Sodejuu Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 ... je hebt een loopwerk en een losse DAC, zoals ik (of bijv Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 mei 2003 Author Report Share Posted 7 mei 2003 Geplaatst door JSA:nee Op welke vraag Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Je loopwerk modden... Is dat Limburgs voor het laten repareren van je schoenen, of begrijp ik het niet helemaal Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Geplaatst door dick jansen:Je loopwerk modden... Is dat Limburgs voor het laten repareren van je schoenen, of begrijp ik het niet helemaal Met groet, Dick, beste schoenmaker, hou je bij je leest! Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Geplaatst door dick jansen:Je loopwerk modden... Is dat Limburgs voor het laten repareren van je schoenen, of begrijp ik het niet helemaal Met groet, Nee, das zoiets als een rollator aerodynamisch maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 mei 2003 Author Report Share Posted 7 mei 2003 Zo, het gaat weer nergens over . Ik heb niet de neiging mijn schoenen opnieuw te laten verzolen of er spoilers op en aan te monteren. Het gaat hier om een cd-loopwerk en een digitaal/analoog-converter. In welk van de 2 apparaten heeft het (de meeste) zin de clock te vervangen door een betere? Of moet het in allebei de apparaten gebeuren? Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is Nu wel ja, dank je.. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 mei 2003 Author Report Share Posted 7 mei 2003 Geplaatst door JSA:nee Nog steeds een bezopen wazig antwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Wazig? Vrij duidelijk toch? Je hebt ja en je hebt nee. Maar wat denk je van allebei? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Geplaatst door JSA:Wazig? Vrij duidelijk toch? Je hebt ja en je hebt nee. Maar wat denk je van allebei? JSA is in een jolige bui Sodejuu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Deze fouten moeten bij de basis aangepakt worden,dus het loopwerk. Vermoed ik??? IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Loopt de dac niet dmv een pll mee met de bron mee? Dan zou ik denken dat alleen de bron belangrijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 mei 2003 Report Share Posted 7 mei 2003 Jasper heeft gelijk. Het is in het algemeen gewoon "nee" Tenzij je heel erg handig bent. Bij een losse externe DAC moet de clock terug gewonnen worden uit het digitale S/PDIF signaal. Dat gaat met een PLL. Bij de eenvoudiger DAC's doet een receiver chip dat en zo'n chip heeft i.d.d. niet de kleinste jitter. Bij de hele dure DAC's zit er een kristal gestuurde tweede PLL in om die clock jitter verder te verkleinen. Dat is niet zomaar een simpele X-Tal oscillator. Kant en klare zelfbouwpakketten heb ik op het internet niet gezien om zelf zo'n betere X-tal PLL in te bouwen, dat moet je dus zelf bedenken en bouwen. Dat vereist toch wel een gedegen elektronicakennis. Het is niet zomaar even een ander moduultje er in prikken. Ter orientatie wat hier allemaal bij komt kijken ga eens op de TubeDac pagina kijken: http://members.chello.nl/~m.heijligers/DAC...html/dactop.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 mei 2003 Author Report Share Posted 8 mei 2003 Geplaatst door Pjotr:Jasper heeft gelijk. Het is in het algemeen gewoon "nee" Tenzij je heel erg handig bent. Bij een losse externe DAC moet de clock terug gewonnen worden uit het digitale S/PDIF signaal. Dat gaat met een PLL. Bij de eenvoudiger DAC's doet een receiver chip dat en zo'n chip heeft i.d.d. niet de kleinste jitter. Bij de hele dure DAC's zit er een kristal gestuurde tweede PLL in om die clock jitter verder te verkleinen. Dat is niet zomaar een simpele X-Tal oscillator. Kant en klare zelfbouwpakketten heb ik op het internet niet gezien om zelf zo'n betere X-tal PLL in te bouwen, dat moet je dus zelf bedenken en bouwen. Dat vereist toch wel een gedegen elektronicakennis. Het is niet zomaar even een ander moduultje er in prikken. Ter orientatie wat hier allemaal bij komt kijken ga eens op de TubeDac pagina kijken: http://members.chello.nl/~m.heijligers/DAC...html/dactop.htm Dus alleen het cd-loopwerk. Dat scheelt weer kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts