Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Vrachtkosten vallen erg mee, in totaal van door-to-airport service voor US$ 650,-- met xsbaggage.com. Het wordt dan niet verscheept als vracht maar als unattended luggage. Afhandeling op Schiphol kost ongeveer
Link to comment
Share on other sites

Het wordt dan niet verscheept als vracht maar als unattended luggage.

Is dat wel goed verzekerd dan? Tenslotte een mooi stel speakers, Avalon kennende niet goedkoop maar kennelijk op deze wijze voordelig genoeg om de moeite te nemen ze uit Amerika te laten overkomen. Zonde als daar wat mee gebeurt.

 

Bijkomend is dan alleen nog BTW 19% over de faktuurprijs plus vrachtkosten en 9% invoerrecht.

Zorg dat je een douanefactuur (commercial invoice) hebt met een fors lager bedrag, scheelt je een hoop belasting! Laat desnoods vermelden dat het 2e hands goederen zijn, kan invoerrechten schelen.

 

Wees wel realistisch, bijv. de prijs van een instapmodel van B&W of ander hier gangbaar, bekend merk. Douaniers hebben hier echt geen verstand van, ze gaan gewoon op het gevoel af.

 

(ik importeer en exporteer regelmatig duurzame goederen - geen hifi maar medische apparatuur - en geef je dit "advies" vanuit de praktijk)

Link to comment
Share on other sites

Het wordt dan niet verscheept als vracht maar als unattended luggage.

Is dat wel goed verzekerd dan? Tenslotte een mooi stel speakers, Avalon kennende niet goedkoop maar kennelijk op deze wijze voordelig genoeg om de moeite te nemen ze uit Amerika te laten overkomen. Zonde als daar wat mee gebeurt.

 

Bijkomend is dan alleen nog BTW 19% over de faktuurprijs plus vrachtkosten en 9% invoerrecht.

Zorg dat je een douanefactuur (commercial invoice) hebt met een fors lager bedrag, scheelt je een hoop belasting! Laat desnoods vermelden dat het 2e hands goederen zijn, kan invoerrechten schelen.

 

Wees wel realistisch, bijv. de prijs van een instapmodel van B&W of ander hier gangbaar, bekend merk. Douaniers hebben hier echt geen verstand van, ze gaan gewoon op het gevoel af.

 

(ik importeer en exporteer regelmatig duurzame goederen - geen hifi maar medische apparatuur - en geef je dit "advies" vanuit de praktijk)

Ik weet het. Vergeet niet dat de verzekerde waarde nooit hoger is dan het faktuurbedrag.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet het. Vergeet niet dat de verzekerde waarde nooit hoger is dan het faktuurbedrag.

Daar heb je op zich een punt, dat klopt als je de transportverzekering van de vervoerder gebruikt.

 

Misschien zijn er mogelijkheden een separate transportverzekering af te sluiten, gebaseerd op de werkelijke factuur. Wij hebben een algemene transportverzekering, die werkt op basis van werkelijke waarde, maar dat is een bedrijfspolis met jaardekking, premie is op basis van onze omzet. Ik weet niet of je een enkel transport ook op deze wijze kan verzekeren.

 

BTW: prachtig stel speakers! dat vergat ik helemaal te vermelden ;)

Link to comment
Share on other sites

Zorg dat je een douanefactuur (commercial invoice) hebt met een fors lager bedrag, scheelt je een hoop belasting! Laat desnoods vermelden dat het 2e hands goederen zijn, kan invoerrechten schelen.

 

Wees wel realistisch, bijv. de prijs van een instapmodel van B&W of ander hier gangbaar, bekend merk. Douaniers hebben hier echt geen verstand van, ze gaan gewoon op het gevoel af.

 

(ik importeer en exporteer regelmatig duurzame goederen - geen hifi maar medische apparatuur - en geef je dit "advies" vanuit de praktijk)

Eeeeh.... volgens mij is dat fraude, of niet?

 

Lijkt me een beetje riskant om met je droomspeakers wat te gaan gokken om een paar tientjes goedkoper uit te zijn.... lijkt me de verkeerde zuinigheid.

Link to comment
Share on other sites

Zorg dat je een douanefactuur (commercial invoice) hebt met een fors lager bedrag, scheelt je een hoop belasting! Laat desnoods vermelden dat het 2e hands goederen zijn, kan invoerrechten schelen.

 

Wees wel realistisch, bijv. de prijs van een instapmodel van B&W of ander hier gangbaar, bekend merk. Douaniers hebben hier echt geen verstand van, ze gaan gewoon op het gevoel af.

 

(ik importeer en exporteer regelmatig duurzame goederen - geen hifi maar medische apparatuur - en geef je dit "advies" vanuit de praktijk)

Eeeeh.... volgens mij is dat fraude, of niet?

 

Lijkt me een beetje riskant om met je droomspeakers wat te gaan gokken om een paar tientjes goedkoper uit te zijn.... lijkt me de verkeerde zuinigheid.

Dit is geen fraude, de lagere douanefactuur geeft de intrinsieke waarde (dus de feitelijke waarde van de onderdelen) aan zodat je de over de winst voor allerlei tussenschakels geen BTW en invoerrechten betaalt.

 

Dit is usance in de internationale handel en zolang het allemaal in het redelijke blijft is er absoluut geen sprake van fraude.

Link to comment
Share on other sites

Maar aan de andere kant geldt vaak: belasting = gelegaliseerde diefstal door de staat ;)

 

Inkomstenbelasting? okay, prima. Maar waarom moet je extra belasting betalen als je een verzekering afsluit, om maar een voorbeeld te geven?

Link to comment
Share on other sites

Zorg dat je een douanefactuur (commercial invoice) hebt met een fors lager bedrag...

Belastingontduiking = fraude

Hier is geen sprake van belastingontduiking maar van belastingvermijding (ook wel genoemd belastingontwijking).

 

Ontduiking zou pas aan de orde zijn als je de belasting helemaal niet betaalt.

 

Zeker als het om gebruikte goederen gaat, of apparatuur die in het buitenland gerepareerd wordt, is het volkomen legaal om niet de nieuwwaarde te vermelden maar de op dat moment geldende martkwaarde op de commercial invoice te zetten.

 

Zie de invoer van Kraus' nieuwe auto: Kraus heeft de (lagere) feitelijke marktwaarde met succes als basis voor belastingheffing kunnen gebruiken. Omdat de auto uit Duitsland kwam, dus vanuit de EU beperkte de heffing zich tot BPM en BTW.

 

Had 'ie de auto echter uit de VS (of ergens anders buiten de EU) ge

Link to comment
Share on other sites

vorige week een setje chinese yiden audio af-1 speakers gekocht bij hifimakelaar.

JAJAJAJA IK zie ze denken MEUEEUUUEUEK het zij zo ik ben er heel blij mee iig en dat vind ik lekker belangrijker dan de vooroordelen. Als enige in NL heb ik ze niet boeiend maar maakt het wel lastiger voor de audioliefhebbers om er nu echt iets zinnigs over tezeggen/aftekraken :lol::D

 

Fotos zijn niet zo geweldig met een motorola rzr v3 telefoon genomen :ph34r:

 

yidenaudioaf17mn.jpg

yidenaudioaf1zonderfronts1mw.jpg

yidenaudioaf1metfronts4eo.jpg

 

Ik kreeg nog een mooie lijst met foto erbij op aanvraag (pakte hem uit de hal van de muur en meegenomen voor 5 euri met lijst) :D

Link to comment
Share on other sites

uitstekend! Ze klinken voor mij nual echt gewoon goed veel detail ivm met mijn vorige speaker floating synthese 1. Die een wat laid back geluid in zich had deze zijn een stuk sprankelender. Het laag heb ik een paar DB terug gedraaid op mijn ev's omdat mijn ruimte niet gebouwd is op 4x10" ik draai overingens met een bi-amp opstelling. ;) Dat viel wel op ze lusten graag wat power de TAN-90es met zijn 100wpc in 8ohm trekt ze niet lekker in zijn uppie dus hebben we maar 2x 55es stereobakken gebridged in mono en op het laag gezet..dat gaat een stuk lekkerder :D

 

Aankomende week komt ereen zekere speakerbouwer bij mij op visite die de filters eens zal bekijken die zal ongetwijfeld wel voor modificatie vatbaar zijn (caps,spoelen enz verbeteren) demping ook even meteen bekijken of daar nog iets mee tedoen valt, als we dan toch al bezig zijn kunnen we dat netzo goed ineens meenemen :)

Link to comment
Share on other sites

uitstekend! Ze klinken voor mij nual echt gewoon goed veel detail ivm met mijn vorige speaker floating synthese 1. Die een wat laid back geluid in zich had deze zijn een stuk sprankelender. Het laag heb ik een paar DB terug gedraaid op mijn ev's omdat mijn ruimte niet gebouwd is op 4x10" ik draai overingens met een bi-amp opstelling. ;) Dat viel wel op ze lusten graag wat power de TAN-90es met zijn 100wpc in 8ohm trekt ze niet lekker in zijn uppie dus hebben we maar 2x 55es stereobakken gebridged in mono en op het laag gezet..dat gaat een stuk lekkerder :D

 

Aankomende week komt ereen zekere speakerbouwer bij mij op visite die de filters eens zal bekijken die zal ongetwijfeld wel voor modificatie vatbaar zijn (caps,spoelen enz verbeteren) demping ook even meteen bekijken of daar nog iets mee tedoen valt, als we dan toch al bezig zijn kunnen we dat netzo goed ineens meenemen :)

Fijn om te horen. Zo te lezen heb jij power genoeg in huis om de Yidens aan te vuren ;) .

Laat die pannenkoeken maar wapperen :lol: .

 

Bij mij is dat nog een "verbeterpunt" :rolleyes: .

Mijn Translators(zie avatar) spelen nu op een 50W Arcam <_< . Dat gaat een heel eind goed en ik kan me er voorlopig best mee redden, maar d'r mot wel wat anders voor komen...

 

Wat dat modificeren betreft: verwacht daar niet teveel van. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook heel wat afgemod maar de verbeteringen waren alle marginaal.

Maar het is w

Link to comment
Share on other sites

Translators...ik ben bekend met de heliodoors zo tezien heb jij de reference? Mooie speakers ook zwaaaaar onderschat merk speakers onbekend maakt onbemind gelukkig weten wij wel beter! :)

Link to comment
Share on other sites

Als ik me niet vergis zijn dat Morel Supreme 110 tweeters. Als de rest van vergelijkbare kwaliteit is, dan is dat bepaald geen kattepis.

 

Oeps, kzie net de paarprijs. Daar koop je net 4 van de tweeters van...

 

Maar klinkt het goed, dan klinkt het goed ;)

Link to comment
Share on other sites

Belastingontduiking = fraude

Hier is geen sprake van belastingontduiking maar van belastingvermijding (ook wel genoemd belastingontwijking).

 

Ontduiking zou pas aan de orde zijn als je de belasting helemaal niet betaalt.

Hahaha, ja, die is goed! Dat klinkt alsof het legaal is om 5 miljoen dollar op een Zwitserse bankrekening te zetten en vervolgens slechts 30 duizend euro op te geven aan de belasting waar je dan keurig belasting over betaald.

 

De enige echte waarde voor hetgeen wat je invoert en de grondslag voor de belastingheffing is datgene wat je daadwerkelijk voor het produkt betaald hebt, inclusief verzendkosten. Ontwijking, vermijding en ontduiking zijn volgens mij allemaal hetzelfde en is allemaal strafbaar. En in Nederland is het meest strafbare feit wat iemand kan plegen fraude met belastingen geloof ik, dus ik zou wel uitkijken verder :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

(...)Hahaha, ja, die is goed! Dat klinkt alsof het legaal is om 5 miljoen dollar op een Zwitserse bankrekening te zetten en vervolgens slechts 30 duizend euro op te geven aan de belasting waar je dan keurig belasting over betaald.(...)

Die vergelijking gaat hier niet op. Wel even goed de belastingwetgeving er op naslaan voordat je vergelijkingen trekt.

 

Invoerrechten worden geheven over de waarde in het economisch verkeer. Dat kan de nieuwprijs zijn, de feitelijk betaalde prijs, een waarde vastgesteld door een be

Link to comment
Share on other sites

Gisteren bij Haudio geweest voor overleg over mijn kapotte Kiseki Blue Agaat element en wel of niet laten repareren of toch maar een nieuw element kopen.

Het valt te repareren,maar de kosten ervan zijn net zoveel als een nieuw JA element.

Dus na vele overpeinzingen en na wat telefonisch overleg met mijn meissie kwam het licht op groen en mocht ik hetzelf van haar uitmaken.

En zo heb ik de stoute schoen aangetrokken en opdracht gegeven aan Haudio om een JA element te bestellen voor mij,namelijk de Jan Allaerts MC-ONE BORON element

ja-art1.jpg

Staat nu in bestelling en er is nu door mij een lang gekoesterde wens uitgekomen.

Ik ben zo blij weer als een klein kind.De gehele terugweg naar het Gooi heb ik met een BIG smile op mijn gezicht terug gereden en thuis gekomen zag mijn meissie die BIG smile en moest zo lachen om mij als ik het over het JA elementje had.Ze zag dan de pretoogjes van mij en mijn enthousiasme en de blijheid van een kind,zo zei ze vanochtend tegen mij.

Tof hoor dat ik zo'n meissie heb die het mij zo gunt om deze (grote) aankoop te mogen doen.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

Tof hoor dat ik zo'n meissie heb die het mij zo gunt om deze (grote) aankoop te mogen doen.

Zeker, heb je op de terugweg nog even een mooie bos bloemen opgepikt?

Veel plezier ermee. :)

Link to comment
Share on other sites

Tof hoor dat ik zo'n meissie heb die het mij zo gunt om deze (grote) aankoop te mogen doen.

Zeker, heb je op de terugweg nog even een mooie bos bloemen opgepikt?

Veel plezier ermee. :)

Goeie opmerking CQM.

Nee helemaal vergeten in de euforie. :o

Ga ik dus zo meteen doen.

:D

Link to comment
Share on other sites

Van harte gefeliciteerd met je meissie :D  :D  :D

Kraus,

 

Jaaaaaaaaaaaaaa een heeeeeeeeeeeeeeeel toffffffffff wijffie heb ik.

Ook zo blij mee. ;)

Leuk voor je!!!

 

Die mc boron 1 is een wereld-element, waarvan ik weet dat je er ontzettend veel plezier mee beleeft!!!! Jij gaat een aantal mooie luisterjaren in!!!!

 

Veel plezier!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...