TimF Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Ik wil graag een goede receiver kopen, maar weet niet welke het beste is van de volgende 3: Pioneer vsx-915 Kenwood KRF-7090D Onkyo TX-SR503E Ik hoop dat iemand mij wil helpen. Verder zou ik graag willen weten hoe je 7.1 geluid tot stand brengt. Gr. Tim Fernandez Ps. Ik stel deze vraag juist omdat ik via onderzoek er niet echt uit kom. Volgens mij zijn deze 3 receivers allen goed, maar ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met 1 van deze zodat ik mijn oordeel kan vormen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Ik kan je hier geen duidelijk antwoord op geven. Ik ken geen enkele van deze receivers. Zelf luisteren en met de bediening spelen lijkt me de verstandigste oplossing. Vooral dat met de bediening spelen is belangrijk, omdat veel van deze apparaten soms onnodig ingewikkeld zijn qua instellen van voorkeuren. Welke dat je uiteindelijk kiest heeft ook te maken met de speakers die je er op aansluit. Zo'n bak heeft 1 gedeelde trafo, dus het vermogen en demping is beperkt. Moeilijke speakers lusten ze niet graag. Thuis uitproberen dus. Wat dat 7.1 betreft, de meeste receivers hebben wel eoa fantoominstelling om ook kanaal 6 en 7 aan te sturen. De meeste DVD's hebben echter nog enkel de 5.1 geluidtrack erop en geen 7.1. Af en toe kom je wel 6.1 (al dan niet DTS) tegen en dat worden er ook steeds meer, maar 7.1 is uitersts zeldzaam. Ik zou zelf eerder kiezen voor een goeie 5.1 (of 6.1 indien je 2 centers hebt) dan voor een "met alle toeters en bellen bestukte" 7.1 voor hetzelfde geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TimF Posted 6 augustus 2005 Author Report Share Posted 6 augustus 2005 Kun je misschien aangeven wat de ontwikkelingen zijn van de 7.1 opstelling. Denk je dat dit de komende jaren gaat opkomen? Of zal 5.1 de markt domineren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Goh, als ik dat eens wist. Ik denk wel dat er 7.1 opnames zullen komen. Wanneer weet ik niet. Of het snel gaat gebeuren is ook moeilijk te zeggen. Meestal ligt de techniek voor op de software, maar wordt die niet uitgebuit. Het zal van de vraag afhangen of dat marketing hier een hype van gaat maken. Tot nu toe zijn de meeste mensen zeer in hun nopjes met 5.1. En omdat bijna iedereen al 5.1 heeft, zal deze techniek ook nog heel lang als geluidstrack op de DVD blijven en zal 7.1 als extra geluidstrack erbij gezet worden. Het moet immers ook op de alles-in-1 setjes af te spelen blijven zonder info-verlies. Ik heb zo'n vermoeden dat 7.1 dezelfde kant op zal gaan als SACD en zo. De CD is voor de meesten nog altijd het medium. DVD verdringt deze wel steeds meer. SACD, daar zat eigenlijk niemand echt op te wachten (althans het grote publiek) en het slaat dus ook niet aan. Alleen een tamelijk kleine groep gebruikers heeft dit medium aangenomen. Software is nog steeds schaars, hardware krijg je nu reeds bijna bij de supermarkt. 7.1 is misschien wel zo'n zelfde verhaaltje. Alleen een select groepje mensen zal dit in de arm nemen. Ik denk dat in de toekomst (nabij) er nog maar 1 ludspereker staat te jengenelen, maar wel een "klankradiator", die dus dmv faseverschuiving en reflectie een holografisch geluid afstraalt dat realistischer zal zijn dan de huidige multispeakeroplossing. Dan maakt het ook niet uit of het 5.1, 7.1 of zelfs 10.2 is Op dit moment is zoiets al mogelijk Pioneer demonstreerde daar 2 jaar geleden al mee. Enig nadeel, de kostenpost van Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Volgens mij is men te ver doorgeschoten met 7.1. De meeste mensen hebben nu een plastic 5.1 setje in huis en dat klinkt al niet Ik denk zelfs dat "we" terug gaan naar een 2.1 of hooguit een 3.1 systeem. Ik hou het bij m'n 2.0 systeempje ik heb zowel 2.0 als 7.1. muziek alleen 2.0 en film/tv/vcr in 7.1 en dat klinkt gewoon goed. maar goed ik heb dan ook 7 goede speakers met een goede sub en niet zo'n setje. een denon receiver is ook een aanrader. heldere en frisse klank. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Dit zijn receivers uit de 300 euro klasse. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je voor dit geld een serieuze 7 kanaals versterker bouwt plus alle DSP, converters enzovoorts. Zou zeker ook eens kijken naar een jonge 2e hands (modelletjes van 1000 euro nieuw voor rond 400 euro van 2 jaar oud of zo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TimF Posted 6 augustus 2005 Author Report Share Posted 6 augustus 2005 Kan iemand mij informeren over "goedkope"webwinkels? Verder zie ik op verschillende websites dat merken als HK, Onkyo, Marantz en NAD worden gezien als de beste merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Kan iemand mij informeren over "goedkope"webwinkels? Nee, dat heeft men liever niet. Maar een beetje googelen of zo en je komt een heel eind hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Steek je licht ook eens hier op (is meer HT georienteerd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TimF Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Bedankt Duck! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts