Jump to content

Geschikte CD-speler voor PM 78

Guest Patrick
 Share

Recommended Posts

Guest Patrick

Welke Marantz cd-speler zou goed bij mijn Marantz PM 78 versterker passen. Ik gebruik momenteel een (goedkope)Denon cd speler. Is het verschil ook daadwerkelijk te horen tussen een Marantz en bv. een Denon. Wie heeft hier ervaring mee?

Guest wim bruins

beste patrick

Bij mijn pm-78 heb ik de cd-67 se [ special edition ] van marantz.

Dit type is nu vervangen door de

cd-6000 ose.

Klankmatig zijn er geen verschillen, alleen het uiterlijk van de 6000 past niet zo mooi bij de pm-78. [ ronde hoekken ]

Mijn vorige speler was een technics van 400 gulden, het verschil met de marantz was zeer groot.

marantz maakt gewoon zeer goede spelers, wil je echt iets beters dan b.v de 6000, dan kom in een prijsklasse terecht die vele malen hoger licht.

wim

Guest wim bruins

beste patrick

Bij mijn pm-78 heb ik de cd-67 se [ special edition ] van marantz.

Dit type is nu vervangen door de

cd-6000 ose.

Klankmatig zijn er geen verschillen, alleen het uiterlijk van de 6000 past niet zo mooi bij de pm-78. [ ronde hoekken ]

Mijn vorige speler was een technics van 400 gulden, het verschil met de marantz was zeer groot.

marantz maakt gewoon zeer goede spelers, wil je echt iets beters dan b.v de 6000, dan kom in een prijsklasse terecht die vele malen hoger licht.

wim

Ik heb ook een PM78. De CD-speler is een MARANTZ CD63 mkII KI signature.

Uiterlijk passen ze het best bij elkaar, maar veel belangrijker, wat een geluid !

Zeer dynamisch !

Volgens mij is dit de cd-speler met de beste

prijs/prestatie-verhouding.

Nieuwprijs 1400.- . Ze worden nu niet meer gemaakt. (2e-hands worden ze soms aangeboden)In de plaats ervan is de 6000-serie gekomen. Echter hebben deze cd-spelers afgeronde hoeken. Staat niet zo mooi bij de PM78.

Persoonlijk intereseerd me dat geen hol, het gaat echter om het geluid, toch ?

Guest patrick

Erik en Wim,

Bedankt voor jullie reactie. Jullie zijn behoorlijk eensgezind dus ik zal binnenkort deze speler eens gaan beluisteren.

Is de afstandbediening van de PM78 ook door te linken naar deze spelers?

Groeten,

Patrick

Guest c.mentink@tref.nl

Beste Patrick,

Ik heb recent mijn Denon 735 Cd speler en

925 versterker vervangen door de Marantz PM 8000 versterker en de Marantz Cd 6000 OSE Cd speler. Wat een verbetering! Aanzienlijk dynamischer en warmer geluid met meer detail.

Ik denk dat voor jou de Cd 6000 OSE ook een heel goede keuze kan zijn in combinatie met de door jou gebruikte versterker.

Groetjes en succes,

Charles

Guest Patrick

Beste Charles,

Bedankt voor je reactie, leuk en leerzaam zo'n forum.

Ik heb nog 2 vragen:

- Welke speakers gebruik je hierbij?

- Wat was het verschil in basweergave tussen Denon en Marantz..

Ikzelf gebruik de Marantz in combinatie met 2 Vifa Carat (zelfbouw) speakers. Goede speakers maar behoorlijk veel bas voor mijn woonkamer, iets strakker zou mogen)

Mijn huidige CD-speler is trouwens de Denon 825II geloof ik!?

Groeten,

Patrick

Guest c.mentink@tref.nl

Hallo Patrick,

Ik gebruik de Mission 752. Aanvankelijk ook iets te veel laag. Spikes en meer afstand tot de muur gaven goed resultaat (45-50cm.) De combinatie werkt goed zo. Bij te veel bas geven bovengenoemde maatregelen vaak succes en wordt het klankbeeld veel rustiger en ontstaat er meer diepte in het geluid.

Succes met je keuze!

Groeten, Charles

Guest Patrick

Hoi Flakes,

Sorry ik was niet van plan mijn Denon te verkopen. Ik was van plan hem te gebruiken in de hobby/computer kamer.

Groeten,

Patrick

Guest Patrick

Heb afgelopen weekend Marantz CD6000OSE gekocht en klinkt zeer goed. Een aanzienlijke verbetering met de Denon. Zeker in combinatie met goede Van Den Hul interlink en luidspreker kabel.

Ik ben blij dat ik met deze 4.5 kg een fantastisch geluid heb zonder een CD-speler aan te hoeven schaffen van 5000 piek die 15 kilo weegt. (bedankt voor je sympathieke reactie Martin, er zijn ook mensen die bier lekkerder vinden dan champagne met kaviaar, ieder zijn smaak nietwaar?)

Groeten,

Patrick