Jump to content

Nieuwe Speakers


Arnie
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een paar nieuwe speakers... Na 1,5 jaar met de TLX-200 van JBL gedraaid te hebben, wil ik toch naar wat anders overstappen.

 

Ik ben dus opzoek naar een paar (kleine) monitor speakers, heeft iemand van jullie nog een advies?

 

Aangezien ze op m'n slaapkamer draaien zullen ze relatief dicht op de muur staan, en hoogstwaarschijnlijk aan de wand hangen.

Het zal wel 2e hands worden, m''n budget is zo'n 150 a 200 euro...

 

De reden dat ik de JBL's wegdoe is omdat vooral het middengebied wat snel "volloopt" en ze wat troebelig klinken. nou zou misschein een betere plaatsing al wat schelen, maar dat is erg moeilijk te realiseren op m'n slaapkamer :(

Link to comment
Share on other sites

Hallo Arnie,

 

Aardige speakers (2e hands) voor een bedrag tot zo'n 200 euro zal nog wel gaan, maar speakers die dan ook nog vrijwel tegen de muur geplaatst kunnen worden....

Dan wordt de spoeling al aardig dun, vrees ik. :unsure:

 

Bij voorkeur zou ik dan gaan zoeken naar een speaker met de basreflexpoort aan de voorkant, of een gesloten kast, maar die kom je niet zo vaak tegen.

 

Ik weet niet of/in hoeverre je budget nog iets te rekken is, maar als je budget 100,- euro meer zou zijn, dan kun je voor 299,- een setje Linn Kan's bemachtigen!

 

00007469.jpg

 

Die staan nu te koop bij Studio107 in Den Haag.

(incl: 6 maanden garantie)

Ze zien er simpel uit, maar kunnen geweldig klinken.

 

Die heb ik zelf ook een tijdje gehad.

De Linn Kan's zijn speciaal ontworpen om tegen een muur te worden geplaatst.

(wel bij voorkeur op stands)

 

Die kleine speakers kunnen fantastisch klinken, maar hebben wel een vrij krachtige, stabiele versterker nodig.

Er zijn mensen met een (Naim) set van duizenden euro's die nog steeds met die Linn Kan's draaien!

 

Verder zou je kunnen kijken op Marktplaats.nl

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

<_<

Ik vermoedde al dat juist die zin weer geqoute zou gaan worden :DB)

 

Ik doelde met die uistpraak niet op mezelf, maar bedoelde te zeggen, dat je voor die 300,- euro dan een setje speakers hebt, die een heeel eind kan 'meegaan' met de groei (kwaliteit) van de set.

(+ ze voldoen ideaal aan de eis dat ze vrijwel tegen de muur kan/moeten staan)

 

Ik heb net echter even gekeken naar Arnie's set in zijn profiel, en denk dat een paar B&W 302's een geschiktere optie zullen zijn.

Maarja, je moet ze wel net even tegenkomen.

 

Of een setje Mission 760's :)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net echter even gekeken naar Arnie's set in zijn profiel, en denk dat een paar B&W 302's een geschiktere optie zullen zijn.

Maarja, je moet ze wel net even tegenkomen.

 

Of een setje Mission 760's :)

Bedankt voor de tip's!

 

Ik denk dat je hiermee vooral verwijst naar m'n versterker? en niet zozeer naar de andere speakerzooi?

 

Ik ben zojuist zowel de B&W's als de Mission's tegengekomen op marktplaats :D dus even afwachten....

Link to comment
Share on other sites

Kunnen deze Missions dan ook goed dicht tegen een muur spelen'?

 

Ze klinken wel beter op een paar stands,

maar kunnen ook dicht op de muur.

 

Ze kwamen een jaartje of 10 geleden als beste uit de consumentengids test.

Normaal zegt mij dat helemaal niks, maar veel mensen hechten daar wel waarde aan.

 

Ze hebben de baspoort aan de voorkant wat zondermeer een voordeel is, bij plaatsing dicht op een muur.

 

Als je ze op een boekenplank plaatst, zou je ook nog kunnen overwegen om er een setje kegels onder te doen.

(zie foto)

 

catalog3639.jpg

 

Dit komt met name de basweergave ten goede. (strakker, minder gauw dreunend)

 

Deze kegels kun je ook bij de Mediamarkt kopen.

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Ik weet het niet ideaal, en al helemaal niet audiofiel verantwoord..... tongue.gif maar ja het is even niet anders sad.gif

Ok, niet ideaal, maar je moet maar zo denken:

Als 't met die muurbeugels al goed/naar tevredenheid klinkt, kan 't alleen nog maar beter worden mocht je ooit gaan verhuizen naar een grotere kamer!

 

Dan heb je in ieder geval al speakers die in meerdere opstellingen goed kunnen klinken :)

Link to comment
Share on other sites

Klopt, die gedachte heb ik nu dus ook... nog maar even een paar jaar wachten dus. Alles staat namelijk nu nog op m'n slaapkamer opgesteld, en dat is nu eenmaal behelpen :rolleyes: maar ik ben wel van mening dat het wat beter kan als dat nu die JBL's doen...

Link to comment
Share on other sites

Die B&W serie kan ik trouwens ook kopen via marktplaats (al even mailcontact gehad) aangezien ik nu maar even afga op de mening van de mensen die deze speakers beter kennen als mij, ben ik dus benieuwd welke jullie/alco :D preferen.. de mission of de B&W?

 

Uiteraard is luisteren altijd een pre, dat weet ik ook

Link to comment
Share on other sites

Ik zou dan zelf denk ik toch voor de B&W 302 gaan.

Van die weet ik namelijk zeker dat ze vlak bij een muur goed klinken.

 

De 302 heeft een basgleuf aan de voorkant, onder de woofer.

 

505497-elec_lg.jpg

 

Op deze site kun je enke bevindingen lezen van kopers van deze speaker.

Link to comment
Share on other sites

even afgezien van de Mission en de B&W zou een speaker met een poort aan de voorzijde of een gesloten systeem al een beter resultaat moeten opleveren?

Nou, het is niet per definitie zo dat een speaker met een basreflexpoort aan de voorkant beter klinkt, maar wel dat deze dan beter geschikt is om tegen/vlak voor een muur te zetten.

Bij een gesloten systeem is in de meeste gevallen 't laag strakker, en deze luidsprekers zijn makkelijker te plaatsen.

Maar de meeste goedkope speakers zijn basreflex speakers, omdat die iets meer laag weergeven.

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...