caramba65 Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Hallo forumlezers, Laatst las ik wederom een resentie van speciale contactspray die je gebruikt om alle contacten tussen interlinks en connectoren beter te laten geleiden. Het zou een enorme verbetering bewerkstelligen die vergelijkbaar zou zijn met een behoorlijke upgrade in apparatuur. Nu ben ik eigenlijk wel een nieuwsgierig mens, heb eventjes gezocht en weet nu dat het spul te koop is in Duitsland, maar dan kost zo'n klein flesje wel 45 euro..... Heeft er iemand ervaring met dergelijk spul, en kan mij dan hopelijk ook vertellen of het een zinvolle aanschaf is ? M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 ...en kan mij dan hopelijk ook vertellen of het een zinvolle aanschaf is ? Laat je niet oplichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 23 januari 2005 Author Report Share Posted 23 januari 2005 Hallo forumlezers, Ik weet het, het klinkt ook erg vreemd, maar lees de reviews van Caig (Pro Gold) maar eens op www.audioreview.com. M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Hallo forumlezers, Ik weet het, het klinkt ook erg vreemd, maar lees de reviews van Caig (Pro Gold) maar eens op www.audioreview.com. M.v.g. Roland Bij mij koop je een vergelijkbaar product voor de helft Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Dat contacktspray reinigende eigenschappen heeft op schakelaars, potmeters ed, geloof ik best. Maar dat je set hierdoor ''beter'' zou gaan klinken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Hallo forumlezers, Ik weet het, het klinkt ook erg vreemd, maar lees de reviews van Caig (Pro Gold) maar eens op www.audioreview.com. M.v.g. Roland Als je zo'n review voor waar aanneemt moet je het gewoon gaan kopen, hier hoor je toch alleen maar tegenstrijdige meningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Hallo forumlezers, Heeft er iemand ervaring met dergelijk spul, en kan mij dan hopelijk ook vertellen of het een zinvolle aanschaf is ? M.v.g. Roland Vervuilde contacten reinigen is wel degelijk zinvol en hoorbaar , vooral bij buizen versterkers .( buisvoeten en pinnen e.d.) Stereo bladen kan je kopen en lezen maar geloven van wat zij allemaal , aan wervende teksten , schrijven ? Neem dat maar met een flinke korrel zout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Dat reinigen gaat ook prima met wat alcohol (te koop voor een paar euro bij het Kruitvat, kun je daar gelijk nog een paar mooie CDs kopen) of met speciale contactspray die je voor 5-10 euro in een electronicazaak kunt kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik gebruikte eerder ook eerst alcohol (96%), maar kreeg de gelegenheid om de ProGold eens uit te proberen. Ik heb het daarna gelijk ook over laten vliegen. Dit spul doet het werkelijk een stuk beter dan alcohol. Het is idd wel duurder dan alcohol en in Europa is het zwaar overpriced. Zelfs rechtstreeks af fabriek inc. verzendkosten ben je goedkoper uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Dat contacktspray reinigende eigenschappen heeft op schakelaars, potmeters ed, geloof ik best. Maar dat je set hierdoor ''beter'' zou gaan klinken.... contactspray is troep..... je potmeters en aansluitingen worden vettig en er blijft zo veel meer stof aan zitten..... (wellicht dat die audiofiele meuk niet vet is...... en dus beter werkt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Doet me denken aan een experiment op het bedrijf van mijn vader. Een vertegenwoordiger kwam met een vloeistof waarmee je elektromotoren kon behandelen, de wikkelingen, koolborstels, collector e.d. werden dan tegen vocht beschermd. Na de behandeling lieten ze de (open!) motor in een emmer met zeewater zakken, het ding bleef onder water gewoon doorlopen. Ik denk dat het ook prima werkt als je de audioaparatuur ook onder water wil gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 van dit sooort plaatsingen word ik echt moe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Gebruikt al jaren KONTAKT 61 komt uit Duitsland en werkt uitstekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Doet me denken aan een experiment op het bedrijf van mijn vader. Een vertegenwoordiger kwam met een vloeistof waarmee je elektromotoren kon behandelen, de wikkelingen, koolborstels, collector e.d. werden dan tegen vocht beschermd. Na de behandeling lieten ze de (open!) motor in een emmer met zeewater zakken, het ding bleef onder water gewoon doorlopen. Ik denk dat het ook prima werkt als je de audioaparatuur ook onder water wil gebruiken. Mwahahaaaa Ja daag!!! Hoezo broodje aap! Zelfs speciaal onder vacuum geimpregneerde generatoren en motoren gaan kapot als je ze op zee gebruikt! En dan alleen al omdat hij zilte lucht binnen zuigt. Het duurt langer (door het impregneren) maar gegarandeerd succes. Ik heb wel eens een boegschroef motor gezien die gewoon in het water hing. Maar die was gewikkelt met pfte snoeren. Dus geen koper met schellak. De mechanische stress op de lakken is zo groot dat het zout altijd wint! ps gewone kontakt spay is idd veel te vet voor audio toepassingen. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik gebruikte eerder ook eerst alcohol (96%), maar kreeg de gelegenheid om de ProGold eens uit te proberen. Ik heb het daarna gelijk ook over laten vliegen. Dit spul doet het werkelijk een stuk beter dan alcohol. Het is idd wel duurder dan alcohol en in Europa is het zwaar overpriced. Zelfs rechtstreeks af fabriek inc. verzendkosten ben je goedkoper uit. Gebruik dit spul (Progold) al een paar jaar en het werkt inderdaad erg goed. As ik me niet vergis is er inmiddels een Nederlandse importeur. Helaas met bijbehorende nederlandse prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik gebruikte eerder ook eerst alcohol (96%), maar kreeg de gelegenheid om de ProGold eens uit te proberen. Ik heb het daarna gelijk ook over laten vliegen. Dit spul doet het werkelijk een stuk beter dan alcohol. Het is idd wel duurder dan alcohol en in Europa is het zwaar overpriced. Zelfs rechtstreeks af fabriek inc. verzendkosten ben je goedkoper uit. Gebruik dit spul (Progold) al een paar jaar en het werkt inderdaad erg goed. Uhhh, welk type ProGold Progold G5 XP Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik gebruikte eerder ook eerst alcohol (96%), maar kreeg de gelegenheid om de ProGold eens uit te proberen. Ik heb het daarna gelijk ook over laten vliegen. Dit spul doet het werkelijk een stuk beter dan alcohol. Het is idd wel duurder dan alcohol en in Europa is het zwaar overpriced. Zelfs rechtstreeks af fabriek inc. verzendkosten ben je goedkoper uit. Gebruik dit spul (Progold) al een paar jaar en het werkt inderdaad erg goed. Uhhh, welk type ProGold Progold G5 XP En wat is het verschil tussen G5 XP en G5S-6 en G5MS-15 Verpakking en hoeveelheid Met een kwastje smeren , sprayen (incl.drijfgas) of sprayen met een pompje. In de samenstelling zit naar mijn weten geen verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik gebruikte eerder ook eerst alcohol (96%), maar kreeg de gelegenheid om de ProGold eens uit te proberen. Ik heb het daarna gelijk ook over laten vliegen. Dit spul doet het werkelijk een stuk beter dan alcohol. Het is idd wel duurder dan alcohol en in Europa is het zwaar overpriced. Zelfs rechtstreeks af fabriek inc. verzendkosten ben je goedkoper uit. Beste Caramba65, Ik heb ook jaren medicinale alcohol (96%) gebruikt voor het reinigen van de connectoren en interlinks. Later ben ik het contactreinigingsmiddel KONTAK gaan gebruiken. Dit spul werkt ook prima. Wel duur,ik betaalde in het guldentijdperk een 100,- gulden ervoor,maar ik doe er nu al een jaar of 5 mee en van daaruit geredeneerd valt het wel mee in gebruik. Overigens er is ook nog een andere topic lopend over reinigeningmiddelen, namelijk de VDH The Solution. Dit spul ken ik niet,evenzo als de GoldPro. Beste Sodejuu, Hoeveel kost dat spul GoldPro? Bij wie kan je dat bestellen en hoe? Met groet, audiofreak Ik heb het spul HIER besteld (ProGold G100L). Ik heb de needledilpenser gekozen. Voor de uitprobeer kon ik gebruik maken van het flesje met kwast, maar 7,5ml voor $20 is wel wat veel als je de drievoudige hoeveelheid voor de dubbele prijs kan krijgen. De vloeistof in de needledispenser is gelijk aan de vloeistof in het flesje met kwast. Nog een dozijn borsteltjes erbij en het pakketje was compleet. Als je het niet op stel en sprong nodig hebt/wil gebruiken, dan blijven de verzendkosten ook nog binnen de perken. Wat het spul in NL kost weet ik niet. Wel dat een probeerkit in Dtl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Normale contact spray zoals contact 60 werkt in eerste instantie wel maar heeft op de lange duur een nare eigenschap. Het tast de metalen aan welke dan gaan oxideren hetgeen ik meerdere keren heb meegemaakt bij de bekende gele instelpotmeters welke daarna gewoon helemaal defect waren. Contact spray kan je wel gebruiken echter dien je na te behandelen met contact WL om de reststoffen en vetten weg te spuiten. Spuit normale contact spray maar eens op een koperen strip of op een print en wacht af en je zal zien dat de boel ernstig gaat oxideren waarna waardeloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 van dit sooort plaatsingen word ik echt moe. Ga dan lekker slapen Joopus Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 dank je Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 van dit sooort plaatsingen word ik echt moe. Ga dan lekker slapen Joopus Marcel ook een ma rantz 6000 ose Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 24 januari 2005 Author Report Share Posted 24 januari 2005 Oke dan, Maar nu de hamvraag, is het in Nederland te koop, en zo ja, waar dan ? Als ze hier nu van die belachelijke prijzen vragen, zou het dan wat zijn om het met een aantal mensen het samen te bestellen in de states ? Laat maar horen...... M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 30 januari 2005 Author Report Share Posted 30 januari 2005 Hallo alle, Nu heb ik de spray vanmorgen gebruikt op alle overgangen van connectoren en pluggen. Wel eerst alles zo goed als mogelijk schoongemaakt met alcohol, en dan vervolgens spayen maar, enkele minuten laten drogen en wederom vastpluggen. Tsjonge, dat is echt een aanrader, een echte upgrade !!!!! Eigenlijk had ik ook het middel eens willen testen waarmee je de oxides voor de volle 100% kunt verwijderen alvorens de spray te gebruiken. Enige luisterindrukken: Het speelt allemaal een heel stuk gemakkelijker, betere soundstage, meer rust en controle. En te koop in Nederland, bij www.dejongsystems.nl (de buizengoeroe uit Brabant) voor een redelijke prijs van 28 euro !!!!! Het heet: Progold 100 van het merk Caig, in spuitbusje. M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts