bees Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 een roeibootje dat wel.... maar toch... uiteraard moet dat geld opgemaakt worden... en wel aan een element voor in mijn lp12... de lp12 is uitgerust met akito arm, trampoline base, circus kit (en binnenkort ook nog een linto/lingo voeding) het huidige element is een at95e... de (voor)versterking wordt gedaan door een x-lps... ik luister bijna alle stijlen... (geen klassiek... wel jazz, pop, rock, metal, punk, blues, elektro, fusion, funk.........) budget ongeveer 175/225 euro... voor verdere set gegevens verwijs ik je graag naar mijn.hifi.nl groet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 een roeibootje dat wel.... maar toch... uiteraard moet dat geld opgemaakt worden... en wel aan een element voor in mijn lp12... de lp12 is uitgerust met akito arm, trampoline base, circus kit (en binnenkort ook nog een linto/lingo voeding) het huidige element is een at95e... de (voor)versterking wordt gedaan door een x-lps... ik luister bijna alle stijlen... (geen klassiek... wel jazz, pop, rock, metal, punk, blues, elektro, fusion, funk.........) budget ongeveer 175/225 euro... voor verdere set gegevens verwijs ik je graag naar mijn.hifi.nl groet! BB= Beste Bas, Met de set is helemaal niets mis mee ! Alleen het element is inderdaad zwaar onderbemeten ! De rest van de set is dusdanig van kwaliteit dat met het element een grote stap voorwaards gemaakt kan worden. En een budget van zo rond de 200,00 euro is dan een tussenstap, ik ben zelf niet rijk genoeg om veel tussenstappen te maken , ik doe het in 1 keer goed of doe het niet. Het element zou ik het eerst aanpakken bv een Benz Micro Ace of een Audio Technica OC 9. Als dat in orde is dan zou ik eens omkijken naar een andere Phonotrap en niet naar allerlei toeters en bellen die wel leuk zijn ,maar niet echt zoden aan de dijk zetten voor je Linn LP 12. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik word zelf wel vrolijk van mijn Denon DL-160. Daarmee draai ik klassiek, jazz, pop, met veel plezier. Maar het zal ook afhankelijk zijn van de rest van het analoge deel van je set neem ik aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik ben het eens met Henk. Voor mij is de beste incarnatie van de LP12 altijd de Valhalla+Ittok combinatie geweest. Zeker geen Lingo of Linns andere 'upgrades'! Ik had vroeger een Axis met Akito I. Die arm had een ongelukkig huwelijk met de OC-9. Een RB300 deed het veeeel beter. Als jouw Akito een I is (aluminiumkleurige lagers) dan zou ik mettertijd op zoek gaan naar een andere arm. Als het een II is (bronskleurig) dan is het mogelijk beter, ik heb er geen ervaring mee. Dus wat je op termijn nodig hebt is -misschien een betere arm -een sympathiek element -een betere voortrap Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Waareom moet iemand nou altijd gelijk denken aan vervanging van bijna z'n gehele platenspeler als hij een budget aangeeft en om advies voor een elemant vraagt? Het is zo net alsof je niet tevreden zou kunnen zijn met iets goedkopers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Waareom moet iemand nou altijd gelijk denken aan vervanging van bijna z'n gehele platenspeler als hij een budget aangeeft en om advies voor een elemant vraagt? Het is zo net alsof je niet tevreden zou kunnen zijn met iets goedkopers. Tja, Hier moet ik het nu eens helemaal mee eens zijn. Zelf heb ik eens voor de gein een Grado Prestige Green gekocht voor 59 euro. Gewoon om te zien wat dat ding zou doen naast mijn Benz MC Gold. Voorop gesteld dat m'n Electrocompaniet ECP-1 omschakelbaar is en dus andere componenten gebruikt voor de MM versterking dan de MC-trap, moet ik zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was. Later, toen ik bij iemand "de andere kant" van het vervangen van pick-up elementen mocht mee maken, werd voor mij bevestigd dat in de goedkope klasse van elementen best veel plezier te beleven valt. Veeeel meer dan de blaadjes ons willen doen geloven. Groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Tja, Hier moet ik het nu eens helemaal mee eens zijn. Die opmerking was wel van mij hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 27 april 2005 Author Report Share Posted 27 april 2005 een roeibootje dat wel.... maar toch... uiteraard moet dat geld opgemaakt worden... en wel aan een element voor in mijn lp12... de lp12 is uitgerust met akito arm, trampoline base, circus kit (en binnenkort ook nog een linto/lingo voeding) het huidige element is een at95e... de (voor)versterking wordt gedaan door een x-lps... ik luister bijna alle stijlen... (geen klassiek... wel jazz, pop, rock, metal, punk, blues, elektro, fusion, funk.........) budget ongeveer 175/225 euro... voor verdere set gegevens verwijs ik je graag naar mijn.hifi.nl groet! BB= Beste Bas, Met de set is helemaal niets mis mee ! Alleen het element is inderdaad zwaar onderbemeten ! De rest van de set is dusdanig van kwaliteit dat met het element een grote stap voorwaards gemaakt kan worden. En een budget van zo rond de 200,00 euro is dan een tussenstap, ik ben zelf niet rijk genoeg om veel tussenstappen te maken , ik doe het in 1 keer goed of doe het niet. Het element zou ik het eerst aanpakken bv een Benz Micro Ace of een Audio Technica OC 9. Als dat in orde is dan zou ik eens omkijken naar een andere Phonotrap en niet naar allerlei toeters en bellen die wel leuk zijn ,maar niet echt zoden aan de dijk zetten voor je Linn LP 12. MvG, Haudio b.h. beste henk .... het element is ook een soort noodoplossing geweest.... ik kon die lp12 2ehands kopen.. en was ook een soort van impuls aankoop.... 4 weken lang op brood met pindakaas moeten leven....maar ik heb wel een lp12! geld voor een goed element en phonotrap waren even niet aanwezig... vandaar dus die at95e en na de NAD ppI de x-lps..... Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt over die voedingsupgrade... eigenlijk wil ik die alleen omdat ik dan wat makkelijker mijn oude 45rpm singles van de andrew sisters en frank sinatra e.a. kan draaien.... wellicht dat het inderdaad verstandig is om het geld dat ik daarvoor vrij heb gemaakt te steken in een element....... groet, bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 april 2005 Members Report Share Posted 27 april 2005 Vond deze http://www.cartridgedatabase.com/ zojuist op HifiForum.nl. Leuk om eens door te spitten , en weet je gelijk wat er te koop is... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Tja, Hier moet ik het nu eens helemaal mee eens zijn. Die opmerking was wel van mij hoor! Skuzzi, cgm. Hebt weer gelijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Skuzzi, cgm. Hebt weer gelijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
advr Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 een beetje late reactie maar toch. ben zelf ook in het bezit van een LP12, AkitoII, Circus, Lingo, Linto, Trampoline base en gemonteerd Klyde element. Hiervoor had ik een Benz Micro Gold van ongeveer 300 euro en die combi is voor het geld gewoon fantastisch. Over een tijdje doe ik mijn Linn Klyde element de deur uit doen omdat ik waarschijnlijk een Benz Wood L2 ga aanschaffen of iets in die prijsklasse. De Klyde is in perfecte conditie (pas gecheckt) Mocht je nog op zoek zijn geef me maar een pm In tegenstelling tot wat menigeen zegt vind ik de Lingo wel een enorme sprong voorwaarts in een rustiger geluidsbeeld en een nog dieper laag. De Linto laat dat allemaal makkelijk horen. Groet, Ad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 8 februari 2006 Author Report Share Posted 8 februari 2006 een beetje late reactie maar toch. ben zelf ook in het bezit van een LP12, AkitoII, Circus, Lingo, Linto, Trampoline base en gemonteerd Klyde element. Hiervoor had ik een Benz Micro Gold van ongeveer 300 euro en die combi is voor het geld gewoon fantastisch. Over een tijdje doe ik mijn Linn Klyde element de deur uit doen omdat ik waarschijnlijk een Benz Wood L2 ga aanschaffen of iets in die prijsklasse. De Klyde is in perfecte conditie (pas gecheckt) Mocht je nog op zoek zijn geef me maar een pm In tegenstelling tot wat menigeen zegt vind ik de Lingo wel een enorme sprong voorwaarts in een rustiger geluidsbeeld en een nog dieper laag. De Linto laat dat allemaal makkelijk horen. Groet, Ad. ik heb inmiddels een benz mc silver..... en ben erg tevreden:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts