author Report Share Posted 15 augustus 2005 Beste mensen, het volgende mailtje heb ik weer gekregen van WNAudio, maar enkele termen begrijp ik niet, of weet ik niet wat is, dus vraag ik dat ff aan jullie! I think the 1500 euro version of the tone control would be fine. With the more expensive ones you pay a lot extra for only a small improvement. Normally I would put bass and treble tone control knobs, an on off switch, and a blue power led on the front panel of the unit. I can leave off the switch and power led if you wish. The rear panel will have two pairs of gold plated phono sockets for input and output and a silver plated IEC chassis plug for mains input. The unit can be supplied with a captive mains lead, rather than an IEC inlet, if you wish. All of the circuitry runs in class A for best sound quality. The tone controls will make some bad recordings sound better, will partially compensate for the room acoustics, and also smooth the loudspeaker response. You'll find that the quality of components I use are much higher than those in the ML equipment, and also the standard of internal construction is much higher. You wont be disappointed. wat zijn: Gold plated phono sockets? A silver plated IEC chassis plug? A captive mains lead? Smooth the loudspeaker response? Ik wilde gewoon gebalanceerde in en uitgangen! of bedoelt hij dat hier onderandere mee? En is het nog steeds een aanrader als je een tone controle zonder veel poes pas zoekt? Alvast bedankt voor de uitleg! Groetjes Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 augustus 2005 Report Share Posted 15 augustus 2005 Ik denk het niet; phono sockets zijn gewone standaard cinch of rca pluggen. Wil je alles gebalanceerd houden moet alles dubbel worden uitgevoerd, dat heeft waarschijnlijk wel een prijsverhogend effect. Het IEC chassisplug is een eurochassisdeel waarmee je het netsnoer op het apparaat aansluit. Een captive mains lead is een aan het apparaat vastzittend netsnoer. Het is wel te hopen dat het netsnoer dan voor het nederlandse stopcontact geschikt is anders moet je de stekker vervangen voordat je er iets mee kunt. Een Smooth loudspeaker response is een vlakke luidspreker weergave, waarschijnlijk bedoeld hij hiemee dat de frequentie-weergave hiermee vlak te regelen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 16 augustus 2005 Author Report Share Posted 16 augustus 2005 Ok Richard 1, Het is me nu volledig duidelijk, blijft wel nog altijd moeilijk om een aankoop beslissing te maken! Thel, White noise, Ultracurve, phoe phoe!? Groetjes Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Ik denk dat David hier even een vergissing maakt mbt de RCA (phono) connectors. In een eerder bericht sprak hij toch duidelijk over balanced in/output. Het prijsverschil tussen XLR of RCA is overigens verwaarloosbaar. Meestal zijn goede Neutrik XLRs (zilver of verguld) zelfs goedkoper dan bv WBT midline oid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Ik denk dat David hier even een vergissing maakt mbt de RCA (phono) connectors. In een eerder bericht sprak hij toch duidelijk over balanced in/output. Het prijsverschil tussen XLR of RCA is overigens verwaarloosbaar. Het gaat niet alleen om het prijsverschil van de connectors maar ook om het prijsverschil van de elektronika. Bij een gebalanceerd apparaat is een potmeter of stappenschakelaar 4 polig in plaats van stereo. Ook het bufferren doe je voor de positieve en negatieve helft afzonderlijk. Je kan natuurlijk het binnenwerk ongebalanceerd uitvoeren maar dan kun je net zo goed interlinks gebruiken met aan de ene zijde een XLR en de andere zijde een RCA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Bij een gebalanceerd apparaat is een potmeter of stappenschakelaar 4 polig in plaats van stereo. Ook het bufferren doe je voor de positieve en negatieve helft afzonderlijk. Je kan natuurlijk het binnenwerk ongebalanceerd uitvoeren maar dan kun je net zo goed interlinks gebruiken met aan de ene zijde een XLR en de andere zijde een RCA. Niet helemaal waar. Veel spullen zijn intern niet gebalanceerd. Aan de ingang zit dan een converter van gebalanceerd -> ongebalanceerd en aan de uitgang van ongebalanceerd -> gebalanceerd. Dat kan een trafo zijn of het kan elektronisch. Dat balanceren heeft hoofdzakelijk nut voor de verbindingen tussen apparaten onderling. Wat wel zo is is dat als je een passive volumeregeling hebt (dus zonder actieve elektronica) in een gebalanceerd systeem dat je die dan gebalanceerd moet uitvoeren. Maar zit er een stuk actieve elektronica tussen zoals bij deze klankregeling dan is dat intern verder niet per se noodzaklijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Hij past natuurlijk gewoon zijn eigen balanced IO modules toe denk ik http://www.wnaudio.com/balio.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts