mordante Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik heb momenteel een Rotel RB1070 staat, deze bevalt prima maar ik denk wel dat het beter kan. Nu heb ik ergens eem set Sphinx project 12 mk1 te koop zien staan voor een redelijk bedrag. Heeft iemand hier ervaring met de mono blokken? en hoe verhouden deze zich te opzichte van de Rotel. Ik ben namelijk oip zoek naar een set mono blokken zoadt ik die dicht bij mijn speakers kan zetten. Dit vanwege 2 redenen. Ik wil mijn eind amp eigenlijk uit mijn meubel, zodat ikmijn tuner kan terug zetten en ik wil mijn amps dicht bij mijn speakers. Het mooie aan de rotel vind ik: veel detail alles goed in balance (hoog of laag niet ovedreven) niet te warm. (versterkers zoals de Rega mira etc vind ik veel te warm klinken) muziekaal (in vergelijk met een aantal arcam spelers die ik heb gehoord, arcam kinkt wel goed maar weinig inspirerend) Minder vind ik: mischien wat weinig punch. de bas zou iets meer body mogen hebben klote k#t speaker aansluitingen, ze zitten naar mijn mening veel te dicht op elkaar. Sorry maar ik ben geen held in het omschrijven van het geluid wat ik wil/heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Mordante, Zelf heb ik de Sphinx blokjes ook gehad. Ik kan je vertellen dat het behoorlijk aanstuurt in het laag, dus "punch", dat is er zeker bij. Bovendien zijn ze erg stabiel bij lage impedanties, en draaien tot 20 wat in klasse A. Verder vond ik ze i.c.m. de project two voorversterker best snel en analytisch klinken, toen samen met mijn electrostaten best een mooie combinatie. Let er wel op, zeker de oude versies moeten nogal eens gereviseerd worden ! Maar of jij er gelukkig van gaat worden als je het met Rotel gaat vergelijken, dat is naar mijn mening nogal vloeiend en zacht in het hoog..... Eigenlijk eerst maar eens vragen of je ze thuis eens mag aansluiten voordat je ze gaat kopen. M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik heb de rotel RB993 en de sphinx p12 mk1 gehad, maar daarbij was de Rotel veruit de beste. Het hoog van de Sphinx zit niet goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 januari 2005 Author Report Share Posted 23 januari 2005 bedankt, mischien ga ik wel luisteren maar ik weet het nog niet zo slecht is mijn Rotel nog niet. Wel zou ik graag een keer monoblokken willen, die kan ik fijn vlakbij mijn speakers neer zetten. Iemand suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts