Jump to content

Versterker oud of nieuw

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal.

Zoals meerdere in dit wereldje ben ik ook aan het sparen voor een nieuwe set, met name de versterker. Nou kijk ik ook verder dan dat mijn neus lang is en zie ik ook oude helden voorbij komen.

Heb bij nieuwe versterkers mijn oog laten vallen op vincent sp998. Vond de 991plus goed klinken, maar moet de 998 nog beluisteren.

Als ik dan het net op ga, b.v. naar ebay. Kom ik daar 2e hands Mark Levinson 333 tegen voor +/- 3200 euro. Ben beniuwd wanneer er een 336 staat!

Of ik weet in Duitsland staat een Luxman M07 uit 1991, toen 22000 gulden nu 2000 euro.

en ga zo maar verder.

Nou is mijn vraag: Hebben jullie dat nou ook? Dat het onderbuik gevoel het van de ratio overneemt.

Wil het niet gaan hebben of die vincent nou zo'n goede amp is. Wat wel is dat voor ongeveer het zelfde geld een amp kan kopen die 8 of 14 jaar oud is maar toen ook een behoorlijke bom duiten koste. Wat daar nog eens bij komt is dat ze vaak niet direct onder doen voor moderne.

Ik blijf het moeilijk vinden, en natuurlijk is zelf luisteren het toverwoord. Groet,

Andre