quad and more Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Wie bouwt er met me een Grado ra 1 mee De kast is al klaar alleen de rest nog... Wie kan me de print maken Ontwerp is er ( dankzij seoman ) van de print alleen zoek ik nog een printen -maker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 hmmm wederom niet te zien! Hier is het plaatje alsnog! Er volgen natuurlijk: layout, schema Groetjes SImon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Komplete schema! Marcel wil een andere opamp gebruiken dan ik gebruikt heb. De componeten zijn in te vullen naar wens. De layout is nog niet helemaal af. Maar dit is de opzet! Mensen die nog goeie tips hebben tav de layout of componenten laat maar horen!!! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 27 januari 2005 Author Report Share Posted 27 januari 2005 De toegepaste ic`s zijn Van Burr Brown de opa 134 Dit is een beter ic dan de origineel toegepaste njm 4556 . Beter specs. en betere verkrijgbaarheid Kosten ongeveer 3 euro per stuk ( 2 stuks nodig ) Verder nodig wat 1 % 1/4 watt weerstanden en 2 condensatoren van 0,1uF van goede kwaliteit ( chateau roux of van intertechnik ) Een goede potmeter van Alps of Noble) Een blokje meranti hout Goede cinch chassis delen Een aan/uit schakelaartje Klein bevestigings materiaal zoals schroefjes en asgeleiders Krimpkous en kabel ( eventueel zilverkabel ) En natuurlijk twee rechter handen Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 We zijn op zoek naar mensen die interresse hebben in het printje! Als ik er 1 laat maken door europrint dan kost het 37.52 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 printer output van de print! De printer output is niet helemaal correct. Maar dat komt omdat ik thuis een gekraakte versie heb draaien en die heeft moeite met printen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Ja, dat is leuk! Ik heb al een tijdje een bookmark in mijn favorieten van de website van iemand die het ding uit elkaar heeft getrokken. Hebben jullie je informatie daar vandaan?? Ik wil wel twee printjes! Zet mij maar op de lijst. Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 27 januari 2005 Author Report Share Posted 27 januari 2005 Nee, hier heb ik de info niet vandaan Je bedoelt zeker deze http://www.geocities.com/rubin_jpk/rubin/page_4.html Als je een beetje handig bent kan je zo`n ding vor een luttel bedrag zelf in elkaar zetten. Nieuw kost zo`n versterkertje zo`n 400 euro. Als je hem zelf maakt kost het je hooguit een paar tientjes ( 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Ja,dat is leuk! Ik heb al een tijdje een bookmark in mijn favorieten van de website van iemand die het ding uit elkaar heeft getrokken. Hebben jullie je informatie daar vandaan?? Ik wil wel twee printjes! Zet mij maar op de lijst. Matthias. Dan zitten we al op 4 = 11.20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hou er wel rekening mee dat de OPA134 geen high current opamp is en de NJM4556 wel. De OPA134 levert max. 35mA, de NJM4556 max 70mA. Klankmatig is de OPA134 wel beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hou er wel rekening mee dat de OPA134 geen high current opamp is en de NJM4556 wel. De OPA134 levert max. 35mA, de NJM4556 max 70mA. Noem dat maar 'high current' Trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik neem aan dat het hier om een koptelefoonversterker gaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hou er wel rekening mee dat de OPA134 geen high current opamp is en de NJM4556 wel. De OPA134 levert max. 35mA, de NJM4556 max 70mA. Noem dat maar 'high current' Trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik neem aan dat het hier om een koptelefoonversterker gaat? Bij opamps in DIL uitvoering is dat idd high current. Ik heb die term daarvoor niet bedacht Het gaat idd om een hoofdtelefoorversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Bij opamps in DIL uitvoering is dat idd high current. Ik heb die term daarvoor niet bedacht Dat begrijp ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hou er wel rekening mee dat de OPA134 geen high current opamp is en de NJM4556 wel. De OPA134 levert max. 35mA, de NJM4556 max 70mA. Noem dat maar 'high current' Trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik neem aan dat het hier om een koptelefoonversterker gaat? Bij opamps in DIL uitvoering is dat idd high current. Ik heb die term daarvoor niet bedacht Het gaat idd om een hoofdtelefoorversterker. Je zou kunnen overwegen om de LM12 te gebruiken Die kan 10A leveren of de L165 die doet 't met 3A Maar dat past niet op het printje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hou er wel rekening mee dat de OPA134 geen high current opamp is en de NJM4556 wel. De OPA134 levert max. 35mA, de NJM4556 max 70mA. Noem dat maar 'high current' Trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik neem aan dat het hier om een koptelefoonversterker gaat? Bij opamps in DIL uitvoering is dat idd high current. Ik heb die term daarvoor niet bedacht Het gaat idd om een hoofdtelefoorversterker. Je zou kunnen overwegen om de LM12 te gebruiken Die kan 10A leveren of de L165 die doet 't met 3A Maar dat past niet op het printje Lijkt me niet nodig voor een koptelefoon 10A vind ik nog steeds niet schokkend trouwens, maar ja, ik ben 'verpest' door m'n stage denk ik 30.000A... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hou er wel rekening mee dat de OPA134 geen high current opamp is en de NJM4556 wel. De OPA134 levert max. 35mA, de NJM4556 max 70mA. Noem dat maar 'high current' Trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik neem aan dat het hier om een koptelefoonversterker gaat? Bij opamps in DIL uitvoering is dat idd high current. Ik heb die term daarvoor niet bedacht Het gaat idd om een hoofdtelefoorversterker. Ach wat je wil! Je kunt hem ook gewoon als x keer buffer gebruiken. Die weerstand aan de uitgang geeft wat stabiliteit bij capacitive belastingen en natuurlijk enige kortsluitvastheid. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hou er wel rekening mee dat de OPA134 geen high current opamp is en de NJM4556 wel. De OPA134 levert max. 35mA, de NJM4556 max 70mA. Noem dat maar 'high current' Trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik neem aan dat het hier om een koptelefoonversterker gaat? Bij opamps in DIL uitvoering is dat idd high current. Ik heb die term daarvoor niet bedacht Het gaat idd om een hoofdtelefoorversterker. Je zou kunnen overwegen om de LM12 te gebruiken Die kan 10A leveren of de L165 die doet 't met 3A Maar dat past niet op het printje Lijkt me niet nodig voor een koptelefoon 10A vind ik nog steeds niet schokkend trouwens, maar ja, ik ben 'verpest' door m'n stage denk ik 30.000A... Ik vind 10A voor een opamp wel schokkend!! (Ondanks mijn high current ervaringen.) Groeten SImon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hou er wel rekening mee dat de OPA134 geen high current opamp is en de NJM4556 wel. De OPA134 levert max. 35mA, de NJM4556 max 70mA. Noem dat maar 'high current' Trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik neem aan dat het hier om een koptelefoonversterker gaat? Bij opamps in DIL uitvoering is dat idd high current. Ik heb die term daarvoor niet bedacht Het gaat idd om een hoofdtelefoorversterker. Je zou kunnen overwegen om de LM12 te gebruiken Die kan 10A leveren of de L165 die doet 't met 3A Maar dat past niet op het printje Lijkt me niet nodig voor een koptelefoon 10A vind ik nog steeds niet schokkend trouwens, maar ja, ik ben 'verpest' door m'n stage denk ik 30.000A... Ik vind 10A voor een opamp wel schokkend!! (Ondanks mijn high current ervaringen.) Groeten SImon Voor een op-amp is het idd veel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Goede Avond, Heb zelf al 2,5 jaar een RA-1 in gebruik, zelf gemaakt met 1 enkele 4556. Aan componenten is dit in totaal 14 euro geweest en nu istie al zeer in de buurt van het orgineel. Heb zelf alles op een halve eurocard gefreubeld, maar pas op dat je de boel goed afschermd voor HF. Het is een perfecte tuner :S Indien ik kan helpen, ik hoor het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Mijn keuze voor het ic is gevallen voor de Burr Brown opa 134 in een dubbele opstelling. Als je de njm 4556 gebruikt is het linker en rechter kanaal binnen een enkel ic opgebouwd wat volgens mij de kanaalscheiding niet echt ten goede komt. Een euro-kaart afmetingen ( 100 x 80 mm ) zijn te groot voor de behuizing. Eventuele HF storingen filter ik weg m.b.v ferriet kernen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Goede Avond, Heb zelf al 2,5 jaar een RA-1 in gebruik, zelf gemaakt met 1 enkele 4556. Aan componenten is dit in totaal 14 euro geweest en nu istie al zeer in de buurt van het orgineel. Heb zelf alles op een halve eurocard gefreubeld, maar pas op dat je de boel goed afschermd voor HF. Het is een perfecte tuner :S Indien ik kan helpen, ik hoor het wel Dat die versterker zich gedraagt als een tuner is niet zo verwonderlijk met die extreem hoge weerstand waardes. Ik heb zelf eens de AD797 gebruikt als versterker en de hoogste weerstand was 300Ohm! Dat is toch wel effe andere koek. (zie ook het schema in pdf formaat) Waarom die grado zulke waardes heeft weet ik niet maar blijkbaar werkt 't goed. Maar dat is wel vragen om veel ruis en veel instraling. De HF storing zou bij dit printje ondervangen moeten worden door het grote massa vlak. En natuurlijk de korte bedrading. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Heb alles extreem compakt gebouwd, met zilvercoax voor het signaal. oppervlak is halve eurokaart incl batterijen..., in een geaard weekijzeren doosje Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 29 januari 2005 Author Report Share Posted 29 januari 2005 Heb je er een fototje van ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Hallo knutselaars, Afgezien dat zoiets zelfbouwen leuk is, kan iemand mij ook vertellen wat er zo speciaal is aan die Grado? Mooi printje Simon, ziet er goed uit. Met welk pakket heb je dat gemaakt als ik vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Hallo knutselaars, Afgezien dat zoiets zelfbouwen leuk is, kan iemand mij ook vertellen wat er zo speciaal is aan die Grado? Mooi printje Simon, ziet er goed uit. Met welk pakket heb je dat gemaakt als ik vragen mag? Dankje 't is gemaakt met ulticap 5.72(2001) en Ultiboard 2001 Op mijn werk heb ik nu Multicap 7 & ultiboard 7 dat begint weer ergens op te lijken. Ik vind de 3D optie van ultiboard erg charmant! Ik heb geen idee wat er zo bijzonder is aan de grado maar ik heb gewoon dat printje gemaakt omdat ik dat leuk vind, en omdat Quad and more dat vroeg. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts