Guest Kraus vonBentinck Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 Vanavond lekker zitten luisteren bij CGM; hij heeft hele mooie (zelfgebouwde) boxen, een te gekke Audioresearch buizen-pre en sinds kort in 1 klap een complete nieuwe platenspeler. Een Project met Denon DL 160 en extra snelheidsregeling, NAD PP2 phonopre. Dat luistert zeer aangenaam. Met wat je hier wel eens voorbij hoort/ziet komen aan draaitafels kun je ook zien dat met een eenvoudige maar goed samengestelde combinatie "man so richtig Musik machen kann", mits je het natuurlijk aansluit op een installatie die verder pico bello voor elkaar is en er de geschikte ruimte voor hebt. De Project kan opvallend beheerst het laag neerzetten, het geluidsbeeld is rustig en mooi breed en dankbaar luisteren is het wanneer de weergave van de verschillende platen mooi mee kunnen gaan in de sfeer die ze willen neerzetten. Er kwam een heel mooie vrouw uit Ipenima voorbij aan de hand van Astrid Ghilberto, Joe Jackson's body & soul kwam heel goed uit de verf en ook uit het bier wat ik over de hoes heen kieperde (sorry, Cock), Kraftwerk had het indrukwekkende laag wat ik thuis op mijn monitorretjes moet ontberen en de groenten van Brian Wilson knapperden zeer smakelijk. Sommige dingen kunnen altijd beter, zo subtiel als er soms laagjes in het geluidsbeeld kunnen zitten, een nog grotere precisie in plaatsing, nog grotere diepte in tekening, maar nodig? Niet echt! Je hebt het goed voor elkaar Cock. Mooi tafeltje en zeker ook stylistisch helemaal af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 je hebt helemaal gelijk, beter kan altijd maar of er dan meer muziek te horen is? Ik denk het niet. Het geluid zal inderdaad nog zuiverder worden alsmede de plaatsing, diepte en laagweergave nog strakker, maar echt nodig? Tis mooi meegenomen dat wel. Wat voor Project stond er te spelen? Ik merk dat er bij vrij veel platenliefhebbers een beetje denigrerend wordt gedaan over Project! Volgens mij volkomen onterecht en getuigd alleen maar dat ze nog nooit naar een Project hebben geluisterd. Tuurlijk het is geen Transrotor, VPI of een Mitchell maar de "value for money" is wel uitzonderlijk goed. Tevens worden er allerlei attributen bijgeleverd en is de handleiding helder en overzichtelijk. Dat is bij die dure jongens vaak niet het geval. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Het is een Project Xpression, de Debut met carbon arm zeg maar. Helaas had Kraus zichzelf een voederverbod opgelegd zodat ik nog een week lang noten zal moeten eten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 zie je wel zo kan het ook........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 zie je wel zo kan het ook........ zo ist maar net Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 We hebben het hier over een eenvoudige draaitafel. Aan de andere kant kost zo'n "instap" platenspeler met element toch wel ruim 1100 ouderwetse guldens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 We hebben het hier over een eenvoudige draaitafel. Aan de andere kant kost zo'n "instap" platenspeler met element toch wel ruim 1100 ouderwetse guldens. al die dure spelers met hele dure elementen hebben mij nog niet kunnen overtuigen. een thorens met een grado wel, of een mooie audio technica. apart toch h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Het is een Project Xpression, de Debut met carbon arm zeg maar.Helaas had Kraus zichzelf een voederverbod opgelegd zodat ik nog een week lang noten zal moeten eten. Vind ie zichzelf te dik dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Leuk om te lezen dat de AR ook goed z'n best doet met een phono pre erbij Ik heb de set nog voor de verhuizing gehoord, kennelijk gaat het met de nieuwe akoestiek goed en gelukkig maar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 We hebben het hier over een eenvoudige draaitafel. Aan de andere kant kost zo'n "instap" platenspeler met element toch wel ruim 1100 ouderwetse guldens. al die dure spelers met hele dure elementen hebben mij nog niet kunnen overtuigen. een thorens met een grado wel, of een mooie audio technica. apart toch h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 We hebben het hier over een eenvoudige draaitafel. Aan de andere kant kost zo'n "instap" platenspeler met element toch wel ruim 1100 ouderwetse guldens. al die dure spelers met hele dure elementen hebben mij nog niet kunnen overtuigen. een thorens met een grado wel, of een mooie audio technica. apart toch h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Hee jongens, het ging over gezellig plaatjes draaien.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Hee jongens, het ging over gezellig plaatjes draaien.. Wel slim om je gast op noten te trakteren, dan hoort hij zeker het geknetter van de platen niet. Gelukkig trapt zo'n ouwe rot als Kraus daar niet in en liet de noten mooi staan. Ik ben gek op noten, dus stuur ze maar naar mij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Hee jongens, het ging over gezellig plaatjes draaien.. Wel slim om je gast op noten te trakteren, dan hoort hij zeker het geknetter van de platen niet. Gelukkig trapt zo'n ouwe rot als Kraus daar niet in en liet de noten mooi staan. Ik ben gek op noten, dus stuur ze maar naar mij! Gelukkig had ik weinig valse noten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Ja na het eten `s avonds lekker onderuit zakken op de bank en dan maar draaien heerlijk. Laat je lekker meeslepen door de muziek en voor je het weet is zo`n avond voorbij, maar o wat slaap je daarna lekker Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Gisteren liet de combinatie van een BlueNote draaitafel+Ebony element een behoorlijk goede indruk achter Begrijp ik het nu goed? Was jij ook al (net als Sodejuu) tegelijk met mij in Sneek? Was jij niet degene die zo'n hekel had aan Sara K? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts