Jump to content

ASCENT 860


markx
 Share

Recommended Posts

Hallo Mensen na velen luister sessies heb ik besloten om de QUADRAL ASCENT 860 te kopen.

 

Nu is mij na een zoektocht op internet opgevallen de de speakers in duitsland vele malen goedkoper is dan in nederland.

Dit scheelt echter aanzienlijk:

Prijs in Nederland gem, = 700 Euro P/S

Prijs in Duitsland gem, = 400 Euro P/S !!!

 

Ik vraag me alleen af of jullie ervaringen hebben met bestellingen/bezorging en garantie met speakers die uit duitsland komen.

 

Groeten Stefan

Link to comment
Share on other sites

beste Stefan, als het even kan koop ik niets meer in Nederland, maar alles in Duitsland.

ten eerste zijn de prijzen veelal extreem lager, de service bij winkels waar ik ben geweest is geweldig, en garantie is prima geregeld.

waarom in Nederland? voor de service??

moet ik daar duizende euro's meer voor betalen?

een voorbeeld: samen met een vriend heb ik op een zaterdag geshopt in duitsland.

ik kocht een setje Dynaudio contour 3.0 kersen(nieuw) voor de prijs van 2400 euro. :o

in Nederland? bij de dealer?: 4500 euro. :confused:

mijn vriend kocht een set contour 3.3 voor de prijs van 3400 euro(nieuw)

en daarbij een Marantz Pm 14KI voor de prijs van 1800 euro, hier in Nederland: 3000tot 3200 euro.

garantie en service, ja in duitsland, rij ik 1 keer extra heen en weer, kost 50 euro aan benzine, kan niet echt rekenen maar houd ik nog steeds duizenden euro's in mijn zak....

vertel het je Nederlandse dealer en of ze geloven je niet, of willen verder geen zaken met je doen....

nee duitsers, tenminste voor de hifi dan :lol:

 

Rob

Link to comment
Share on other sites

Hallo Rob,

 

Bedankt voor je reactie (tip)

 

Heb je toevallig ook al eens iets laten bezorgen vanuit duitsland?

 

Ik woon namelijk aan de kust en mdan is mischien bezorgen het overwegen waard.

(als de kosten tenminste acceptabel zijn) :D

Link to comment
Share on other sites

ik woon zelf ook bij de kust(omgeving Den Haag) de winkel waar ik geweest ben is 20 minuutjes over de grens bij Venlo, is te doen, leuk dagje uit...

deze winkel bezorgd ook, weet de kosten niet, maar een neef van mij heeft wel een grote JMLam subwoofer laten bezorgen..ging prima, aan de deur aan de bezorger betalen, kosten ik meen 35 euro.(hififinesse)

maar ikzelf zou voor de optie autopakken gaan, is ook leuk om daar in de winkels eens rond te kijken en al pratend kan er soms ook nog wat prijstechnisch geregeld worden.

kijk eens op de site www.schluderbacher-hifi.de.perfekte service!! ;)

prima zaak van alleen horen zeggen overigens: www.hifi-edition.de

 

succes!

Rob

Link to comment
Share on other sites

beste Stefan, als het even kan koop ik niets meer in Nederland, maar alles in Duitsland.

ten eerste zijn de prijzen veelal extreem lager, de service bij winkels waar ik ben geweest is geweldig, en garantie is prima geregeld.

waarom in Nederland? voor de service??

moet ik daar duizende euro's meer voor betalen?

een voorbeeld: samen met een vriend heb ik op een zaterdag geshopt in duitsland.

ik kocht een setje Dynaudio contour 3.0 kersen(nieuw) voor de prijs van 2400 euro. :o

in Nederland? bij de dealer?: 4500 euro. :confused:

mijn vriend kocht een set contour 3.3 voor de prijs van 3400 euro(nieuw)

en daarbij een Marantz Pm 14KI voor de prijs van 1800 euro, hier in Nederland: 3000tot 3200 euro.

garantie en service, ja in duitsland, rij ik 1 keer extra heen en weer, kost 50 euro aan benzine, kan niet echt rekenen maar houd ik nog steeds duizenden euro's in mijn zak....

vertel het je Nederlandse dealer en of ze geloven je niet, of willen verder geen zaken met je doen....

nee duitsers, tenminste voor de hifi dan :lol:

 

Rob

Ik weet niet wat de meesten voor woeker prijzen hanteren maar De zaak waar ik alles weg heb zat met de prijs van mijn Marantz CD6000KI maar 50 euro boven de gemiddelde prijs op internet in duitsland. Toen ik dat tegen hun zei kreeg ik hem bij hun ook voor die prijs. Dus volgens mij zijn er bedrijven die gewoon te strak de adviesprijs hanteren , volgens mij wil een slimme ondernemer best wel voor de zelfde prijs als in duitsland leveren . Maar dan moet je natuurlijk wel durven afdingen ;)

 

Marcel

Link to comment
Share on other sites

beste Marcel, zeker in het lagere segment vallen de prijzen in verschillen mee, maar kijk maar eens rond bij jou zaak en vraag een wat een Marantz PM14 MK2 kost, een NADS3000, ik weet voor 100% zeker dat het in Nederland onmogelijk is om deze apparaten nieuw voor dezelfde prijs te krijgen als in Duitsland.

 

punt!

 

Nederlandse dealers en ook importeurs(weet nog niet wie precies de schuldige zijn) doen het voor wat betreft service en zeker prijs niet goed op dit moment.

concurrentie is moordend, consument wantrouwend over de financien etc....

en aar vast houden aan schandalige prijzen... nee

met uitzondering vanvoetbal en de nasynchronisatie: duitsers!!!!!! :D:D

Link to comment
Share on other sites

beste Marcel, zeker in het lagere segment vallen de prijzen in verschillen mee, maar kijk maar eens rond bij jou zaak en vraag een wat een Marantz PM14 MK2 kost, een NADS3000, ik weet voor 100% zeker dat het in Nederland onmogelijk is om deze apparaten nieuw voor dezelfde prijs te krijgen als in Duitsland.

 

punt!

 

Nederlandse dealers en ook importeurs(weet nog niet wie precies de schuldige zijn) doen het voor wat betreft service en zeker prijs niet goed op dit moment.

concurrentie is moordend, consument wantrouwend over de financien etc....

en aar vast houden aan schandalige prijzen... nee

met uitzondering vanvoetbal en de nasynchronisatie: duitsers!!!!!! :D:D

Ik weet niet hoe het in het westen van het land er aan toe gaat, maar hier zijn er 3 bedrijven die in de hifi, caraudio en PA zitten en die bestellen al direct uit duitsland,

om wel de zelfde prijzen te kunnen bieden. Ik denk dat het vooral aan de nederlandse groothandel branche licht, want ik weet nog best dat ik voor mijn werk een bestelling moest doen, net na de Euro wissel en dat van de 1 op de andere dag het zelfde artikel gewoon in euro`s betaald moest worden wat die eerst in guldens koste :(

 

Volgens mij moet je toch echt gewoon afdingen als je weet wat dat ding in Duitsland kost, er zijn genoeg winkeliers die er gevoelig voor zijn.

 

Marcel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...