Jump to content

Andere speakers???


Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Toch die B&Ws van jou staan wel bekend om droog laag, ok het gaat niet zo diep maar het laag van nautilussen hoor ik weinig kleuring. Ik denk bij jou dat de akoestoek de beperkende factor. Stel Thiels er neer zetten zal het er niet veel droger op worden. (kom je een keer bij mij luisteren :))

Link to comment
Share on other sites

Hoi Sodeju,

 

op dit moment zijn ze bij de hifi shop/winkel/studio hun demo modellen aan het verkopen van merken als Sonus Faber (uiteraard niet de Cremona) Wilson Benesh, en Proac zo rond de helft van de nieuwwaarde incl. garantie misschien zit er wat voor je tussen: www.hifi-notes.com transfairs.

 

Verder zou ik het binnen dit budget wel weten: www.audiomarkt.de

 

Vienna Acoustics Strauss 3150 euro

 

of nog mooier:

 

JM Lab Utopia Focal Diva voor 5499

 

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...ssPageName=WDVW

 

In ieder geval veel succes.

 

mvg

 

JWV

Link to comment
Share on other sites

Hoi Sodejuu,

 

Tip*: breng in deze fase je eindbakje alsnog naar ArtSpeak en laat Louis eens lekker freaken op de inhoud. Mijn Parasound heeft die route ook ondergaan met als gevolg een zeer snel, gecontroleerd en droog laag. Ook midden en hoog hebben geprofiteerd. ;)

 

 

(In een tweede fase kan je alsnog gaan denken aan een ander setje speakers.)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Sodeju,

 

op dit moment zijn ze bij de hifi shop/winkel/studio hun demo modellen aan het verkopen van merken als Sonus Faber (uiteraard niet de Cremona) Wilson Benesh, en Proac zo rond de helft van de nieuwwaarde incl. garantie misschien zit er wat voor je tussen: www.hifi-notes.com transfairs.

 

Verder zou ik het binnen dit budget wel weten: www.audiomarkt.de

 

Vienna Acoustics Strauss 3150 euro

 

of nog mooier:

 

JM Lab Utopia Focal Diva voor 5499

 

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...ssPageName=WDVW

 

In ieder geval veel succes.

 

mvg

 

JWV

jm labsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

scherpppppppppppppp. :D:lol::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Sodejuu,

 

Heb je al eens een tweedehands Avalons gedacht? Voor 5000 euro of minder zie je nog wel eens Arcussen, Classics, Ecclipsen of zo te koop staan. Zelf heb ik de Arcus en dat is toch wel een geweldige speaker.

 

Verder zou je met bekabeling nog wel wat kunnen doen. Zelf ga ik nu over naar de activeve interlinks van SEEC, de ASC-2. Met deze kabels klonk het laag veel strakker dan met mijn Harmonic Technology Pro Silway II interlinks.

 

Groet,

 

Theo

Link to comment
Share on other sites

Raad eens, mijn Bryston komt van Artspeak :blink:  ;)

 

Sja, ik raad niet, maar weet. Ook weet ik dat je eindbak nog origineel is, dat heb je immers zelf hear recentelijk verteld. Dat is een gemiste kans.

 

Je bent bang dat de klankkleur van de versterker te zeer wordt veranderd. Mijn ervaring is dat dat niet zo is, maar dat juist het beste uit de versterker wordt gehaald. Klaarblijkelijk is de Bryston erg geschikt voor modificatie, anders zou ArtSpeak dit merk niet voeren.

 

Je huidige speakers zijn niet mijn eerste keuze, maar ze verdienen een (nog) betere versterking. B)

Link to comment
Share on other sites

Beste Sodejuu,

 

Ik had het er vanmiddag nog over met klanten van me. Mensen blijven de problemen zoeken in hun amps en weergevers. maar bijna altijd is het de acoustiek. En dan kun je er nog zo'n strak systeem neerzetten, het wordt nooit wat het moet zijn, als je akoetiek neit deugt. Als je een keer hebt gehoord wat een ultracurve of Tact kan doen, dan geloof je me. Nog beter is natuurlijk je acoustiek extreem optimaliseren. Het fijne is ook, als je je geluid opeens zat bent ga je gewoon eens experimenteren met nieuwe doel curves. Zo heb je veel meer invloed op je uiteindelijke klank. Niet strak laag is bijna altijd door ruimte resonantie's en benadrukking van midlaag rond de 60-80Hz.

 

De 4BST moet je niet aan sleutelen! In mijn optiek comprmoiseloos qua component keuze. De nieuwe SST serie klinkt wel een hele klasse beter, en ook extreem strakker in het laag. De nieuwe SST voedingen hebben nu de elco's direct op de eindtrapprinten slechts enkele cm's van de eindtorren af. Dat maakt hem hele snel en de voedingsimpedantie laag. Mijn opa draait met een 4BSST op de Matrix 801S3 en het laag is ongekend strak en diep. Iedereen die dit een blubber speaker noemt heeft ze nooit gehoord op een echte versterker. Je mag natuurlijk ook eens bij mij langskomen om de 7BSST monoblokken op de Matrix-800 te horen. Dan zet ik na een uurtje de ultracurve eens op bypass, en je bent direct overtuigd van roomcorrectie!

 

Mijn advies,

 

Hou de speakers en zoek het in de akoetiek. Zei het in digitaal corigeren of drastisch de kamer aanpassen. Op nummer twee advizeer ik je te sparen voor de nieuwe 4BSST. Ik zou geen amp weten die het betr doet met B&W.

 

14BSST_4BSST.jpg

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Dan nog even mijn 2ct :)

 

De twee keer dat ik bij Sodejuu ben geweest was ik altijd erg onder de indruk van het laag, maar dat is meteen ook het gevaar. laagDRUK was erg groot. Leuk, maar op den duur wil je dat misschien niet meer (of in ieder geval niet altijd).

 

Overigens klinkt het nu wat negatief, het blijft een fantastich mooie set, met kennis en liefde samengesteld en die mooi muziek kan weergeven.

 

Persoonlijk denk ik dat een groot deel van het "probleem" te maken heeft met kamerakoestiek. Speakers staan ook nog eens vrij dicht in de hoeken.

 

Als ik aan gortdroog laag denk, dan denk ik aan 2 luidsprekers/luisterervaringen.

 

Een dipool luidspreker die ik ooit bij Remco (Ultranalog) gehoord heb. Was een 15 (of 18") PA speaker actief gescheiden met een electrostaat.. Weinig laag vanwege de akoustische kortsluiting, maar wat er uitkwam was fenomenaal mooi. Helaas bestaat Remco's site niet meer.

Een andere optie voor dipool speakers is natuurlijk de ontwerpen van Siegfried Linkwitz. Die heb ik niet gehoord, maar vermoed dat ze erg goed zijn.

 

De andere droogkloot ;) was de diy Focal 3-weg 15", 6.5", 1" (alleen de duurste units uit de Audiom serie) van Rob Dingen. Echter deze stond in een enorme luisterruimte (meer een bioscoop), dus in een kleinere woonkamer zal het vast anders klinken.

 

Een derde optie is de Von Schweikert VR4 Gen III SE (Destijds bij Audio-cube gehoord op 47lab Gaincard). Erg diepgaand, maar droog laag. (stonden wel in een grote kamer van circa 8.5*5). Von Schweikert speakers vertonen geen oplopende karakteristiek tussen 50-100hz heb ik wel eens gelezen. Omdat het een ouder model is, denk ik dat er best wel korting gegeven kan worden als het model nog op voorraad is (was 8000 meen ik).

 

Thats all. Nu ja, een experiment met een goede roomcorrectie unit zou ook een optie zijn wellicht. Ik heb nog wel een oudere Ultracurve 8024 (die je digitaal kunt aansluiten op een loopwerk), die mag je wel een keer lenen als je interesse hebt. Zoals bekend is het model echte geen "state of the art" meer. De nieuwe Behringer of de DeqX zijn dan betere opties.

 

Je kunt natuurlijk ook voor kleinere (monitor) speakers gaan die goed matchen met de kamerboost. Maar goed, je hebt een paar hele aardige kleine B&Ws, dus dat kan je zo uitproberen.

 

Ik zou ook nog eens aan Piega denken, Ltd serie natuurlijk

Link to comment
Share on other sites

Een derde optie is de Von Schweikert VR4 Gen III SE (Destijds bij Audio-cube gehoord op 47lab Gaincard). Erg diepgaand, maar droog laag. (stonden wel in een grote kamer van circa 8.5*5). Von Schweikert speakers vertonen geen oplopende karakteristiek tussen 50-100hz heb ik wel eens gelezen. Omdat het een ouder model is, denk ik dat er best wel korting gegeven kan worden als het model nog op voorraad is (was 8000 meen ik).

Ik ken B&W eigenlijk niet maar ik ben wel benieuwd wat Sodejuu van Von Schweikert vindt.

De VR4JR

CES_pic_16_copy.jpg

en de grote broer VR4 SR, hoewel die wel buiten het budget zal vallen want deze zal 2e hands nog niet te vinden zijn. :rolleyes:

von%20schweikert.jpg

 

Vindt ik persoonlijk erg smaakvol. :wub: En Sodejuu kent ze volgens mij wel redelijk goed. De VR4SR is wel hardstikke nieuw.

 

Conqubite

Link to comment
Share on other sites

Wellicht nog iets leuks.........

http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classif...2e74d8076ed178b

 

of deze.....volgens mij ook genoemd door Sodejuu

http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classif...2e74ea577e6cd3a

 

Conqubite

Sodejuu had het over de Dali Euphonia.

Een iets ander caliber dan de Helicon.

 

 

Groet: Frank. :P

Link to comment
Share on other sites

Sodejuu,

 

Heb je al eens een tweedehands Avalons gedacht? Voor 5000 euro of minder zie je nog wel eens Arcussen, Classics, Ecclipsen of zo te koop staan. Zelf heb ik de Arcus en dat is toch wel een geweldige speaker.

 

Verder zou je met bekabeling nog wel wat kunnen doen. Zelf ga ik nu over naar de activeve interlinks van SEEC, de ASC-2. Met deze kabels klonk het laag veel strakker dan met mijn Harmonic Technology Pro Silway II interlinks.

 

Groet,

 

Theo

Eindelijk weer eens iemand die d

Link to comment
Share on other sites

Sodejuu,

 

Heb je al eens een tweedehands Avalons gedacht? Voor 5000 euro of minder zie je nog wel eens Arcussen, Classics, Ecclipsen of zo te koop staan. Zelf heb ik de Arcus en dat is toch wel een geweldige speaker.

 

Verder zou je met bekabeling nog wel wat kunnen doen. Zelf ga ik nu over naar de activeve interlinks van SEEC, de ASC-2. Met deze kabels klonk het laag veel strakker dan met mijn Harmonic Technology Pro Silway II interlinks.

 

Groet,

 

Theo

Eindelijk weer eens iemand die d

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...