Jump to content

Welk concert heb je laatst gezien/ gehoord?


buizenbart
 Share

Recommended Posts

Don, ene Ronald Plasterk zei gisteren in z'n collumn in Buitenhof dat ie ook bij het optreden van Bob Dylan was (en ik neem maar ff aan dat dat dus ook zo is) en hij zei dat het geweldig was. Hoe smaken kunnen verschillen... Of Plasterk heeft gewoon geen smaak, dat kan ook natuurlijk... ;):rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Don, ene Ronald Plasterk zei gisteren in z'n collumn in Buitenhof dat ie ook bij het optreden van Bob Dylan was (en ik neem maar ff aan dat dat dus ook zo is) en hij zei dat het geweldig was.

Hij coverde ook nog ff mr. tamborineman.

Die hoed was grappig, maar hij had wel last van wat plankenkoorts. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Don, ene Ronald Plasterk zei gisteren in z'n collumn in Buitenhof dat ie ook bij het optreden van Bob Dylan was (en ik neem maar ff aan dat dat dus ook zo is) en hij zei dat het geweldig was.

Hij coverde ook nog ff mr. tamborineman.

Die hoed was grappig, maar hij had wel last van wat plankenkoorts. :huh:

Ja ach, ik doe 't 'm niet na... Vooral ook omdat ik geen gitaar kan spelen ;)

Link to comment
Share on other sites

Don, ene Ronald Plasterk zei gisteren in z'n collumn in Buitenhof dat ie ook bij het optreden van Bob Dylan was (en ik neem maar ff aan dat dat dus ook zo is) en hij zei dat het geweldig was.

Hij coverde ook nog ff mr. tamborineman.

Die hoed was grappig, maar hij had wel last van wat plankenkoorts. :huh:

Ja ach, ik doe 't 'm niet na... Vooral ook omdat ik geen gitaar kan spelen ;)

De recensie in de Telegraaf zoals ik vernam was weer weinig positief.

Er wordt over gitaar spelen gesproken nu Bob Dylan speelt geen gitaar meer is hem zeker te zwaar geworden.

Link to comment
Share on other sites

Gisteren naar Maximo Park geweest in de Bota in Brussel!!

 

Wow, dit was echt schitterend... zeer intens allemaal

 

Lang geleden dat ik nog eens zo'n krachtig optreden zag van een band die nog maar 1 plaat gemaakt heeft...

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ach Henk, Behelpen of niet. het had geen invloed op de muziek. :)

Wat overigens weer dik voor elkaar was.

Het blijft een wat aparte ervaring, met een man of 60/70? in een grote huiskamer

en genieten van Doug.

Link to comment
Share on other sites

Ach Henk, Behelpen of niet. het had geen invloed op de muziek. :)

Wat overigens weer dik voor elkaar was.

Het blijft een wat aparte ervaring, met een man of 60/70?  in een grote huiskamer

en genieten van Doug.

wat mij betreft volgende week weer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gisteravond: FRED EAGLESMITH

 

foto012.jpg

Waar: In Assen, theater De Schalm (10 minuutjes fietsen B) )

 

Ik heb Fred nu 4x live gezien maar dit was 't mooiste concert.

(hoewel 't vorig jaar tijdens 't Blue-Highways festival in Utrecht ook erg fraai was, met de volledige band erbij, maar toen zat ik er errrg ver vanaf, en was 't geluid wat minder)

 

Een ietwat ongebruikelijke bezetting:

 

Fred op akoestisch gitaar, een mandolinespeler/virtuoos die met een grote plank met voetpedalen net zo makkelijk 't geluid van een electr.gitaar tevoorschijn toverde, en een (niet vervelend om naar te kijken :rolleyes:;) ) vrouwelijke drummer.

 

foto004.jpg

 

Het geluid was helemaal perfect, en de humor die deze man heeft maakt een concert van Fred zelfs de moeite waard voor mensen die zijn muziek minder kunnen waarderen.

Zo neemt ie regelmatig tussen de nummers door de Nederlandse actualiteiten op de korrel of 't publiek.

 

Voorbeeldje:

Fred Eaglesmith komt uit Canada en is qua weersomstandigheden daar wel wat meer gewend dan wat mij hier nu hebben.

Toch moest ie wel even lachen toen ie vorige week ook al in Nederland was, en op TV de beelden zag van lange files i.v.m. de plostelinge sneeuwval in Nederland.

 

Hij zei al grinnikend:"What the f..k were these people doing for hours in those traffic-jams, in 5 inches of snow....waiting for it to melt ?!" :lol::D:P

Of deze...na afloop:"Thank you all for coming, and have a save trip home. and uhh...tomorrow, when you're enjoying your breakfast, reading the newspaper, I hope it doesn't say '3 Canadian musicians died in snowstorm, just outside Assen city'.

 

foto013.jpgfoto009.jpg

 

Ook deed ie enkele mensen na die op de eerste rij zaten (waaronder uiteraard weer ondergetekende :cool2: )

We zaten met redelijk veel mensen rustig te luisteren met de handen over elkaar...

Na een nummer deed hij 't zelfde, keek ons 'n tijdje aan en zei:"Did somebody just died in here?"

 

Het eerste nummer was een beetje ruig en Fred's stem is vanzichzelf ook lekker rauw en soms wat hees.

Een man uit 't publiek roept naar Fred:"Fred, how's your voice?"

Zegt Fred:"It's fine sir, it's just the way I sing! <_< "

"If God had given me a great voice I wouldn't be standing here" :lol::D

 

De muziek, de texten, de humor en de geweldige begeleding, de uitmuntende akoestiek en een schamele intree van slechts 10,- euro waren de ingredienten voor een prachtig concert! :)

 

(Foto's made bij Klaas-Jan Guchelaar)

Voor meer foto's van Fred en/of andere bands/artiesten zie Klaas z'n website www.kjguch.com, of mijn site en dan onder 'friendspages')

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Net terug uit Arnhem; Simply Red, wat een aanfluiting zeg. Ten eerste sta je eerst 3 uur in de file en daarna spelen ze maar een uurtje (wel erg goed geluid ;) ). Maar dan te bedenken dat ca. 5000 mensen het concert niet eens gehaald hebben.

Link to comment
Share on other sites

Net terug uit Arnhem; Simply Red, wat een aanfluiting zeg. Ten eerste sta je eerst 3 uur in de file en daarna spelen ze maar een uurtje (wel erg goed geluid ;) ). Maar dan te bedenken dat ca. 5000 mensen het concert niet eens gehaald hebben.

Ik was ook bij Simply Red, ze begonnen om ca. 20:45 en met toegift stopten ze om 22:30. Volgens mij is dat ruim anderhalf uur en geen uurtje, maar het was i.d.d. aan de korte kant.

Ik vond het concert goed, Hucknall was goed bij stem en de akoestiek viel mij ook erg mee. We zaten ergens aan de zijkant (tribune Oost) maar het was allemaal gewoon goed te volgen qua geluid en mede dankzij de schermen ook qua beeld.

Hucknall was trouwens aanzienlijk minder beweeglijk dan in de Rijnhal in 1992, de leeftijd en de kilo's beginnen hem zeker parten te spelen. :D

Op de heenweg hadden wij geen last van file, maar om van het parkeerterrein af te komen heeft een uur geduurd. Wat een ellende zeg met al die auto's die geen cm. aan elkaar willen toegeven! :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Afgelopen woensdag naar Billy Idol geweest in de Heineken Music Hall. Dit is dan misschien vergane glorie, maar in mijn optiek toch een heel goed optreden, waarbij (muzikaal gezien dan) alles uit de kast werd getrokken. Jammer alleen dat het publiek zo tam was (gemiddeld denk een jaar of 40???)

 

Ga dinsdag as. nog proberen naar Uriah Heep te gaan in Zoetermeer, en woensdag 22 februari Clawfinger weer eens zien in het kader van hoe fouter hoe beter...

Link to comment
Share on other sites

Gisteravond in de Heineken Music Hall: Franz Ferdinand

 

Voor een concert lekkere muziek met hoog meeswing en spring gehalte met op zijn tijd goede pakkende melodieen. Maar eerlijk gezegd zou een beetje meer variatie wel op zijn plaats zijn. Vaak dezelfde ritmes en de dynamiek bestaat uit hard versus harder.

 

Sfeer was prima.

 

Kortom, voor mij niet echt luistermuziek, maar wel leuk voor een sfeervol avondje.

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen vrijdag in de speeldoos in Vught.

 

6337_lucretia_tourposter_2005.jpg

 

Erg leuke avond gehad. Een enorme variatie in muziek. En een prachtig enthousiaste bassiste.... :)

 

:)

Die bassiste speelt in februari ook met Mary Black in Eindhoven. Dat wordt dus genieten

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...