JeroenKV Posted 11 juli 2005 Report Share Posted 11 juli 2005 Ik heb een aantal goede breedbanders gezien (fostex FX120, Tangband W3-871S, Jordan JX92S etc.), maar welke is nu duidelijk de favoriet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 dit is mijn favoriet na heelveel geklooi met units als Lowther fostex Jordan Philips altec enz. het is allemaal niet slecht maar, de AER MD3 is even heel wat anders http://www.aer-loudspeaker.com/ Technische Daten Frequenzgang (in geeignetem Geh Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 Technische DatenFrequenzgang (in geeignetem Geh Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 15 juli 2005 Report Share Posted 15 juli 2005 ja het is een beetje verschoven zie ik de link is duidelijker Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 16 juli 2005 Author Report Share Posted 16 juli 2005 Waarom is dit een erg goede breedbander? Ik zie zo'n trechtertje in het centrum. Worden de hoge tonen niet erg verstoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 Tja dat zal wel wel verstoord worden dan. Ik heb echt heel veel gehoord maar niets kwam in de buurt van de md3 het magnetisch veld is ook enorm ik denk dat er geen units zijn met een sterkere magneet.(ook geen woofers) Hoge tonen geeft geen enkele breedbander goed weer. De AER md3 is de enige waarbij heet hoog ook aanwezig is en doorloopt Lowthers bv hebben boven de 15 k hertz bv niets meer in te brengen ik heb de dx3 dx4 pm2a en de pm4 hiervan gehad. Fostex ook niet, valt al bij 12k af hier heb ik de fe206e en de 168s van gehad geloof de specs maar niet hoor! Dat wil niet zeggen dat het niet goed klinkt ik ben een echte breedband liefhebber ik vind het altijd nog mooier de een meerweg systeem dat van 20 tot 20k vlak is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 dit is mijn favoriet na heelveel geklooi met units als Lowther fostex Jordan Philips altec enz. het is allemaal niet slecht maar, de AER MD3 is even heel wat anders Ja AER maakt erg intrigerende speakers en is ook peperduur trouwens. Nooit gehoord maar ben ben er wel erg nieuwschierig naar. Heb jij ze wel eens gehoord Tube 300? En kun je daar wat meer over vertellen dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 juli 2005 Report Share Posted 16 juli 2005 hoi Peter Ik gebruik ze zelf in mijn fronthoorns. Het is handwerk ze zijn heel mooi gebouwd en afgewerkt. De neodymium magneten wegen 5,5kg en hebben een kracht van 500000 Maxwell, een luchtspleet inductie van 2,28 Tesla. Een rendement van 106 db /1watt De specs geven aan van 20 tot 21k hertz +/- 2,5 db en daarna nog output tot 80k hertz maar ook dit zijn maar specs en zegt totaal niets over de klank. Die 20 hertz kan je wel vergeten dat is wel heel optimistisch ik gebruik hem vanaf 150hertz (zonder filter) hieronder gebruik ik 15 inch woofers Ik weet niet wat ik er meer over kan vertellen maar je mag best eens komen luisteren hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Ik weet niet wat ik er meer over kan vertellen maar je mag best eens komen luisteren hoor. Beste Tube 300, Tja wat moet je er ook verder over zeggen, zoiets moet je idd horen Kom ze graag eens een keertje beluisteren, het lijken mij erg mooie speakers. Stuur ik je wel een PB over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Ik weet niet wat ik er meer over kan vertellen maar je mag best eens komen luisteren hoor. Beste Tube 300, Tja wat moet je er ook verder over zeggen, zoiets moet je idd horen Kom ze graag eens een keertje beluisteren, het lijken mij erg mooie speakers. Stuur ik je wel een PB over. Je moet er dan wel een aardig ritje voor over hebben BTW, ze klinken idd erg goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 19 juli 2005 Report Share Posted 19 juli 2005 Waarom wordt er als er naar een goede breedbander wordt gevraagd, nooit over een elektrostaat gesproken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 19 juli 2005 Author Report Share Posted 19 juli 2005 Waarom wordt er als er naar een goede breedbander wordt gevraagd, nooit over een elektrostaat gesproken? Klopt!! De ultieme breedbander!! ..... oh oh .... nu heb ik ruzie!! Ik ben ook bezig met DIY ESL's. Ik wil ze graag vergelijken met een conus breedbander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 19 juli 2005 Report Share Posted 19 juli 2005 Ja dat is natuurlijk ook een breedbander ik heb er vroeger ook mee gespeeld Is ook heel mooi maar totaal anders. Mijn voorkeur is toch de puntbron ik vind de plaatsing en ruimte werking veel beter. een podium zet zich neer en muziekanten krijgen een plaats bij een electrostaat hangt de muziek in de lucht Het zijn eigenlijk 2 luidsprekers die je niet met elkaar kan vergelijken dit is echt een kwestie van smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 20 juli 2005 Author Report Share Posted 20 juli 2005 Ja dat is natuurlijk ook een breedbander ik heb er vroeger ook mee gespeeld Is ook heel mooi maar totaal anders. Mijn voorkeur is toch de puntbron ik vind de plaatsing en ruimte werking veel beter. een podium zet zich neer en muziekanten krijgen een plaats bij een electrostaat hangt de muziek in de lucht Het zijn eigenlijk 2 luidsprekers die je niet met elkaar kan vergelijken dit is echt een kwestie van smaak. Altijd leuk die reacties!! Maar je hebt natuurlijk gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts