Jump to content

HEED Powersuply

Guest UKSub
 Share

Recommended Posts

Guest UKSub

Hoi,

wie heeft er algehoord van dit merk?

ze hebben een orbit1 en orbit2 powersuply die gebruikt worden om een 110V motor up te graden. Dus zeer interessant bij de Rega's, NA enz die zo'n motor hebben.

Zijn er mensen die hier weet van hebben want het lijkt mij wel interessant om weten, als dit echt een verbetering is, dan zou het voor veel mensen eens interessant kunnen zijn deze upgrade uit te voeren!

Laat maar komen die reaxies

Gr

Stef

In vergelijking met de Linn oplossing, die ongeveer hetzelfde doet voor veel meer geld, zou dit een vondst kunnen zijn, echter de motoren, liever gezegd de snelheid waarmee de motoren lopen worden geregeld door de net frequentie, voor zover mij bekend fluctueert deze niet zo heel erg en is een ingreep zoals hier wordt aangeboden niet echt zinvol.

Met een trafo, een condensator en een weerstand is een mooie voeding te maken voor een paar tientjes...........................

:o

Guest UKSub
Met een trafo, een condensator en een weerstand is een mooie voeding te maken voor een paar tientjes...........................

Jitze, ik bezit totaal de kennis niet om zoiets te maken.

Jij zou het niet doen?

Heb je een andere suggestie om de motor te verbeteren van de P25?

Gr

Stef

Hoi,

wie heeft er algehoord van dit merk?

ze hebben een orbit1 en orbit2 powersuply die gebruikt worden om een 110V motor up te graden. Dus zeer interessant bij de Rega's, NA enz die zo'n motor hebben.

Zijn er mensen die hier weet van hebben want het lijkt mij wel interessant om weten, als dit echt een verbetering is, dan zou het voor veel mensen eens interessant kunnen zijn deze upgrade uit te voeren!

Laat maar komen die reaxies

Gr

Stef

Ik heb de Heed Orbit1 voor m'n P25 staan.

Hoewel de aansturing van de P25 al buitengewoon goed werk verricht, doet de Orbit er nog een schepje bovenop.

Een soundstage die voller wordt. Het hoog wordt schoner, minder "brittle", makkelijker te volgen vocals. Teksten zijn dus gemakkelijker te volgen.

Linn's Valhalla voeding (die ik voor de Orbit te leen had) doet inderdaad vergelijkbaars voor meer geld.

Grappig om te weten is, dat de motor die Rega en Linn gebruiken allebei dezelfde zijn en in Eindhoven gebouwd worden...

Mijn advies:

Vooral op de P3 en/of P2 brengt de Orbit1 grote winst. Voor de P25 dus iets minder. Voor het geld: gewoon DOEN!

De Orbit 2 heeft bovendien een 33/45 rpm schakelaar!

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Jitze, ik bezit totaal de kennis niet om zoiets te maken.

Jij zou het niet doen?

Heb je een andere suggestie om de motor te verbeteren van de P25?

Gr

Stef

http://www.pinkfishmedia.net/flatearth/geddon/geddon.htm

hier vind je alle benodigde informatie, er is slechts 1 dingetje waar ik vraagtekens zet, Naim gebruikt in z'n Armageddon een trafo van ongeveer 500 VA, terwijl het motortje slechts 1 watt verbruikt, heb 'm zelf met een 50 VA trafootje gebouwd.

Werkt perfect op mijn speler.

:o