saroes Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Ik ben in het bezit van een thorens td146. Wie heeft er ook een ,en kan mij vertellen hoe ik deze kan verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Kijk eens op deze site platenspelers.nl Hier wordt een TD-124 omgebouwd misschien heb je er wat aan. En kijk ook eens hier platenspeler.com Hier staan ook nog wat tips voor het ombouwen van een Thorens. Veel succes Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 www.theanalogdept.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
saroes Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 Hallo Marcel, bedankt ik ga nu meteen kijken. Ik laat je wat weten. groetejs Roger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Saroes, Interessante vraag. Het zijn de zaken die je ook bij een TD160 doet: - dempen van plateau met bitumen. - dempen van subchassis met bitumen - bepaald soort dempingsmateriaal op de headshell - arm omwikkelen met loodgieters- teflon- tape - subchassis verstijven tussen plateaulager en armlager - armbedrading vernieuwen - signaalkabel vernieuwen - aarding op de goeie manier aansluiten - alle afstellingen in orde brengen: VTF VTA SRA, azymuth, zenith, geometrie , dwarsdrukcompensatie, spoortests uitvoeren - bodemplaat vervangen door een stevigere met finke gaten erin - sokkel vervangen door een stijvere/ zwaardere - plateaulager smeren met vet ipv olie als speling groot is - armlagers bijstellen - afstellen van de vering van het subchassis, creeeren van een goeie "wobble" - waterpas stellen - afsluitcapaciteit resp afsluitimpedantie op orde brengen voor resp mm en mc - contacten reinigen - muting- schakelaars verwijderen, indien aanwezig - automatiekmechanisme verwijderen - matten proberen: zelbouw of handelsmodellen: kurk/ vilt/ ladebodembekleding/ bituum/ oude lp's - andere motor inbouwen: evt dc- motor met stuurschakeling - headshell vervangen door zelfbouwmodel - cueing: hoogte en daalsnelheid corrigeren: evt reinigen en voorzien van nieuwe dempingsolie - fuid damper toevoegen: evt zelfbouw - nieuwe snaar of snaar en loopvlak reinigen - motor smeren - stand van motoras opnieuw instellen - schuimpjes uit veren van subchassis halen - sokkel voorzien van bituum- demping - spikes onder de sokkel plaatsen - zware granieten of marmeren plaat onder de DT - halve squashballen onder DT - naaldkrachtinstelling ongebruikt laten, deze op max instellen en naaldkrachtweger gebruiken - zwaarder contragewicht waardoor effectieve armmassa lager wordt Misschien zijn hier en daar op het Web nog wel meer suggestisch te vinden. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts