marjellak Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Beste mensen, Ik ben opzoek naar een nieuwe eindversterker! (tussen de 5 en 10.000,-) Naast dat hij natuurlijk geweldig en 'vooral' helder moet klinken dus niet te boemerig moet hij ook nog eens een geweldig uiterlijk hebben! Hebben jullie wat tips en als het kan mag je ook een foto bij plaatsen. Verder moet hij matchen met een M. L. 380S voorversterker! Alvast bedankt en laat mij maar eens kwijlen!!!!!!????? gROETJES mARJELLAK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Er staat volgens mij op Hear een mooie M.L. 431 te koop voor hetzelfde bedrag dat jij wilt besteden. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 electrocompaniet AW250 FFT meer leven dan een ML (naar mijn mening natuurlijk ... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Uiteraard, maar blijft toch wel heel mooi spul dat M.L. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 ook uiteraard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Kijk eens naar de top van de Parasound-lijn, de Halo JC-1 monoblokken! Ik heb er mijn ML 334 de deur voor uitgedaan. Het is een geweldige versterker, heel erg onbekend en onderschat in Nederland en scherp geprijsd voor een bedrag van rond de 7500 euro (nieuw). Lees de zeer lovende recenties op internet (stereophile bijvoorbeeld)! Als je toch over ML nadenkt, zou ik eerder aan een 432 dan een 431 denken. Veel wijsheid gewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Beste, Bryston 7BSST monoblokken! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Eigenschappen: 80 Watt stereo-vermogen geschikt voor elk luidsprekersysteem vervorming factor 10 lager door UCD klasse "D" techniek zeer dynamische, muzikale weergave home theater lijningang vergulde connectoren afstandsbediening voor ingangen, volume en standby frontplaat: zilver of zwart De Van Medevoort MA240 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Tsja, er is natuurlijk walgelijk veel moois te koop voor zoveel geld. Ik zou bv naar zoiets gaan kijken (maar dat is deels vanwege een zwak voor heer Pass, iemand die zo ruimdenkend zijn ontwerpen publiceert enzo) http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ddampstran&1126897890 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Beste mensen, Ik ben opzoek naar een nieuwe eindversterker! (tussen de 5 en 10.000,-) Naast dat hij natuurlijk geweldig en 'vooral' helder moet klinken dus niet te boemerig moet hij ook nog eens een geweldig uiterlijk hebben! Hebben jullie wat tips en als het kan mag je ook een foto bij plaatsen. Verder moet hij matchen met een M. L. 380S voorversterker! Alvast bedankt en laat mij maar eens kwijlen!!!!!!????? gROETJES mARJELLAK. Hoi Marjellak, Grappig; zo veel goedbedoelde adviezen, maar NIEMAND informeert eerst naar de rest van je keten; Hoe je (luister)kamer is ingericht, welke eindversterker moet vertrekken..., of je zelf al alternatieven beluisterd hebt, wat je mist aan je huidige eindbak(ken) e.d.... Iedereen noemt zware transistorbakken, niemand noemt buizeneindbakken om maar iets te noemen. Tenzij iedereen (buiten mij) weet dat M.L. voorversterkers niet met buizen te combineren zijn... Dus mijn voorstel is om eerst nog wat meer info te verstrekken, voordat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Helemaal gelijk, maar hij wilde graag kwijlen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Ja, en niemand informeert wat hij nou een geweldig uiterlijk vindt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Ja, en niemand informeert wat hij nou een geweldig uiterlijk vindt.. Nee, iedereen komt meteen weer met z'n eigen merk op de proppen Niks mis mee hoor, je hebt immers niet voor niets voor dat merk gekozen... Ff on topic: Hoe ze klinken weet ik niet, maar IK vind het er iig prachtig uitzien, de Marantz MA-9S1 Nadeel is dat die champagne-kleur eigenlijk nergens anders bij staat (niet bij zwart en zeker niet bij zilver) dan bij andere champagne-kleurige apparaten (al zit er ook nog weer onderling verschil tussen champagne-kleur en champagne-kleur... )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Ja, en niemand informeert wat hij nou een geweldig uiterlijk vindt.. Nee, iedereen komt meteen weer met z'n eigen merk op de proppen Niks mis mee hoor, je hebt immers niet voor niets voor dat merk gekozen... Ff on topic: Hoe ze klinken weet ik niet, maar IK vind het er iig prachtig uitzien, de Marantz MA-9S1 Nadeel is dat die champagne-kleur eigenlijk nergens anders bij staat (niet bij zwart en zeker niet bij zilver) dan bij andere champagne-kleurige apparaten (al zit er ook nog weer onderling verschil tussen champagne-kleur en champagne-kleur... )... Deze kosten naar ik meen E 8000,- p/st. (monoblokken) En het budget is E 6000,- Voor de rest vind ik ze ook zeer mooi. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Ja, en niemand informeert wat hij nou een geweldig uiterlijk vindt.. Nee, iedereen komt meteen weer met z'n eigen merk op de proppen Niks mis mee hoor, je hebt immers niet voor niets voor dat merk gekozen... Ff on topic: Hoe ze klinken weet ik niet, maar IK vind het er iig prachtig uitzien, de Marantz MA-9S1 Nadeel is dat die champagne-kleur eigenlijk nergens anders bij staat (niet bij zwart en zeker niet bij zilver) dan bij andere champagne-kleurige apparaten (al zit er ook nog weer onderling verschil tussen champagne-kleur en champagne-kleur... )... Deze kosten naar ik meen E 8000,- p/st. (monoblokken) En het budget is E 6000,- Voor de rest vind ik ze ook zeer mooi. Frank Zijn die dingen zo duur?! Ik wist dat ze redelijk aan de prijs waren, maar zo duur had ik niet verwacht... En dan te bedenken dat je er eigenlijk ook nog de bijbehorende voorversterker bij 'moet' kopen... Wat kost dat ding dan? Ook wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Tja, een walgelijk moeilijke vraag, het gaat nu om de topklasse... Smaak heeft hier vreselijk veel invloed. Eveneens mijn eigen merk: ASR Audio Systeme Friedrich Schaeffer: Emitter II HD 2005 Valt goed binnen je budget, je ML kan naar een volgende liefhebber en ik moet heel eerlijk zeggen, buiten het uiterlijk vind ik dit een van de absoluut allerbeste versterkers ooit gehoord... Wat maakt hem speciaal? Accuvoeding voor de voortrap dus vreselijk schoon en stil Een meer dan GIGANTISCHE reserve Gebouwd voor de eeuwigheid (al leverbaar sinds 1982, de oer-emmi) altijd upgradable naar nieuwere versie voor zeer acceptabele prijzen Heer Schaeffer kende "mijn" Emmi uit 1992, en wist uit het hoofd de updates te vermelden, net als het door mij gevonden probleem telefonisch werd verholpen. Dat vond ik erg getuigen van liefde voor het werk wat hij maakt. Zeer musikaal klinkende versterker, vreselijk homogeen, zonder luistermoeheid, nukken of randjes, was op de Highend 2005 in Muenchen best of show, als ik me niet vergis... [/reclame] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Henrie, de voorversterker zit om en nabij de E 9000,- Maar schijnt ook formidabel muziek te maken. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Tja, een walgelijk moeilijke vraag, het gaat nu om de topklasse... Smaak heeft hier vreselijk veel invloed. Eveneens mijn eigen merk: ASR Audio Systeme Friedrich Schaeffer: Emitter II HD 2005 Valt goed binnen je budget, je ML kan naar een volgende liefhebber en ik moet heel eerlijk zeggen, buiten het uiterlijk vind ik dit een van de absoluut allerbeste versterkers ooit gehoord... Wat maakt hem speciaal? Accuvoeding voor de voortrap dus vreselijk schoon en stil Een meer dan GIGANTISCHE reserve Gebouwd voor de eeuwigheid (al leverbaar sinds 1982, de oer-emmi) altijd upgradable naar nieuwere versie voor zeer acceptabele prijzen Heer Schaeffer kende "mijn" Emmi uit 1992, en wist uit het hoofd de updates te vermelden, net als het door mij gevonden probleem telefonisch werd verholpen. Dat vond ik erg getuigen van liefde voor het werk wat hij maakt. Zeer musikaal klinkende versterker, vreselijk homogeen, zonder luistermoeheid, nukken of randjes, was op de Highend 2005 in Muenchen best of show, als ik me niet vergis... [/reclame] Hoi Porcino, ik kan dat alleen maar beamen. Zelden een versterker zo open en gecontroleerd gehoord. Mits gevoed met een goede opname trouwens. De slechte vallen direkt door de mand. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Met een ML vv moet je zeker gaan voor een ML ev. Dat geeft toch wel het mooiste resultaat. Andere ev's zijn zeker goed, maar geven niet zo'n homogeen geluid als een ml set. Volgens mij is dan nieuw een 431 de beste keus. of bv een een tweede hands 331 of 333. Ik ben trouwens voorstande om een vv en ev van het zelfde merk te doen. Dit geeft in 90% van de gevallen het mooiste resultaat. Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Eigenschappen: 80 Watt stereo-vermogen geschikt voor elk luidsprekersysteem vervorming factor 10 lager door UCD klasse "D" techniek zeer dynamische, muzikale weergave home theater lijningang vergulde connectoren afstandsbediening voor ingangen, volume en standby frontplaat: zilver of zwart De Van Medevoort MA240 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Henrie, de voorversterker zit om en nabij de E 9000,- Maar schijnt ook formidabel muziek te maken. Frank Dat mag ik hopen ja, voor zo'n prijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Eigenschappen: 80 Watt stereo-vermogen geschikt voor elk luidsprekersysteem vervorming factor 10 lager door UCD klasse "D" techniek zeer dynamische, muzikale weergave home theater lijningang vergulde connectoren afstandsbediening voor ingangen, volume en standby frontplaat: zilver of zwart De Van Medevoort MA240 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 30 juli 2005 Author Report Share Posted 30 juli 2005 De meeste eindbakken waar jullie mee aankomen had ik zelf ook wel kunnen verzinnen, er zijn pas een of twee versterkers waar van ik zeg, ok, dat is eens wat anders. De rest van mijn set is niet zo belangrijk, ik wil in eerste instantie kwijlen! Het oog wil ook iets! Waar blijven de exotische eindversterkers, en nu ff niet blind staren op mijn budget! Of is er niks 'moois' in eindbakken land? gROETJES mARJELLAK Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 De meeste eindbakken waar jullie mee aankomen had ik zelf ook wel kunnen verzinnen, er zijn pas een of twee versterkers waar van ik zeg, ok, dat is eens wat anders. De rest van mijn set is niet zo belangrijk, ik wil in eerste instantie kwijlen! Het oog wil ook iets! Waar blijven de exotische eindversterkers, en nu ff niet blind staren op mijn budget! Of is er niks 'moois' in eindbakken land? gROETJES mARJELLAK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts